بهترین کارهایی که می‌توانید در تایوان انجام دهید

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد یکشنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰
بهترین کارهایی که می‌توانید در تایوان انجام دهید

 تایوان کشوری زیبا در شرق آسیا است که برای سلایق و علایق مختلف جاذبه‌های جذاب و متنوعی دارد و یکی از بهترین مقاصد گردشگری آسیا محسوب می‌شود.

تمام کشورهای قاره کهن آسیا زیبا هستند؛ اما تایوان به‌دلایل متعددی یکی از کشورهای خاص این قاره محسوب می‌شود. مردم این کشور خون‌گرم و سخاوتمند هستند. در ماه مارس ۲۰۱۹ تایوان به‌عنوان شادترین کشور شرق آسیا معرفی شد؛ اگرچه ممکن است تایوان تنها جزیره‌ای کوچک به نظر برسد، جاذبه‌های متعددی در خود جای داده است و می‌توانید از تفریح‌های متنوع در آن لذت ببرید.

تایوان بیش از صد کوه با ارتفاعی بیش از ۳۰۰۰ متر، بیش از صد چشمه آب‌گرم که در اطراف جزیره پراکنده شده‌اند، سواحلی با شن‌های طلایی و شن‌های سیاه، ۹ پارک ملی در سطح جهانی، آسمان‌خراش‌های باشکوه و معابد شگفت‌انگیز و تعداد زیادی بازار شبانه را که نظیر آن‌ها در هیچ کشوری دیگر یافت نمی‌شود، در خود جای داده است. این کشور برای هر نوع سلیقه و علاقه جاذبه‌های متنوع دارد. در این مقاله از کجارو قصد داریم بهترین کارهایی را که می‌توانید در تایوان انجام دهید، بیان کنیم.

۱. تا می‌توانید غذاهای خوشمزه را امتحان کنید

بازارهای شبانه

خوردن در تایوان نیز مثل بسیاری از کشورهای دنیا نوعی سرگرمی ملی محسوب می‌شود. در این کشور، بزرگ و کوچک بسیار سخت‌کوش هستند و مطالعه زیادی هم دارند؛ بنابراین انرژی به زیادی نیاز دارند که باید از طریق مصرف غذای سالم تأمین شود. به همین دلیل در بسیاری از نقاط این کشور غذاهای خیابانی به‌وفور یافت می‌شوند. در ضمن همیشه میوه‌ها و سبزی‌های مختلفی نیز در بازارهای شبانه یافت می‌شود؛ ازاین‌رو با گشت‌وگذار در بازاری محلی که معمولاً بسیار پر جنب‌وجوش و پرهیاهو است، می‌توانید غذاهای تازه با قیمتی بسیار مناسب پیدا کنید.

می‌توان گفت تایوان سرزمین آرمانی رفاه‌طلبان است و در این کشور تنوع بسیار گسترده‌ای از انواع غذاهای سرد و گرم برای هر بودجه‌ای و برای هر رژیم غذایی وجود دارد.

بازارهای شبانه

با اینکه در نقاط مختلف تایوان رستوران‌های پنج ستاره‌ی زیادی وجود دارد، اما عاشقان واقعی غذا و افرادی که طعم مختلف غذاها را به‌خوبی تشخیص می‌دهند، ترجیح می‌دهند غذاهای بازارهای شبانه را امتحان کند. در بازارهای شبانه می‌توانید با پرداخت پول نسبتاً کم غذاهای مختلفی را امتحان کنید.

درشهرهای «تایپه» و «نیوتایپه» و کیلانگ بیش از ۳۰ بازار شبانه و در کل تایوان بیش از ۷۰ بازار شبانه وجود دارد، سلایق و علایق گردشگران متفاوت است اما معمولاً «بازار شبانه‌ی شیلینگ» (Shilin Night Market)، «بازار شبانه‌ی میااوکو کیلانگ» (Keelung Miaokou Night Market) و «بازار شبانه‌ی رو استریت» (Raohe Street Night Market) گزینه‌های مناسبی هستند.

خوراکی‌هایی که باید در این بازارها امتحان کنید به این شرح هستند:

  • «شیائو لانگ بائو» (Xiao long bao): شیائو لانگ بانگو به‌عنوان سوپ «دامپلینگ‌ها» نیز شناخته می‌شود یکی از غذاهای محبوب تایوانی‌ها است. برای تهیه‌ی این دامپلینگ‌ها که شبیه پیراشکی گوشت هستند، خمیرهای نازک شیرینی در کیسه‌های مخصوصی که پر از مخلوط گوشت و سبزی‌ها هستند، تا می‌شوند و مقدار کمی سوپ روی آن‌ها ریخته می‌شود. سپس با مقدار کمی زنجبیل خام و سس سویا تزیین می‌شوند. این دامپلینگ‌ها که با گاز زدن هر یک از آن‌ها طمع مختلفی را احساس می‌کنید، در بازارهای شبانه به‌وفور یافت می‌شود و شما می‌توانید یک سبد ۱۰ تا ۱۲ تایی از آن‌ها را تنها با دو دلار آمریکا بخرید. توصیه می‌کنیم در سفر به تایوان حتما این غذا را امتحان کنید. کمتر کسی پیدا می‌شود که این دامپلینگ‌های خوشمزه را دوست نداشته باشد و بدون تردید این غذا شما را ناامید نخواهد کرد.

غذاهای تایوانی

  • «رشته‌فرنگی با صدف خوراکی» (Oyster vermicelli)
  • «املت صدف خوراکی» (Oyster omelets)
  • «سوپ نودل با گوشت گاو» (Beef noodle soup)
  • «مرغ برشته‌شده» (Deep-fried chicken)
  • «تیان بو لا» (Tian bu la) که نوعی کیک ماهی با گشنیز و مقداری فلفل و ادویه
  • «سوسیس تایوانی شیرین» (Sweet Taiwanese sausage) یا ‌«BBQ چوب‌دار» (BBQ on a stick)
  • «تُفو» (tofu) که با کوبیدن و له‌کردن دانه‌های سویا به دست می‌آید
  • «نان تابوتی» (Coffin bread) که نوعی نانی خوشمزه و توخالی است شبیه به کاسه که مانند تابوت به نظر می‌رسد.
  • «یخ تراشیده شده یا شِیود ایس» (Shaved ice)
  • «جِن سو نای چا» (Zhen zhu nai cha) که همان «بابِل تی تایوانی» (Taiwanese bubble tea) یا چای حبابی تایوانی است.

فرقی نمی‌کند که چه غذای امتحان کنید می‌توانیم با قیمتی بسیار کم غذایی باکیفیت عالی می‌کنید. وقتی‌که می‌بینی تنها می‌توانید با ۵ دلار شامی باکیفیت بخوریم قطعاً از شگفت‌زده می‌شوید. اگرچه ممکن است از برخی از این غذاها متنفر باشید اما بدون تردید غذاهایی هم هستند که عاشق آن‌ها می‌شوید

۲. به چای‌ خانه تایوانی بروید

چای خانه تایوانی

تایوانی‌ها به چای اهمیت زیادی می‌دهند و چای‌خانه‌های زیادی با چای‌های متنوع در سراسر تایوان وجود دارد. بهترین چای‌خانه‌های تایوان به شرح زیر هستند:

چای‌خانه‌ی تله‌کابین«مااُکُنگ گوندولا» (Maokong Gondola)

تایوانی‌ها به چای اهمیت زیادی می‌دهند

این چای‌خانه که در واقع از چند چای‌خانه تشکیل‌شده، در بالای کوهی زیبا واقع شده است. برای رسیدن به این چای‌خانه‌ها باید از تله‌کابین «مااُکُنگ گوندولا» با کابین‌های کف شیشه‌ای استفاده کنید که پس از طی ۴ کیلومتر از ایستگاه‌‌شان به بالای کوه می‌رسند. اگر کمی بادقت به کف این کابین‌ها نگاه کنید، می‌توانید مزارع چای در دامنه‌ی کوه را به‌راحتی ببینید.

پس از رسیدن به بالای کوه می‌توانید از پیاده‌روی در چند مسیر لذت ببرید و چای تازه کوهی بنوشید. شما می‌توانید از طریق ایستگاه مترو «باغ‌وحش تایپه» (Taipei Zoo) خود را به این تله‌کابین برسانید. هزینه‌ی استفاده از تله‌کابین مبلغ ۱۲۰ دلار جدید تایوان معادل ۴ دلار آمریکا است.

جوفن (Jiufen)

اگر قصد دارید در سفر به تایوان از تایپه نیز دیدن کنید، بازدید از دهکده‌ی «جوفن» را که یکی از جاذبه‌های گردشگری تایپه محسوب می‌شود از دست ندهید. این دهکده‌ی کوهپایه‌ای شهرت خود را مدیون فیلم «شهر اشباح» (Spirited Away) ساخت «استودیو جیبوری» (Studio Ghibli) است.

در این دهکده، مغازه‌های بسیار خوبی وجود دارد و می‌توانید در آن از غذاهای مختلفی که در فیلم  نیز نمایش داده شده‌اند، لذت ببرید. در جوفن چای‌خانه‌های زیبای زیادی با دکوراسیون عالی وجود دارد. تصور کنید که راحت در چای‌خانه‌ای سنتی در بالای کوه نشسته‌اید و از تماشای منظره‌ی اقیانوس لذت می‌برید. قطعاً چنین تجربه‌ای به‌یادماندنی خواهد بود؛ مخصوصاً اگر موقع غروب آفتاب به این دهکده بروید؛ البته توصیه می‌کنیم در روزهای وسط هفته از آن بازدید کنید؛ زیرا آخر هفته مردم محلی نیز برای سپری‌کردن اوقات فراغتشان به این مکان زیبا می‌آیند و کمی شلوغ می‌شود.

چای‌خانه‌ی جی وو جو (Jwu Jiu Teahouse)

چای خانه تایوانی

اگر به‌سمت جنوب تایوان حرکت کنید به شهر چیایای می‌رسید. در صورت سفر به این شهر بازدید از چای‌خانه‌ی چای‌خانه‌ی جی وو جو را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. این چای‌خانه سنتی که یکی از جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده چای محسوب می‌شود، چای‌خانه‌ای چوبی در بالای چند حوضچه‌ی سنگی پر از ماهی‌های کوی بزرگ و با رنگ‌های روشن قرار دارد.

در جی وو جو می‌توانید در حین غذا دادن به ماهی‌های کوچک که تجربه‌ی خوبی است، چای معطرتان را نیز جرعه به جرعه بنوشید. در این چای‌خانه که دکوراسیون بسیار زیبایی نیز دارد می‌توانید از خوردن «دیم سام» (dim sum) نیز لذت ببرید. دیم سام نوعی غذای محلی متعلق به شرق آسیا است که در ظروف بخارپز تهیه و در حجم کم در ظروف کوچک سرو می‌شود.

زمینی که چای‌خانه در آن ساخته شده متعلق به خانواده‌های محلی است و چاهی با قدمتی بیش از یک قرن نیز در آن وجود دارد که هنوز هم آبی باکیفیت و خالص از اعماق آن می‌جوشد. صاحب چای‌خانه، ساختار و آجرهای اصلی و سنتی آن را تا حدود زیادی حفظ کرده است. در ضمن یک درخت «اسمانتوس فراگناس» (Osmanthus tree) که شبیه زیتون است، با قدمتی در حدود صد سال در جی وو جو دیده می‌شود که با بیشتر آداب‌ورسوم چینی‌ها و تایوانی‌ها ارتباط دارد. اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید، قطعاً از دیدن این چای‌خانه با تاریخی غنی و کهن لذت خواهید برد و از اینکه که چنین مکانی تا به امروز با دقت حفظ شده است، خوشحال می‌شوید.

۳. از سواحل شمالی این کشور دیدن کنید

ژئوپارک

زمانی که وارد ژئوپارک یلیو می‌شوید تصور می‌کنید به کره‌ی ماه قدم گذاشته‌اید

زمانی که وارد «ژئوپارک یِلیو» (Yehliu Geopark) می‌شوید تصور می‌کنید به کره‌ی ماه قدم گذاشته‌اید. پس از ورود به این ژئوپارک به سواحل آن بروید تا صخره‌های آن با اشکال منحصربه‌فرد را که گویی متعلق به دنیای دیگری هستند، مشاهده کنید. این صخره‌ها اشکال متفاوتی دارد و یکی از آن‌ها که در مدت چهار هزار سال تشکیل شده است. شبیه ملکه الیزابت به نظر می‌رسد. توصیه می‌کنیم صبح زود از این ژئوپارک کنید تا شلوغی شما را آزار ندهد.

۴. از سواحل کنتین دیدن کنید

سواحل «کِنتینگ» (Kenting) که در مرز جنوبی جزیره قرار دارند، یکی از بهترین مکان‌ها برای لذت‌بردن از روزهای آفتابی است. ساحل «وایت سَند بِی» (White Sand Bay) معروف‌ترین ساحل این قسمت از تایوان محسوب می‌شود و مکانی عالی برای آفتاب گرفتن، شنا، اسنورکلینگ یا حتی غواصی و شیرجه زدن در آب است (البته باید مراقب عروس‌های دریایی باشید). سواحل «سوت بِی» (South Bay) و «لیتِل بالی بِی» (Little Bali Bay) نیز جزو سواحل محبوب هستند.

۵. در چشمه‌های آب گرم آبتنی کنید

در اطراف تایوان کوه‌های آتش‌فشانی بسیار زیادی وجود دارد و فعالیت این آتش‌فشان‌ها باعث شده است  چشمه‌های آب‌گرم دائمی همیشه در جریان باشند. «چشمه‌های آب‌گرم بیتو» (Beitou Hot Springs) جزو این چشمه‌ها هستند که هر سال گردشگران و افراد محلی زیادی از آن‌ها بازدید می‌کنند تا در آب سالم این چشمه‌ها که خاصیت درمانی نیز دارند، آب‌تنی کنند. هزینه‌ی استفاده از این چشمه‌های آب گرم از ۴۰ دلار جدید تایوان معادل ۱٫۳ دلار برای هر نفر شروع می‌شود که قیمت واقعا مناسبی است.  این چشمه‌ها برای افرادی که می‌خواهند زمانی را در آرامش مطلق بگذرانند، مکانی عالی محسوب می‌شود

۶.سفر در میان مجمع‌الجزایر پنگهو

مجمع الجزایر پنگهو

«مجمع‌الجزایر پِنگهو» (Penghu archipelago) که در خط ساحلی غرب تایلند با واقع شده است شما را غرق در لذت و هیجان می‌کنند. این مجمع‌الجزایر از یکدیگر کاملاً جدا هستند و سواحل طلایی بسیار زیبایی دارد.

شما می‌توانید سوار بر قایق در میان این جزایر سفر کنید و چندساعتی از هرکدام از آن‌ها دیدن کنید، اسنورکلینگ در آب‌های اطراف این جزایر و مشاهده‌ی لاک‌پشت‌های در حال پرسه در اطراف دهکده‌های بومی که تنها در طول یک روز از مرجان‌ها تشکیل شده‌اند، حس واقعاً خوبی دارد.

۷. تایوان قدیم را ببینید

در خط ساحلی غرب تایوان، دو گروه از جزایر «مجمع‌الجزایر کینمِن» (Kinmen Archipelago) را تشکیل می‌دهد که در آن‌ها می‌توانید تایوان قدیم را به بهترین شکل ممکن ببینید. در این مجمع‌الجزایر که تنها چند کیلومتر با سرزمین اصلی چین فاصله دارند، ساختمان‌هایی با معماری سنتی ساخته شده است و موزه‌هایی وجود دارند که در آن آثاری مرتبط با تنش‌های مردم تایوان و چین نمایش داده شده است و با بازدید از آن‌ها می‌توانید اطلاعات تاریخی خوبی به دست آورید.

۸. پیاده‌روی در نقاط دوردست جزیره‌های ارکید و گرینلند

جزیره ارکید

«جزیره‌ی ارکید» (Orchid Island) و «جزیره‌ی سبز یا گرین» (Green Island) در سواحل جنوب شرقی تایوان واقع شده‌اند و با پوشش گیاهی انبوه مکان‌های خوبی برای پیاده‌روی محسوب می‌شود. در این دو جزیره می‌توانید از پیاده‌روی و کوه‌پیمایی، شنا، غواصی و آب تنی چشمه‌های آب‌گرم شگفت‌انگیز لذت ببرید. همچنین می‌توانید با اجاره اسکوتر برقی به دل نقاط آفرود آن‌ها بزنید و ماجراجویی را شروع کنید.

۹. در کوه‌های سرسبز ماجراجویی کنید

تایوان چهارمین جزیره‌ی مرتفع جهان است

اسکوتر برقی اجاره کنید و در کوهستان‌های سرسبز که در پنج رشته‌کوه اطراف جزیره سراسر جزیره را احاطه کردند، به این سو و آن سو سرک بکشید. اگر می‌خواهید از کوه‌پیمایی هم لذت ببرید توصیه می‌کنیم به «قله‌ی جِید» (Jade Mountain) صعود کنید و از آنجا منظره‌ی زیبای طلوع آفتاب را ببینید. این قله‌ی زیبا ۴,۰۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و به همین دلیل تایوان چهارمین جزیره‌ی مرتفع جهان محسوب می‌شود.

۱۰. قله‌ی وولینگ در رشته‌کوه هوهان را فتح کنید

اگر می‌خواهید از کوهنوردی و پیاده‌روی در تایوان به لذت بیشتری ببرید، صعود به «قله‌ی وولینگ» (Wuling Peak) در «رشته‌کوه هوهان» (Hehuan Mountain) را که ۳۲۷۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، نیز به شما توصیه می‌کنیم. این قله نیز مکان خوبی برای لذت بردن از طبیعت تایوان است؛ اما آنچه این قله را به مکانی واقعاً خاص تبدیل کرده است، ایجاد اقیانوس ابر در اطراف آن است که واقعاً شما را حیرت‌زده می‌کند.

۱۱. به گوشه و کنار پارک ملی تاروکو سرک بکشید

پارک ملی تاروکو

اگر باز هم می‌خواهید از طبیعت بکر تایوان بهره‌مند شوید، حتماً از «پارک ملی تاروکو» (Taroko National Park) هم دیدن کنید. بازدیدکنندگان این پارک ملی ۱۰۰ هزار هکتاری می‌توانند در پستی‌وبلندی‌های کوهستانی آن کوه‌‌‌پیمایی کنند. توصیه می‌کنیم هر از گاهی کمی استراحت کنید و پاهای‌تان را در روزهایی که درسراسر کوهستان با سرعت بالا جریان دارند، فرو ببرید. پارک ملی تاروکو تنها یکی از ۹ پارک ملی تایوان محسوب می‌شود و بازدید از آن رایگان است.

۱۲. به‌سمت سواحل شرقی حرکت کنید

سواحل شرقی تایوان زیباترین سواحل این کشور هستند

اگر می‌خواهید زیباترین جلوه‌ی طبیعت تایوان را ببینید، به بازدید از سواحل قسمت شرقی تایوان هم فکر کنید. این سواحل زیبایی تحسین‌برانگیزی دارد و جزو زیباترین سواحل جهان محسوب می‌شوند. وجود صخره‌های دریایی اطراف این سواحل که می‌توانید از روی آن‌ها به داخل آب شیرجه بزنید و امکان موج‌سواری و همچنین وجود ذخیره‌گاه‌های طبیعی و مناطق روستایی که دنیای کاملاً متفاوت  از فضای شهرهای بزرگ دارند، گشت‌وگذار در این سواحل را به تجربه‌ای خاطره‌انگیز تبدیل می‌کند.

۱۳. حضور در میان هیاهو و شلوغی را تجربه کنید

شیمندینگ

توصیه می‌کنیم کمی هم در بازارهای شلوغ تایپه قدم بزنید یا در «منطقه‌ی شیمِندینگ» (Ximending) که به تقلید از «توکیو شیبویا» (Tokyo’s Shibuya)، یک منطقه‌ی ویژه در توکیو، ایجاد شده است، گشت‌وگذار کنید که می‌تواند تجربه خوبی باشد؛ شیمندینگ که در پشت «خانه‌ی قرمز» (Red House) که بنای یادبود فرهنگی مشهوری محسوب می‌شود، واقع شده است و میدانی بزرگ به‌همراه یک پیاده‌رو را در خود جای داده است از میان مرکز خریدی می‌گذرد که فروشگاه‌هایی با جدیدترین لباس‌ها و اجناس برند، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها و فروشگاه‌های پیشه‌وران محلی را در خود جای داده است. در این پیاده‌رو، نقاشی‌های دیواری بسیار زیبایی را می‌بینید که در مسیرهای اصلی اثری از آن‌ها نیست. همچنین اگر مسیرتان را به‌سمت خیابان‌های کوچک‌تر کناری تغییر دهید، با کوچه‌ها و مسیرهای فرعی بسیار زیبایی مواجه می‌شویم که با چراغ‌های رنگارنگ با زیبایی تمام آراسته شده‌اند.

۱۴. از معبد تیانهو دیدن کنید

معبد تیانهو

زمانی که در شیمندینگ هستید، بهتر است از «معبد تیانهو» (Tianhou Temple)، یکی از قدیمی‌ترین معابد تایپه نیز بازدید کنید. این معبد که به نام «معبد مازوی شیمندینگ» (Ximending Mazu Temple) نیز شناخته می‌شود (مازو به معنی خدای دریاها است)، در حوالی سال ۱۷۴۶ ساخته شده است و یکی از سه معبد مهم به‌جامانده از دوران سازمان دعوای «دودمان چینگ» (Qing dynasty) در تایوان محسوب می‌شود.

این معبد در ورودی اصلی شیمندینگ واقع شده است و به همین دلیل به‌راحتی می‌توانید از آن بازدید کنید. در ورودی این معبد زیبا که متعلق به مکتب فلسفی «تائوئیسم» (Taoism) است، کمی بایستید تا موجودات افسانه‌ای، بخور در حال بخار، ماهی گلدفیشی را به اعتقاد مردم تایپه خوش‌شانسی می‌آورد و زائرانی که در حال ادای احترام به خدایانشان هستند، از نزدیک ببینید. چنین تجربه‌ای واقعاً تجربه‌ای فراواقعی است. در هنگام بازدید از این معبد باور نمی‌کنید که چنین مکان آرامش بخشی درمیان یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های تایپه وجود دارد.

۱۵. از صومعه‌ی گوانگ شان بازدید کنید

صومعه گانگ شان

اگر خودتان به شهر «کاوهسیونگ» سفر کردید، حتماً از «صومعه‌ی گوانگ شان» (Guang Shan Monastery) بازدید کنید و به راهبانی که در آنجا زندگی می‌کنند، ادای احترام کنید.

بازدید از این صومعه ی فوق‌العاده آرامش بخش برای عموم مردم آزاد است. گوانگ‌ شان مجموعه‌ای بزرگ و شگفت‌انگیز است که به مسیر بزرگ «مقام بودا» (Great Path of Buddhahood) ختم می‌شود. در کنار این مسیر بتکده های مشابهی دیده می‌شوند. قبل از رسیدن به «مجسمه‌ی بودای بزرگ» (Big Buddha) می‌توانید در مسیرتان از هر یک از این بتکده‌ها به‌صورت مجزا بازدید کنیم. مجسمه بودای بزرگ، بزرگ‌ترین مجسمه‌ی برنزی بودای نشسته در جهان محسوب می‌شود. به‌جرئت می‌توان گفت این صومعه فضای کالا متفاوت با فضای بیشتر صومعه‌ها و معابد دارد.

 ۱۶. از دهکده‌ای بومی بازدید کنید

 راهنمایان محلی می‌توانند شما را با سبک زندگی بومی تایوان آشنا کنند. «دهکده‌ی فارموسا اباورجینال کالچِر» (Formosa Aboriginal Culture Village) در نزدیکی «دریاچه‌ی سان مون» (Sun Moon Lake) بهترین مکان برای آشنایی با سبک زندگی بومی تایوانی‌ها است؛ البته این دهکده تنها مقصدی مناسب برای چنین هدفی نیست و دهکده‌های زیادی دیگری هم وجود دارد که می‌توانید با بازدید از آن‌ها شناخت عمیقی نسبت به سبک زندگی بومی در تایوان به دست آورید.

۱۷. شرکت کردن در جشنواره فانوس 

جشنواره فانوس

جشنواره‌ی فانوس پینگسی یکی از مهم‌ترین رویدادهای تایوان است

در طول «جشنواره‌ی فانوس پینگسی» (Pingxi Lantern Festival) که یکی از جذاب‌ترین رویدادهای تایوان محسوب می‌شود، صدها فانوس کاغذی قرمز در آسمان رها می‌شوند و بسیاری از تازه‌عروس و دامادهای تایوانی نیز در آغاز زندگی خود این کار را به‌عنوان یک رسم انجام می‌دهند.

اگر علاقه‌ای به شلوغی ندارید، می‌توانید خودتان یک فانوس کاغذی بخرید و آن را دریکی از سواحل تایوان روشن کنید؛ البته با توجه‌ به اینکه در تایوان اهمیت بسیار زیادی به حفظ محیط‌زیست داده می‌شود، باید از فانوس‌هایی استفاده کنید که با محیط‌زیست سازگار باشند و به‌مرور زمان تجزیه شوند تا اثری از خود در طبیعت باقی نگذارند و باعث ایجاد آتش‌سوزی هم نشوند.

ویژگی‌های مثبت متعدد تایوان باعث شده است این کشور به مکانی فوق‌العاده عالی برای زندگی تبدیل شود و سفر به آن هم تجربه‌ای به‌یادماندنی است. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که تایوان به‌صورت افراطی غرب‌گرا شده است. می‌توان گفت چنین تصوری تا حدودی درست است؛ اما هنوز هم زیبایی‌های اصیل زیادی در تایوان وجود دارد که تجربه‌ی آن‌ها می‌تواند حس خوبی به شما بدهد.

مطالب مرتبط:

منبع nomadicmatt

دیدگاه