با تور مجازی از جشنواره گل‌های لاله کرج بازدید کنید

علی گودرزی
علی گودرزی جمعه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۰
با تور مجازی از جشنواره گل‌های لاله کرج بازدید کنید

در این قسمت از تورهای مجازی، به کرج می‌رویم و از جشنواره گل‌های لاله‌ی این شهر دیدن می‌کنیم.

کرج که یکی از نزدیک‌ترین شهرهای اطراف تهران است، از جمله مهم‌ترین و مهاجرپذیرترین مناطق کوهپایه‌ی رشته‌کوه‌ البرز شناخته می‌شود؛ از مناطق غنی کشور از منظر تاریخی و باستانی هم هست و در آن بیش از ۱۰۰ اثر با ارزش فرهنگی، تاریخی و هنری ثبت شده است. کرج یکی از مناطق به‌شدت خوش‌آب‌وهوای کشور نیز به‌حساب می‌آید و همین موضوع، باعث می‌شود تا شاهد رویش گل‌های بسیار زیادی در این شهر باشیم؛ ازاین‌رو، همه‌ساله رویدادها و جشنواره‌های بسیار زیادی با محوریت بازدید از این گل‌های زیبا در شهر کرج برگزار می‌شود. یکی از این رویدادها، جشنواره‌ی گل‌های لاله‌ی شهر کرج است.

باغ گل‌های لاله‌ که در بوستان شهید چمران استان البرز واقع شده، یکی از مناطق زیبا و پربازدید این منطقه به‌حساب می‌آید. این بوستان در سال ۱۳۸۴ توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج در منطقه‌ای به مساحت ۳۰ هزار متر مربع تاسیس شد و تا حالا، بیش از ۳۰۰ گونه‌ی مختلف گیاهی را می‌توان در آن پیدا کرد. گفتنی است که بزرگ‌ترین فرش گل خاورمیانه را هم تنها در این باغ می‌توان پیدا کرد! جشنواره‌ی گل‌های لاله همه‌ساله در این بوستان برگزار می‌شد اما امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، شاهد عملی شدن این مهم نبودیم. به‌همین منظور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج تصمیم گرفت تا این نمایشگاه را در سال ۹۹، به‌صورت مجازی برگزار کند چراکه حالا گل‌های لاله‌ای که قبل از شیوع کرونا کاشته شده بودند، به‌مرحله‌ی گل‌دهی رسیده‌اند و واقعا حیف می‌شد که ظاهر شدیدا جذابشان با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته نمی‌شد.

جشنواره لاله کرج

 به همین منظور، امسال علاقه‌مندان به شرکت در رویداد موردبحث و تماشای جشنواره‌ی گل‌های لاله‌ی کرج، می‌توانند به‌صورت مجازی از آن بازدید کنند. همه‌ساله صدها هزار نفر از این رویداد به‌خصوص بازدید می‌کنند و از این لینک، می‌توانید به‌صورت مجازی در آن شرکت کنید. بازدید مجازی از تورها، موزه‌ها و رویدادهای مختلف یکی از بهترین تفریح‌هایی است که این روزها می‌توان تجربه‌اش کرد. مخصوصا که قرنطینه‌ی خانگی هنوز هم ادامه‌دار است و ممکن است که حوصله‌مان را سربرده باشد. با وجود اینکه کرونا همچنان در کشور مانده و خطر بسیار زیادش همچنان ما را تهدید می‌کند، حالا می‌توانیم بگوییم که طبق آمارهای منتشر شده، وضعیت کشورمان از ماه‌های گذشته بسیار بهتر شده و می‌توانیم به بهبود کامل وضعیت در ماه‌های آینده، بیشتر از قبل امیدوار باشیم. البته که کشور ما تنها منطقه‌ای نیست که تا حدودی توانسته کرونا را کنترل کند و قطعا بدون همکاری کردن و رعایت بهداشت، گذر از این دوره‌ی تاریخی حساس، سخت‌تر از همیشه خواهد بود. اگر شما هم از علاقه‌مندان به تورهای مجازی و فعالیت‌هایی از این دست هستید، می‌توانید به‌صورت روزانه چنین محتویاتی را از کجارو دریافت کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه