با بهترین گالری های هنری بالی آشنا شوید

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰
با بهترین گالری های هنری بالی آشنا شوید

جزیره بالی، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری اندونزی، علاوه بر سواحل بی‌نظیر، دنیای منحصربه‌فرد زیر آب و شالیزارهای پلکانی برنج، خانه برخی از بهترین موزه‌های هنر مدرن در کشور است که با بازدید از آن‌ها، با فرهنگ و هنر این منطقه بیشتر آشنا خواهید شد.

بالی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد جزیره‌ای گردشگری جهان، مکانی الهام‌بخش است که در آن هنرمندان محلی و بین‌المللی، با همه وجود خود به خلق هنر می‌پردازند. بسیاری از هنرمندان مدرن، آثار خود را در موزه‌ها و گالری‌های ارزشمند در سراسر جزیره به نمایش می‌گذارند.

کجارو در ادامه قصد دارد شما را با هفت گالری هنر مدرن در بالی آشنا کند که همگی، جزو توقفگاه‌های اجباری برای هنردوستان به شمار می‌آیند.

۱. موزه هنر «آگونگ رای» (ARMA)

موزه

موزه آرما در بالی

موزه آرما در بالی

موزه هنر «آگونگ رای» یا «آرما» در اوبود، به‌دلیل اهمیت فرهنگی، هنری و معماری آن، مشهور است. این موزه دنج، مکانی مناسب برای کسب اطلاعات در مورد هنر بالی، مدرن و کلاسیک، به شمار می‌آید.

آرما، خانه یک کلکسیون شگفت‌انگیز از هنرمندان پیشگام از سراسر شبه‌جزیره اندونزی، به‌خصوص بالی، است که بسیاری از آن‌ها، هنرمندان مدرنی هستند که خود را با سبک‌های سنتی وفق داده‌اند. این موزه، معمولا میزبان رویدادهای فرهنگی‌ عصرگاهی‌ای چون رقص سنتی و موسیقی است.

  • محیط: فضای بسته، آرام
  • ساعت‌های فعالیت: هر روزه: ۹ صبح تا ۶ عصر
  • تلفن: ۹۷۵۷۴۲ ۳۶۱ ۶۲+
  • آدرس: Jl. Raya Pengosekan Ubud, MAS, Kecamatan Ubud, Kabupaten Gianyar, Bali 80571, Indonesia

 ۲. گالری نیامان (Nyaman Gallery)

گالری نیامان

«گالری نیامان»، با موقعیت استراتژیک خود در قلب منطقه مسکونی و گردشگری «سمین یاک» (Seminyak)، در طول روز، پذیرای بازدیدکنندگان محلی و بین‌المللی بسیاری است. این مکان، با نمایش آثاری از هنرمندان عمدتا محلی و البته بین‌المللی، به هنرهای مدرن، از جمله نقاشی‌ها، حکاکی‌های چوبی و مجسمه‌ها اختصاص دارد. شما همچنین می‌توانید از این گالری، آثار هنری را خریداری کنید. آن‌ها این اثر را برای شما بسته‌بندی کرده و به آدرس خانه شما، پست می‌کنند.

  • ساعت‌های فعالیت: دوشنبه تا شنبه: ۹ صبح تا ۹ شب
  • تلفن: ۷۳۶۲۲۶ ۳۶۱ ۶۲+
  • آدرس: Jl. Raya Basangkasa No.88, Seminyak, Kuta, Kabupaten Badung, Bali 80361, Indonesia

۳. موزه هنر نکا (Neka Art Museum)

موزه

موزه هنر نکا

«موزه هنر نکا» که توسط «وایان سوتجا نکا» (Wayan Suteja Neka)، علاقه‌مند مشهور به هنر بالی، تاسیس شده است، اشتیاق مالک خود به فرهنگ و هنر بومی کلاسیک و معاصر را نشان می‌دهد. این موزه که از سال ۱۹۷۶، آثار هنری نکا را به نمایش می‌گذارد؛ همچنان در حال اضافه‌کردن آثار هنری مدرن جدیدتر، از جمله نقاشی‌ها، مجسمه‌ها ، ابزار سنتی و حتی اسلحه‌ها به کلکسیون خود است. موزه هنر نکا، همچنین غالبا میزبان نمایشگاه‌های هنری معاصر از هنرمندان محلی است.

  • ساعت‌های فعالیت: هر روزه: ۹ صبح تا پنج عصر
  • تلفن: ۹۷۵۰۷۴ ۳۶۱ ۶۲+
  • آدرس: Jalan Raya Sanggingan Campuhan, Kedewatan, Kecamatan Ubud, Kabupaten Gianyar, Bali 80571, Indonesia

۴. گالری کومانکا (Komaneka Gallery)

گالری هنری، جنگل، کتابخانه، موزه

 گالری کومانکا

گالری هنرهای زیبای «کومانکا»، بر آثار هنرمندان جوان و مدرن از بالی، اندونزی و کشورهای جنوب شرقی آسیا تمرکز دارد. این گالری، یک طبقه دارد که به آثار هنری معاصر با سبک‌های سنتی، اختصاص داده شده است و طبقه دیگری در آن، آثار مدرن‌تر را به نمایش می‌گذارد.

گالری کومانکا، همچنین دارای یک کتابخانه هنری است که کتب مرجع هنری را می‌فروشد و به امانت می‌دهد. «کومان وایو سوتجا» (Koman Wahyu Suteja)، موسس و مدیر این گالری، پسر وایان سوتجا نکا، سازنده موزه هنری نکا است.

  • ساعت‌های فعالیت: هر روزه: هشت صبح تا ۹ شب
  • تلفن: ۴۷۹۲۵۱۸ ۳۶۱ ۶۲+
  • آدرس: Jl. Monkey Forest, Ubud, Kecamatan Ubud, Kabupaten Gianyar, Bali 80571, Indonesia

۵. گالری تونی راکا (Tony Raka Gallery)

گالری هنری

گالری تونی راکا

«گالری تونی راکا»، یک گالری هنری است که به‌صورت خانوادگی اداره می‌شود. این گالری، خانه برخی از بهترین آثار هنری جزیره، از جمله حکاکی‌های چوبی، نقاشی‌ها، چیدمان‌ها و آنتیک‌ها است که برخی از آن‌ها برای فروش هستند. این موزه توسط «گده راکا ویرایودا» (A. A. Gede Raka Wirayuda)، یک کنده‌کار چوب پیشگام بالی، تاسیس شد و کار خود را با نمایش حکاکی‌های چوبی خارق‌العاده، آغاز کرد.

زمانی که «باگوس تونی هاراتاوان» (A. A. Bagus Tony Hartawan)، پسر موسس گالری، مسئولیت این مکان را در سال ۱۹۹۷ به عهده گرفت، کلکسیون‌های گالری به فرم‌های مختلف هنر مدرن و معاصر، گسترش یافتند. گالری تونی راکا، به‌عنوان یک کاتالیزور و تسهیل‌کننده برای رشد جامعه هنری بالی، شناخته می‌شود؛ اما همچنین افتخار این را دارد که آثار هنرمندان بین‌المللی، که بیشتر آن‌ها در اندونزی زندگی و کار کرده‌اند را به نمایش بگذارد.

  • ساعت‌های فعالیت: هر روزه: ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • تلفن: ۸۰۳۵ ۳۶۰۰ ۸۱۲ ۶۲+
  • آدرس: Jl. Raya Mas No.86, MAS, Kecamatan Ubud, Kabupaten Gianyar, Bali 80571, Indonesia

۶. گالری هنر مدرن ناکا (Naka Contemporary Art)

گالری هنری

 گالری هنر مدرن ناکا

گالری هنر مدرن «ناکا»، فضایی متعلق به توانمندسازی یک گروه چند فرهنگی از هنرمندان محلی و بین‌المللی است. این گالری در ارتباط با عصر مدرن، میزبان فرم‌های هنری بسیاری چون نقاشی، طراحی، اجرا، موسیقی، فیلم و غیره است. بیشتر آثار هنری گالری ناکا، برای خرید در دسترس هستند و امکان پست به کشورهای دیگر را دارند.

  • ساعت‌های فعالیت: دوشنبه تا شنبه: ۹ صبح تا ۴:۳۰ عصر
  • تلفن: ۷۳۸۸۲۹ ۳۶۱ ۶۲+
  • آدرس: Jl. Kunti No. 6 Seminyak Kuta Badung Bali, Kuta, Kabupaten Badung, Bali 80361, Indonesia

 ۷. گالری تصویری مثبت منفی (Positive Negative Visual Gallery)

گالری تصویری مثبت منفی

گالری تصویری «مثبت منفی»، یک بوتیک گالری دنج و خودمانی است که آثار هنری بسیاری از هنرمندان معاصر محلی و بین‌المللی از سبک‌های مختلف را به نمایش می‌گذارد. این گالری با نمایش انواع مختلفی از فرم‌های هنر، یک کلکسیون متنوع و گسترده را طراحی کرده است که هرکسی می‌تواند از آن لذت ببرد. آثار هنری این گالری، در مقایسه با بسیاری از گالری‌های معاصر در بالی، برای خرید مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند؛ اما مطمئنا در زیبایی چیزی از آن‌ها کم ندارند.

  • تلفن: ۷۳۱۲۶۶ ۰۳۶۱ ۶۲+
  • آدرس: Positive Negative Visual Gallery, Cocoon Beach Club, Seminyak, Badung Regency, Bali, Indonesia

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه