اردبیل به قطب گردشگری زمستانی ایران تبدیل می‌شود

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۰
اردبیل به قطب گردشگری زمستانی ایران تبدیل می‌شود

اردبیل، با جاذبه‌های متعدد تاریخی و طبیعی، هر سال میزبان گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری است. امسال، قرار است با شعار «زمستان بیدار»، این استان تبدیل به قطب گردشگری زمستانی ایران شود.

مسئولان گردشگری استان اردبیل در شمال غربی ایران، اخیرا تصمیم گرفته‌اند که در فصل زمستان، گردشگران بیشتری را به‌سمت این استان زیبا و خارق‌العاده جذب کنند. طبق آخرین تصمیمات در سال جاری، آن‌ها در نظر دارند با راه‌اندازی سه پیست اسکی جدید، اردبیل را تبدیل به قطب گردشگری زمستانی ایران کنند.

مقامات گردشگری تصمیم دارند تا این سه پیست اسکی را به بهره‌برداری برسانند که شامل اوجور در سرعین، شابیل در مشگین‌شهر و اندبیل در خلخال می‌شود. نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، روز شنبه در یک بیانیه خبری اظهار کرد که ایجاد توسعه متوازن در صنعت گردشگری در اردبیل، رونق گردشگری زمستانی و  خارج‌کردن استان اردبیل از گردشگری فصلی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان به شمار می‌آیند که باید انجام شوند.

اردبیل، برای برکات سرسبز و متراکم طبیعی و مردم مهمان‌نواز آن در ایران شناخته می‌شود. این استان، بر فراز یک فلات بادگیر بلند در ارتفاع ۳۰۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. اردبیل، همچنین برای تجارت فرش و ابریشم مشهور است. از جاهای دیدنی اردبیل می‌توان به مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، از میراث‌های جهانی یونسکو اشاره کرد که علاوه بر آرامگاه شیخ صفی، خانه مقبره‌ شاه اسماعیل اول، چینی‌خانه، مسجد، جنت سرا، خانقاه، چله خانه و چراغ‌خانه نیز است.

هر سال، هزاران گردشگر، به‌خصوص در فصل زمستان به‌سمت این استان سرازیر می‌شوند. اردبیل، دارای زمستان‌هایی بسیار سرد و تابستان‌هایی معتدل است. شهر اردبیل، مرکز این استان، یکی از سردترین شهرهای ایران در طول زمستان است.

برای مدت بسیاری، ایران در فصل زمستان به‌عنوان یک مقصد بین‌المللی مطرح در فصل زمستان، برای علاقه‌مندان به برف‌های پودری و اسکی، شناخته می‌شد. در دل قله‌های برفی رشته کوه البرز در استان تهران، برخی از بهترین مجتمع‌های اسکی جهان قرار دارند. این مجتمع‌های تفریحی این فرصت را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند تا از مهمان‌نوازی و خون‌گرمی ایرانیان لذت ببرند. ساخت پیست و مجتمع‌های اسکی جدید، قطعا یک گام ارزشمند برای جذب گردشگران بیشتر در فصل زمستان است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه