تور مجازی موناکو؛ شاهزاده ‌نشینی لوکس و ثروتمند در اروپا

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
تور مجازی موناکو؛ شاهزاده ‌نشینی لوکس و ثروتمند در اروپا

موناکو به‌لطف هتل‌های بزرگ و باشکوه، قایق‌های تفریحی و جاذبه‌های شهری و زندگی پرزرق‌وبرق و لوکس، بهشتی معرکه برای جهانگردان و ثروتمندان به حساب می‌آید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۱ به‌روزرسانی شده است.

موناکو از هر نظر یکی از استثنایی‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود که در دریای مدیترانه و نزدیکی سواحل جنوب فرانسه واقع شده‌ است. مساحت موناکو به حدود دو کیلومتر مربع می‌رسد و به همین دلیل پس از کشور واتیکان، دومین کشور کوچک جهان محسوب می‌شود. برای اینکه وسعت این کشور را بهتر متوجه شوید، باید بدانید که دیزنی لند پاریس ۱۰ برابر بزرگ‌تر از آن است! با این حال، موناکو کشور نسبتا پرجمعیتی است و علاوه بر ۳۸ هزار شهروندی که ساکن آن هستند، سالانه حدود ۳۳۰ هزار گردشگر از این کشور دیدن می‌کنند.

یک واقعیت مهم در مورد موناکو این است که بیشترین تراکم جمعیت جهان را دارد؛ به‌عبارتی ۱۸,۶۷۹ نفر در هر کیلومتر مربع آن زندگی می‌کنند؛ در حالی که در شهری مثل مسکو یا لندن، تراکم جمعیت به‌ترتیب ۴,۹۰۰ و ۵,۲۰۰ نفر در هر کیلومتر مربع برآورد شده است.

با همه‌ این اوصاف، شهروندان این کشور با مشکل کمبود فضا مواجه نیستند و استاندارد زندگی در آن به حدی بالا است که این اسم شاهزاده‌نشین با لاکچری و تجملات گره خورده است. ۳۰ درصد از جمعیت موناکو را میلیاردرها تشکیل داده‌اند. امید به زندگی موناکویی‌ها از میانگین جهانی و اروپا بیشتر است و از آنجایی که مردم در رفاه به سر می‌برند، میزان بیکاری در این کشور تنها دو درصد است.

حال‌وهوای موناکو، با وجود رستوران‌های لوکس، قایق‌های تفریحی مجلل، هتل‌های بی‌نظیر و فروشگاه‌های بزرگ از برندهای مشهور دنیا، با سایر مقصدهای گردشگری که تاکنون دیده‌اید، تفاوت دارد. با ادامه‌ی این مقاله از کجارو همراه شوید تا اطلاعات بیشتری از این کشور لوکس در اختیارتان قرار دهیم.

آپارتمان های مسکونی در ساحل شهر موناکو

در موناکو، یادبودهای تاریخی و معماری فوق‌العاده‌ای وجود دارد که از آن جمله می‌توان به «موناکوویل» (Monaco-Ville) اشاره کرد که روی محدوده‌ای مرتفع قرار دارد و قدیمی‌ترین منطقه‌ موناکو به حساب می‌آید. قدمت آن احتمالا به ۶۰۰ سال پیش از میلاد برمی‌گردد؛ یعنی از زمانی که امپراتوری یونان باستان، این مکان را به‌عنوان یک مستعمره ایجاد کرد. به‌طور کلی می‌توان گفت که موناکوویل تماما از پیاده‌رو و گذرگاه‌ها تشکیل شده و همچنان طبیعت قرون‌وسطایی خود را حفظ کرده است.

«مونت کارلو» (Monte-Carlo) را شاید بتوان معروف‌ترین منطقه در موناکو دانست که تا چشم کار می‌کند، چشم‌انداز بی‌نظیری از دریای مدیترانه را پیشکش گردشگران می‌کند؛ جایی که با یک نوشیدنی خوشمزه و منظره‌ی افق می‌توان استراحتی به‌یادماندنی را تجربه کرد. در واقع این منطقه محل رفت‌وآمد و تفریح ثروتمندان و افراد سرشناس است.

بافت شهری و ساختمان ها و خیابان ها در تور مجازی موناکو

«کلیسای نیکولاس موناکو» که در قرن نوزدهم ساخته شد و امروزه با نام «کلیسای بانوی معصوم ما» شهرت دارد؛ «کاخ شاهزاده» (Prince's Palace) که اقامتگاه رسمی خانواده «گریمالدی» بوده و از ماه ژوئن تا اکتبر به روی عموم باز است؛ موزه ناپلئون (Napoleon Museum)، «میدان کاخ»، «تئاتر فورت آنتونی» (Fort Antoine Theatre) و... نیز از دیگر جاهای دیدنی موناکو هستند.

«بندر فونتویل» (Fontvieille port) نیز تفرجگاهی برای افراد مشهور و ثروتمند است که می‌توانند قایق‌ها و کشتی‌های کوچک تفریحی خود را به این اسکله بیاورند. «موزه‌ اقیانوس‌شناسی» (Oceanographic Museum) که به علم دریا و دریانوردی اختصاص دارد، از دیگر جاذبه‌هایی است که باید در برنامه‌ هر گردشگری قرار بگیرد. این ساختمان بازسازی شده به سبک باروک و مشرف به دریای مدیترانه، در سال ۱۹۱۰ میلادی تاسیس شد و آکواریوم طبقه‌ی همکف آن، محل زندگی ۴۰۰۰ گونه از انواع ماهی‌ها است.

«ساحل لاروتو» (Larvotto Beach) به‌عنوان تنها ساحل موناکو، طرفداران بسیاری بین گردشگران دارد. برخی از بخش‌های ساحل برای گردشگران و بازدیدکنندگان رایگان است؛ اما استفاده از سایر بخش‌های این ساحل مستلزم پرداخت هزینه‌ی ورودی خواهد بود.

با وجود اینکه این کشور بیشترین تراکم جمعیتی در دنیا را دارد، همچنان فضاهایی برای باغ‌ها و پارک‌ها اختصاص یافته است. «باغ ژاپنی» (Japanese Garden) در نزدیکی ساحلی در خیابان «پرنسس گریس»، جزو شناخته‌شده‌ترین پارک‌های موناکو به حساب می‌آید. حدود دوسالی می‌شود که اساتیدی از سرزمین ژاپن در تلاش هستند تا سنت‌های زیبایی‌شناسانه‌ی مناظر ژاپنی را در شرایط آب‌وهوایی مدیترانه پیاده کنند.

باغ ژاپنی جزو شناخته‌شده‌ترین پارک‌های موناکو به حساب می‌آید

«باغ اگزاتیک» (Exotic Garden)، در نزدیکی لبه‌ی یک صخره قرار دارد و شامل مجموعه‌ای از هزاران کاکتوس و سایر گیاهان آب‌دار است که به‌شکل خاصی چیده شده‌اند تا یک دوره‌ی گل‌دهی یک ساله را نشان دهند. برخی از گیاهان موجود در این باغ بیش از ۱۰۰۰ سال عمر دارند. این باغ مشرف به بندرگاه است و از این جهت می‌تواند بهترین مکان برای گرفتن عکس‌های پانورامایی باشد.

«باغ‌های سنت مارتین» (St. Martin Gardens) در موناکوویل، ترکیب منحصربه‌فردی از گیاهان و مجسمه‌های عجیب‌وغریب را در خود جای داده است؛ در حالی که «باغ رز شاهدخت موناکو» با ۴۰۰۰ بوته‌ی رز از بیش از ۱۵۰ گونه‌ی مختلف، هوش از سر هر بازدیدکننده‌ای می‌برد.

قایق های لنگر گرفته در اسکله ها و تور مجازی موناکو

موناکو به‌دلیل مسابقه‌های اسب‌دوانی، رالی و نیز عاشقانه‌های رویایی شهرت یافته است؛ از جمله ازدواج بازیگر زن آمریکایی، «گریس کلی» (Grace Kelly) با «پرنس رینیه» (Prince Rainier) که پس از آن، ملکه‌ی کشور و ملقب به‌عنوان سلطنتی گریس موناکو شد.

از سال ۱۹۲۹ هر سال در فصل بهار، مسابقه‌های اتومبیل‌رانی فرمول یک، موسوم به «موناکو گرند پریکس» (Monaco Grand Prix) در خیابان‌های این منطقه برگزار می‌شود که از شهرت جهانی برخوردار است و طرفداران بسیاری دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های موناکو، رستوران‌های آن هستند. در اصل این کشور به‌خاطر رستوران‌های فوق‌العاده‌اش، در سراسر دنیا مشهور است؛ رستوران‌هایی ستاره‌دار و درجه یک که بهترین غذاهای دنیا را سرو می‌کنند. این رستوران‌ها برای کسانی طراحی شده‌اند که حاضر‌ هستند برای خوردن یک وعده غذای عالی، مبالغ بسیاری هزینه کنند و اهل سر زدن به رستوران‌های لوکس و مشهور بین‌المللی هستند. اگر شما نیز تجربه سفر به موناکو را در دارید، آن را با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید. 

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه