طبخ و ارسال غذای بیرون‌بر ضدعفونی شده با گذر از تونل ضدعفونی در دوران شیوع کرونا

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
طبخ و ارسال غذای بیرون‌بر ضدعفونی شده با گذر از تونل ضدعفونی در دوران شیوع کرونا

تونل ضدعفونی یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای تهیه غذای بیرون‌بر از رستوران‌ها در دوران شیوع کرونا است.

چند ماهی است تمام جهان با ویروسی به نام کرونا (COVID 19) دست‌وپنجه نرم می‌کند. این ویروس از طریق تنفس و تماس منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. چنین واکنشی به یک بیماری تاکنون در جهان بی‌سابقه بوده است. بسیاری مجبور شده‌اند کسب و کارهای خود را تعطیل کنند. پروازها کنسل شده، فعالیت رستوران‌ها به‌شکل بیرون‌بر شده و نقاط مهم گردشگری خالی از توریست شده است. کرونا، در خانه می‌مانیم و فاصله‌گذاری اجتماعی به داغ‌ترین موضوعات روز در تمامی کشورهای جهان تبدیل شده است و رعایت اصول اولیه بهداشتی همچون شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک و دستکش اکیداً پیشنهاد می‌شود.

هرروز آمار جدیدی از تعداد مبتلایان به ویروس کرونا منتشر می‌شود و هنوز مشخص نیست این شرایط قرار است تا کی ادامه داشته باشد. آیا راه چاره این مسئله، قرنطینه خانگی تا زمانی نامشخص است؟ در این شرایط بحرانی که مردم دچار ترس و هراس شده‌اند چه‌کاری می‌توان برای حفظ کسب و کارها و اعتماد دوباره مردم انجام داد؟

در این بین جای رستوران‌ها بسیار خالی است، زیرا رستوران‌ها همیشه مکانی برای دورهم جمع کردن مردم، برگزاری مناسبت‌های مختلف در کنار خانواده و دوستان همراه با چشیدن طعم غذاهای اصیل ایرانی بوده است. در این وضعیت رستوران‌ها چگونه می‌توانند به خدمت‌رسانی دوباره خود ادامه دهند؟

مجموعه رستوران‌های ارکیده و ارسال غذای بیرون‌بر سالم و ضدعفونی‌شده

رپورتاژ ارکیده

مجموعه رستوران‌های ارکیده با بیش از ۶۰ سال تجربه به‌همراه ۶ شعبه در استان های تهران، البرز و مازندران تدابیری اندیشیده و با اولویت قرار دادن مشتریان خود و لزوم رعایت تمامی موارد بهداشتی و ضدعفونی کردن اجسام از آلودگی‌ها، امکان ارسال غذای بیرون‌بر باکیفیت را در زمان شیوع ویروس کرونا فراهم کرده است. اما این غذای بیرون‌بر چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

رپورتاژ ارکیده

این غذای بیرون‌بر باید بتواند تمامی اصول بهداشتی را رعایت کرده و در وضعیت فعلی جهان دلیل قانع کننده برای سفارش در ذهن مشتریان به وجود بیاورد. در رستوران ارکیده مواد اولیه قبل از ورود به آشپزخانه از این تونل عبور داده می‌شوند. بعد از طبخ غذا و بسته‌بندی اصولی، پک‌ها مجددا از تونل ضدعفونی عبور داده می‌شوند. راننده نیز با عبور از تونل، بسته غذا را به درب منزل مشتریان می‌رساند.

اقدام مثبت دیگری که رستوران ارکیده در راستای مسئولیت اجتماعی خود انجام داده در نظر گرفتن نیروهایی است که محدوده رستوران را به‌طور مرتب ضدعفونی می‌کنند. حال بیایید با هم ببینیم تونل ضدعفونی چیست که ارکیده را قادر ساخته در شرایط بحرانی جهان دوباره با کباب‌ها و جوجه فسنجانی‌اش مهمان‌خانه‌های ما شود.

۲۰ ثانیه حضور در تونل ضدعفونی مساوی است با ضدعفونی کامل از تمامی آلودگی‌ها

این یونیت اولین تونل ضدعفونی‌کننده هوا و انسان است که بر اساس اشعه پنهان UV با خروجی صفر و گاز O3 کنترل شده طراحی شده است. O3 یک ضدعفونی‌کننده قوی است که ۳۰۰۰ برابر بیشتر از کلر قدرت دارد؛ ولی برخلاف ضدعفونی‌کننده‌های دیگر همچون کلر هیچ مواد سمی یا مضر نداشته و از آنجا که این میزان گاز اوزون واکنش پذیر و ناپایدار است، بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه تبدیل به اکسیژن می‌شود و به همین دلیل هیچ تاثیر منفی روی انسان‌ها ندارد. این گاز روی میکروب‌ها و ویروس‌ها تاثیر عمیقی می‌گذارد. برای حاشیه امنیت بالا، این دستگاه به‌گونه‌ای تعریف شده که برای افراد دچار بیماری‌های تنفسی، خانم‌های باردار و کودکان هیچ ضرری به‌همراه ندارد.

رپورتاژ ارکیده

تمامی افرادی که در رستوران ارکیده مشغول به فعالیت هستند موظفند قبل از ورود به تونل، در پادری مخصوص، کف کفش‌هایشان را با محلول ضدعفونی‌کننده، پاک‌سازی کنند. بعد از ورود به تونل نیز سه بخش برای ضدعفونی شدن وجود دارد:

در مرحله اول همه ی پارتیکل‌های موجود روی بدن توسط اشعه UV دریافت می‌شود. سپس دوش هوا با محلولی ضعیف از گاز O3 اجرا شده و در آخر عملیات ضدعفونی دوباره توسط اشعه پنهان UV انجام می‌شود. حالا کارکنان ارکیده می‌توانند با اطمینان خاطر از این تونل خارج شده و غذای مشتریان خود را آماده و ارسال کنند. لازم به ذکر است که برای ضدعفونی کامل در این تونل ۲۰ ثانیه زمان لازم است.

رپورتاژ ارکیده

اگر دلتان برای طعم غذاهای بهترین رستوران تهران تنگ شده و از طرفی هم رعایت بهداشت برایتان بسیار مهم است، می‌توانید با اطمینان خاطر از ارکیده سفارش بدهید. برای ارتباط با ارکیده راه‌های زیادی وجود دارد. شما می‌توانید با رستوران ارکیده تماس بگیرید و غذای خام یا آماده سفارش بدهید و در درب منزل تحویل بگیرید یا می‌توانید به‌صورت آنلاین از اسنپ فود سفارش دهید. راه دیگر نیز است که با مراجعه حضوری به رستوران غذای خود را تحویل بگیرید و در منزل کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

قطعات تشکیل دهنده دستگاه ضدعفونی

قطعات تشکیل دهنده دستگاه ضدعفونی شامل لامپ UV، فیلتر G۴، فن سیرکولاتور و میکسیم باکس است. فیلتر G۴ استفاده شده در این دستگاه با امکان عدم خروج زیاد نورفرابنفش (اشعه UV) در دراز مدت موجب عدم حساسیت‌های پوستی می‌شود. لامپ UV این تونل‌ نیز موجب از بین رفتن ویروس‌ها، میکروب‌ها و نگه‌داشتن آن در فضایی خارج از محدوده خطر می‌شود. فن سیرکولاتور نیز با توزیع و انتشار گاز اوزون در کل فضا، هوای پرسرعتی را در قسمت خروجی ایجاد می‌کند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه