هتل ها در روزهای شیوع کرونا با روشن کردن چراغ‌هایشان، پیام امید برای مردم می‌فرستند

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۰
هتل ها در روزهای شیوع کرونا با روشن کردن چراغ‌هایشان، پیام امید برای مردم می‌فرستند

با بسته‌شدن موقت هتل‌ها و کاهش تعداد ساکنین آن‌ها به‌علت شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، این مکان‌های اقامتی به‌دنبال راهی برای فرستادن پیام‌هایی از جنس نور و امید هستند.

با کاهش سفرهای داخلی و بین‌المللی برای عبور از شرایط سخت و طاقت‌فرسای شیوع جهانی ویروس کرونا، هتل‌ها در سراسر دنیا، یا درهایشان را به‌طور کامل بسته‌اند یا با نزول ناگهانی تعداد مسافران در اتاق‌های خود، روبه‌رو شده‌اند. اما بسیاری از آن‌ها به‌صورت کامل، در خاموشی فرو نرفته‌اند.

طبق گزارش‌های انجمن اقامتگاه‌ها و هتل‌های آمریکایی (AHLA)، در تاریخ ۲۵ مارس (۶ فروردین ۱۳۹۹)، از هر ۱۰ اتاق هتل‌های ایالات متحده آمریکا، هفت اتاق خالی بودند. این انجمن گزارش داد که در حال حاضر، هتل‌ها بر اساس نرخ سکونت فعلی و برآوردشده در آینده، با شیبی باورنکردنی، در حال از دست‌دادن بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمد از اتاق‌هایشان به‌ازای یک روز هستند، چیزی در حدود ۳٫۵ میلیارد دلار در هفته.

طبق گزارش‌های «AHLA»، حدود چهار میلیون شغل تاکنون از کسب‌و‌کارها، حذف شده‌اند یا در هفته‌های اخیر، حذف خواهند شد. «چیپ راجرز» (Chip Rogers)، رییس و مدیر عامل انجمن اقامتگاه‌ها و هتل‌های آمریکایی، اظهار داشت:

کووید ۱۹، برای صنعت هتلداری، بسیار مخرب و ویرانگر بوده است.

وی، در ادامه می‌گوید:

اما، صنعت هتداری، آماده است و ما حاضر هستیم که هر کاری که لازم است، انجام دهیم تا از این بحران بی‌سابقه، عبور کنیم و در عین حال، زیربنایی برای یک فردای قدرتمندتر، بسازیم.

هتل‌های سراسر دنیا، علی‌رغم ویرانی این صنعت، شب‌ها، چراغ اتاق‌های مهمانان را روشن می‌گذارند تا پیام‌هایی از جنس امید و دلگرمی برای مردم بفرستند. چه این نورپردازی‌ها به‌شکل یک قلب باشند و چه به‌شکل هجی کلمات امید (hope) یا عشق (love)، آن‌ها تلاشی برای گسترش مثبت‌نگری در حین یک زمان بسیار چالش‌برانگیز، هستند.

کرون پلازه

مکان اقامتی «کرون پلازه» (Crowne Plaze) در بلگراد در صربستان، تبدیل به یک ترند جهانی برای گروه هتل‌های اینترکنتیننتال (IHG) در سراسر جهان شده است

«اما کورکوران» (Emma Corcoran)، مدیرعامل روابط جهانی شرکت‌های بزرگ در گروه هتل‌های بین قاره‌ای، گفت:

دیدن رشد و ترقی این جنبش در صدها هتل جدید در سراسر جهان با نمایش هم‌بستگی و پشتیبانی از جوامع محلی خود، واقعا شگفت‌انگیز و امیدبخش است.

طبق گفته کورکوران، «کرون پلازه» (Crowne Plaze)، یکی از املاک این کمپانی در بلگراد، پایتخت زیبای کشور صربستان، جزو اولین هتل‌هایی بود که چراغ‌های خود را برای نمایش یک پیام الهام‌بخش، روشن کرد.

ریجنت برلین

هتل پنج ستاره مجلل ریجنت برلین، به‌علت شیوع ویروس کرونا به‌طور موقت بسته شد

کورکوران افزود:

ما واقعا به نوع برخورد و پاسخ تیم‌های هتل‌هایمان در این شرایط چالش‌برانگیز، برای حمایت از مهمانان، صاحبان هتل و یکدیگر، در عین پیدا کردن راه‌های جدیدی برای اهمیت‌دادن به جوامع، افتخار می‌کنیم. روشن‌کردن چراغ‌ها به‌شکل کلمه عشق، تنها یکی از راه‌های بیان آن است و ما دوست داریم هتل‌های بیشتری در این صنعت، هر روز به ما بپیوندند.

هتل ماریوت

هتل‌های زنجیره‌ای ماریوت در سراسر جهان، چراغ‌ها را به‌شکل قلب روشن کرده‌اند

صدها هتل بین‌المللی زنجیره‌ای ماریوت نیز، پیام‌های مشابهی از عشق و امید را برای مردم می‌فرستند، جنبشی که طبق گفته «الیسون سیچ» (Allison Sitch)، مدیر عامل روابط عمومی بخش آمریکایی هتل‌های بین‌المللی ماریوت، کاملا به‌صورت خودجوش آغاز شد.

«جیمی موئنچ» (Jaime Moench)، مدیر بازار فروش و بازاریابی «ریتز کارلتون» (Ritz-Carlton) در ناپل در فلوریدا، بخشی از خانواده بزرگ‌تر ماریوت که چراغ‌هایش را به‌شکل یک قلب، روشن کرده است، گفت:

درست به همان‌اندازه که همه ما مشتاق بازگشت به روزهایی هستیم که خانواده و دوستانمان می‌توانند در خانه‌هایمان، جمع شوند، ما هم به‌دنبال تجدید دیدار با مهمانانمان هستیم.

 استاندارد های لاین

چشم‌اندازی از هتل چهار ستاره استاندارد های لاین در نیویورک، بر فراز رودخانه هادسون

هتل بین‌المللی «استاندارد»، مجبور به تعطیلی موقت تمام هتل‌هایش در سراسر جهان به‌علت همه‌گیری ویروس کرونا شده است که در میان آن‌ها می‌توان به هتل «استاندارد، های لاین» (Standard, High Line)؛  «استاندارد، ایست ویلیج» (Standard, East Village)، «استاندارد اسپا، ساحل میامی» و «استاندارد، لندن» اشاره کرد. اما تا زمان بازگشایی هتل‌ها، نورهای قلبی شکل، نمای بیرونی املاک های لاین و لندن را روشن خواهند کرد.

طبق بیانیه کمپانی، هدف و خواسته آن‌ها، ایجاد امید از طریق یک ارتباط بصری ساده اما در عین حال قدرتمند است.

هتل ونشین

«هتل ونشین» (The Venetian) در لاس وگاس، به‌طور موقت بسته شده است

هتل بین‌المللی «مارک هاپکینز» (Mark Hopkins) در سن فرانسیسکو در ماه مارس، مجبور به تعطیل‌کردن شد، اما «مایکل پیس» (Michael Pace)، مدیر کل هتل گفت:

ما تصمیم گرفتیم تا پنجره‌هایمان را با روشن‌کردن لامپ‌ها به‌شکل یک قلب دربیاوریم تا به‌عنوان نمادی از عشق و امید، حمایت ممتد و مثبت‌اندیشی خود را به کارمندانمان و جامعه محلی، نشان دهیم.

اقامتگاه هالیدی این

اقامتگاه هالیدی این (Holiday Inn Resort) در آروبا، چراغ‌های خود را به‌شکل یک قلب، روشن نگه داشته است

پیس با خاطر نشان کردن اینکه هتل‌های بسیار دیگری در سن فرانسیسکو، کار مشابهی انجام داده‌اند، گفت:

آن‌ها عشق بیشتری را در شهر زیبای ما منتشر می‌کنند. من واقعا تماشای صنعت هتلداری را در این مدت، با هدف مشترک متحدکردن شهرهایمان، دوست دارم.

 

مطالب مرتبط:

منبع afar

دیدگاه