با سفر به این ۶ شهر، همه جهان را دیده اید!

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵
با سفر به این ۶ شهر، همه جهان را دیده اید!

گردشگران برای بازدید از اقصانقاط جهان مدام در حال جست‌و‌جوی مقصد و خرید بلیط هواپیما برای سفر به این مناطق هستند.

هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان بلیط هواپیما شهرهای مختلفی در نقاطی دیگر از جهان را تهیه می‌کنند تا جاهای مختلف را ببینند، تجربه‌های جدید به دست بیاورند و تصویری کامل‌تر از جهانی که در آن زندگی می‌کنند را به دست بیاورند. هر گردشگری در سفرهایش به‌دنبال چیزهای مختلفی است. برخی می‌خواهند طبیعت یک منطقه جدید را ببینند و احساسش کنند. دریاهای آبی، جنگل‌های سرسبز، دشت‌های گسترده و بیابان‌های داغ. بعضی از گردشگران به‌دنبال دیدن و لمس کردن تاریخ هستند. از دوران ایران، روم و یونان باستان تا تمدن آزتک‌ها. در این میان زندگی بومی و سنتی مردمان هر منطقه هم برای خودش جاذبه‌ای دارد.

در میان همه شهرهای بزرگ و مشهور جهان، برخی شهرها گویی چکیده‌ای از همه فرهنگ‌ها، تاریخ و زیبایی‌ها را در خود گردآورده‌اند. پس اگر شما بتوانید این شهرها را ببینید، تقریبا تصویری از کل جهان را به دست آورده‌اید. در این نوشته با ۶ شهری آشنا می‌شویم که اگر آن‌ها را ببینید، می‌توانید خود را جهانگرد بدانید!

پاریس؛ شهر عشاق اروپا

پاریس شهری خیال‌انگیز و شاعرانه در ذهن همه مردم جهان است. پاریس که به نام شهر نور هم شناخته می‌شود، با خیابان‌های پهن و زیبا، بلوارهای پردرخت و دل‌باز و کافه‌هایی که از هر گوشه شما را به فنجانی قهوه فرا می‌خوانند، شناخته می‌شود. پاریس یک موزه روباز و زنده است. چون تنها کافی است در خیابان‌های آن قدم بزنید تا با ساختمان‌های تاریخی، کاخ‌های باشکوه و موزه‌های پرتعداد روبه‌رو شوید. از نماد شهر پاریس یعنی برج ایفل، تا خیابان مشهور شانزه لیزه، تاق پیروزی دوران ناپلئون و موزه لوور همه تصویری شگفت‌انگیز از شهری اروپایی را به شما ارائه می‌دهند.

برای آنکه به پاریس، این شهر رویایی سفر کنید کافی است بلیط هواپیما فرانسه را تهیه کنید تا در فرودگاه مشهور شارل دوگل فرود بیایید. اگر ویزای شنگن داشته باشید می‌توانید به فرانسه و پایتخت زیبایش پاریس سفر کنید و از آن لذت ببرید.

رپورتاژ سفر مارکت

تورنتو؛ قلب اقتصادی کانادا

شهری در آمریکای شمالی و کشور کانادا که به‌عنوان نماد تنوع فرهنگی در بین شهرهای مدرن غربی مشهور است. حتی شهرهای ایالات متحده هم نمی‌توانند از نظر تنوع قومی و نژادی با تورنتو رقابت کنند. وقتی که با بلیط هواپیما تورنتو در فرودگاه پیرسون فرودآمدید و در شهر به گردش پرداختید، تازه متوجه می‌شوید که با سفر به تورنتو در حال گردشی در کل جهان هستید. انواع رستوران‌ها و کافه‌ها که غذاهای ملل مختلف را سرو می‌کنند در شهری مدرن و غربی جلوه متفاوتی پیدا می‌کنند. تورنتو به‌عنوان یک شهر پرجمعیت، بزرگ و مدرن، شهری بی روح و خشک نیست. موزه‌ها، نمایشگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری مختلف در هر گوشه این شهر سرسبز و زنده در دسترس هستند و تصویری شگفت‌آور از فرهنگ‌های گوناگون را در یک شهر پیشرفته به نمایش می‌گذارند.

تفلیس؛ مقصدی آسیایی یا اروپایی؟

رپورتاژ سفر مارکت

برخی از زیباترین شهرهای جهان، آنهایی هستند که در بین دو قاره قرار گرفته‌اند و به این ترتیب نمادهایی از هر دو فرهنگ را در خود گردآورده‌اند. تفلیس یکی از این شهرهاست. تفلیس پایتخت کشور گرجستان، جایی در میانه آسیا و اروپا قرار گرفته است. در تفلیس شما می‌توانید هم معماری و تاریخ یک کشور شرقی و آسیایی را ببینید که از یک تاریخ دور سرچشمه گرفته و هم می‌توانید نمودهای غربی و مدرنیزه یک شهر اروپایی را ببینید. تفلیس شهری است که از یک بستر تاریخی و سنتی برخاسته و تلاش کرده است پس از جنگ سرد، خود را به کشورهای اروپایی همسایه‌اش برساند و به‌طور نسبی در این زمینه موفق بوده است. گرجستان خدمات ویزای فرودگاهی را به ایرانیان عرضه می‌کند. پس با خیال راحت به این کشور سفر کنید و پس از گشت‌وگذار، با بلیط تفلیس به تهران به ایران برگردید.

استانبول؛ پرطرفدارترین مقصد خارجی ایرانیان

یکی از ده مقصد اول گردشگری جهان، جایی نیست به‌جز استانبول. استانبول هم یکی از آن شهرهایی است که در نقطه برخورد دو قاره کهن اروپا و آسیا قرار گرفته است. استانبول که توسط رود بسفر به دو نیمه آسیایی و اروپایی تقسیم شده است، در بافت شهری خود هم این دو جهان را در هم آمیخته است. شما در استانبول هم کرد امپراتوری عثمانی را می‌بینید، هم امپراتوری روم شرقی را و هم ترکیه مدرنی که به‌سمت پیشرفته شدن و توسعه یافتگی حرکت کرده است. مسجدهای بزرگ دوران عثمانی، کلیساهایی که توسط مسیحیان ساکن عثمانی ساخته شده است، پل‌ها و سازه‌های تاریخی در کنار مراکز خرید بزرگ و متنوع که گردشگران را به سوی خود می‌کشاند، بخشی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شهر آسیایی اروپایی هستند. این گستردگی فرهنگی را در بازار بزرگ استانبول هم می‌توانید ببینید. بازاری بزرگ و سرپوشیده که جهانی را در خود گردآورده است.

فرانکفورت؛ مقصد جذاب صنعتی در آلمان

رپورتاژ سفر مارکت

شهری دیگر در اروپای غربی که می‌توان آن را شگفت آور نامید، فرانکفورت آلمان است. فرانکفورت شهر نمایشگاه جهانی کتاب و خودرو، به‌عنوان قلب صنعتی و بازرگانی اروپا شناخته می‌شود. همین نقش پررنگ بازرگانی در فرانکفورت موجب شده فرهنگ‌های گوناگون در آن رفت و آمد داشته و رد پایی از خود به جا بگذارند. اما این تنها موقعیت جدید و مدرن فرانکفورت نیست که آن را به‌شکل جذاب امروزی اش درآورده است. فرانکفورت شهری است که بخشی از تاریخ اروپا به‌ویژه از دوران قرون‌وسطا تا دوران معاصر در آن رخ داده و میراث آن در قالب کاخ‌های باشکوه در آن به‌جای مانده است. از سوی دیگر هنر مدرن و معاصر اروپایی هم، فرانکفورت را به‌عنوان یکی از جایگاه های رشد خود برگزیده است. شما با ویزای شنگن می‌توانید به آلمان سفر کنید و با پرواز فرانکفورت به تهران هم به ایران برگردید.

بارسلون؛ شهر زیبا و شگفت‌انگیز اسپانیا

اگر دریای مدیترانه و سواحل آن را خاستگاه برخی از مهم‌ترین رویدادهای جهان بدانید، بندر بارسلون بخشی جدایی ناپذیر از آن خواهد بود. بارسلون که به سبب تیم فوتبال بارسلونا برای شما شناخته می‌شود، برای کسانی که به سفر علاقه دارند به واسطه معماری گوتیک دوران امپراتوری روم، بناهای شگفت‌انگیز معماری معاصر و کلیساهای باشکوه شناخته می‌شود.

بارسلون شهری که از جنوب به دریای مدیترانه و از شمال با انبوهی از درختان محاصره شده است، شهری زیبا، جذاب و دل‌انگیز است. شهری که در نیوکمپ می‌توانید تاریخ فوتبال را دنبال کنید و در بناهای تاریخی‌اش، تاریخ طولانی کشور اسپانیا را.

مطالب مرتبط:

دیدگاه