چادر مسافرتی و راهنمای خرید بهترین چادر از فروشگاه اینتکس

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
چادر مسافرتی و راهنمای خرید بهترین چادر از فروشگاه اینتکس

برای خرید چادر مسافرتی باید چه کاری انجام دهیم؟ اگر نیاز به چادر مسافرتی دارید همراه این مقاله باشید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

چادر مسافرتی

یکی از نیاز های اکثر خانواده‌ها در مسافرت‌ها ، کوهنوردی ، اتراق های جنگلی و کمپینگ ها برای استراحت ، استفاده از یک چادر مسافرتی است. حال این چادر مسافرتی نیز باید دارای یک سری امکانات و ویژگی ها باشد که به یک محصول کامل و ایدئال برای افراد بدل گردد. در همین رابطه نیز باید عنوان کنیم که هر فردی قبل از خرید یک سری اولویت ها برای خود در نظر می گیرد که با در نظر گرفتن آن‌ها اقدام به خرید یک محصول می‌کند. شما هم اگر جزو افرادی هستید که قصد دارید یک چادر مسافرتی را خریداری کنید و قبل از خرید سعی بر این دارید تا در مورد ویژگی‌های این محصولات بیشتر تحقیق کنید پیشنهاد میکنیم تا این مطلب را به‌صورت کامل دنبال کنید.

ظرفیت چادر مسافرتی

اولین بحث در این مقاله را به بحث ظرفیت یک چادر مسافرتی اختصاص داده ایم. شاید مهم‌ترین بحث هم در انتخاب یک چادر مسافرتی همین ظرفیت چادر باشد که در هنگام خرید افراد در وهله اول به آن توجه می‌کنند. در همین خصوص نیز باید عنوان کنیم که چادر های مسافرتی دارای ظرفیت‌های گوناگونی هستند. عده ای از این چادر ها دارای ظرفیت‌های دو و چهار نفره است. این چادر ها معمولا برای استفاده های شخصی به کار برده می‌شود و بیشتر خرید آن توسط افرادی است که قصد دارند به‌صورت فردی یا حداکثر دو نفره به سفر بروند. عده دیگری از چادر های مسافرتی دارای ظرفیت‌های شش ، هشت و ده نفره است. معمولا خانواده‌ها برای خرید چادر مسافرتی بیشتر به سراغ این دسته از چادر ها می روند. در این دسته از محصولات معمولا فضای داخلی چادر به‌قدری بزرگ است که بتوانید با خیال راحت از این محصول استفاده کرده و لذت کافی را ببرید. البته باید به این مسئله هم اشاره کنیم که چادر هایی با ظرفیت‌های بزرگ‌تر نظیر شانزده نفره هم موجود است که خب بیشتر برای مقاصد غیر از سفر یا برای خانواده هایی با تعداد افراد بسیار زیاد کاربرد دارد.

در تکمیل این بخش باید به این مسئله هم اشاره کنیم که همان طور که شاید در جریان هستید این ظرفیت ها به‌معنای ظرفیت برای افراد حاضر در داخل چادر مسافرتی به‌صورت نشسته است. برای مثال شما وقتی یک چادر مسافرتی هشت نفره را انتخاب می‌کنید باید به این مسئله توجه کنید که این محصول برای نشستن هشت نفر کاربرد دارد. حال این عدد در مورد حالت دراز کش و برای استراحت و خوابیدن در بیشتر چادر های مسافرتی نصف خواهد شد. برای مثال یک چادر ده نفره معمولا برای خواب فضایی برای پنج نفر بزرگسال را به‌صورت دراز کش در اختیار شما قرار می‌دهد که این تعداد ممکن است با توجه به قد و هیکل افراد موجود در چادر زیاد یا کم شود. این نکته مهم را باید حتما در هنگام خرید مد نظر خود قرار دهید.

جنس رویه چادر مسافرتی

مسئله بعدی که قصد داریم تا در خصوص آن بیشتر با شما صحبت کنیم بحث جنس رویه یک چادر مسافرتی است که این عامل هم فوق‌العاده مهم و اثر گذار خواهد بود. قطعا شما وقتی برای خرید یک چادر مسافرتی اقدام می‌کنید به این مسئله هم توجه خواهید کرد که قصد دارید بیشتر از چادر مسافرتی خود در چه شرایط جوی و آب و هوایی استفاده کنید. در همین خصوص نیز باید عنوان کنیم که رایج‌ترین جنس در بین چادر های مسافرتی رویه برزنتی است.

این رویه به‌گونه‌ای طراحی شده است که شما می‌توانید از آن در شرایط بارانی به‌سادگی هرچه تمام‌تر استفاده کنید. این جنس رویه در شرایط بارانی به گونه عمل می‌کند که بدون هیچ‌گونه ورود آب به داخل چادر ، آب را به‌سمت زمین هدایت کرده و از خیس شدن داخل چادر جلوگیری می‌کند. همین امر باعث می‌شود تا چادر مسافرتی شما در فصول سرد سال و در شرایط بارانی بسیار کاربرد داشته باشد.

جنس بعدی که باید در خصوص آن با شما صحبت کنیم پلی استر است. این جنس هم دیگر نوع رایج در بین چادر های مسافرتی است که خیلی از شرکت‌های بزرگ و مطرح در حوزه تولید چادر های مسافرتی اقدام به دوخت چادر خود با استفاده از این جنس می‌کنند. در تکمیل این بخش نیز باید به ضد آب بودن این جنس هم اشاره کنیم که قطعا از مزیت های مهم این رویه به شمار خواهد رفت. البته خیلی از کمپانی‌های بزرگ تولید چادر مسافرتی از PVC هم در محصولات خود و در کنار پلی استر استفاده می‌کنند که باعث بالا رفتن طول عمر محصول و همچنین استحکام بیشتر کالای شما خواهد شد.

نوع چادر مسافرتی

دیگر خصوصیت یک چادر مسافرتی که این عامل هم بسیار مهم خواهد بود بحث نوع و ساختار یک چادر است که قطعا نکته ای مهم در خرید خواهد بود. در ادامه با ما باشید تا در مورد انواع چادر های مسافرتی و چگونگی راه‌اندازی هر یک از این محصولات با شما بیشتر صحبت کنیم:

چادر مسافرتی عصایی

یکی از رایج‌ترین چادر های مسافرتی ، چادر مسافرتی عصایی است. این چادر به‌دلیل شیوه راه‌اندازی و همچنین ساختاری که دارد یک محصول محبوب در بین مشتریان به شمار می‌رود. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که علت این نام‌گذاری چیست و چرا این چادر مسافرتی به نام عصایی معروف شده است؟ در پاسخ به این سوال باید عنوان کنیم که دلیل اصلی این نام‌گذاری شیوه راه‌اندازی این محصول و نوع ستون ها و پایه های شکل دهنده این کالا است. در همین خصوص نیز باید عنوان کنیم که پایه های این چادر مسافرتی دقیقا همانند عصا است و از نظر ابعاد و شکل و شمایل همین ساختار را در بر گرفته است. همچنین شما می‌توانید تمامی این پایه ها را با وصل کردن به یکدیگر سرپا کرده و این چادر مسافرتی را در بهترین حالت ممکن راه‌اندازی کنید که یکی از ساده ترین و در عین حال محبوب ترین چادر های مسافرتی به شمار می‌رود.

چادر مسافرتی فنری

این چادر های مسافرتی رایج‌ترین نوع چادر مسافرتی در کشور ایران است که بسیار محبوب است. در همین خصوص باید عنوان کنیم که این دسته از چادر های مسافرتی معمولا از نظر شکل و شمایل قبل از راه‌اندازی به‌صورت گرد هستند که در داخل یک ساک حمل جمع شده‌اند و شما برای راه‌اندازی این کالا تنها کافی است که پس از خارج کردن چادر از داخل بسته‌بندی در سریع‌ترین حالت ممکن آن را به‌صورت کامل باز کنید تا این چادر مسافرتی روی زمین قرار گیرد. پس از آن نیز این محصول خود راه‌اندازی شده و شما تنها باید کناره های ان را باز کنید تا به‌صورت صحیح و کامل روی زمین قرار گیرد. این محصول دارای وزن بسیار کمی هم است که سبب شده تا راه‌اندازی این کالا ساده و آسان باشد. همچنین راه‌اندازی آسان این محصول سبب شده تا در مسافرت‌ها و در زمان‌هایی که شما خسته می باشید بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن این چادر را بر پا کنید. البته این سرعت در راه‌اندازی در مورد جمع کردن این چادر هم صدق می‌کند و به همان سرعت می‌توانید این چادر را جمع‌آوری کنید که قطعا مزیت مهم این محصول به شمار می‌رود.

یکی از نقاط ضعف این مدل از چادر مسافرتی هم معمولا عدم مقاومت در برابر باد و طوفان است و همچنین این محصول به‌دلیل وزن کمی که دارد به‌راحتی از زمین بلند خواهد شد که معمولا پس از راه‌اندازی به سرعت در داخل آن وسایل شخصی را قرار می‌دهند که این چادر دارای وزن شده و به سرعت تکان نخورد. همچنین این محصولات معمولا امکانات کمی را دارا هستند و هیچ‌گونه مزیت خاص یا اقلام همراهی با این چادر ها شما مشاهده نخواهید کرد. البته در مقایسه بین قیمت این محصول با دیگر چادر های مسافرتی این نمونه بسیار ارزان‌تر است که از این حیث نمره قابل‌قبولی را دریافت خواهد کرد.

چادر مسافرتی اتوماتیک

دیگر مدل چادر مسافرتی چادر مسافرتی اتوماتیک است که این مدل هم به‌تازگی بسیار محبوب شده و در کشور ایران هم شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید و عرضه این مدل از چادر های مسافرتی کرده‌اند. در همین رابطه باید عنوان کنیم که این چادر هم از نظر زمان راه‌اندازی تقریبا همانند چادر مسافرتی فنری عمل می‌کند و به سرعت می‌توانید این محصول را راه‌اندازی کنید. در بخش بالایی این محصول شما می‌توانید اهرمی را مشاهده کنید که در بر گیرنده تمامی ستون های این چادر مسافرتی است. پس از خارج کردن این محصول از داخل بسته‌بندی این چادر به‌صورت اتوماتیک نصب خواهد شد و شما تنها باید در صورتی که محصول دارای پوش دوم باشد یا قصد داشته باشید که این چادر را محکم تر نصب کنید ، پایه های آن را در داخل زمین محکم کنید در غیر این صورت به سرعت می‌توانید این کالا را راه‌اندازی کرده و به همین سرعت هم این محصول را جمع کنید.

در کنار این موارد چادر های دیگری هم در بازار تولید و عرضه می‌شوند که قطعا به محبوبیت این چادر های مسافرتی نخواهند رسید. همچنین باید به این مسئله هم اشاره کنیم که از نظر طرح این محصولات نیز شما در هنگام خرید می‌توانید با مشاهده هر یک از طرح‌های تولید شده و موجود در بازار یک انتخاب هوشمندانه را انجام دهید. در همین خصوص نیز باید عنوان کنیم که خیلی از شرکت‌های تولید کننده با در نظر گرفتن سلایق مردم طرح هایی همچون چادر مسافرتی ارتشی ، چیریکی ، طرح سنگ ، طرح‌های فانتزی و ساده را به بازار عرضه کرده‌اند که در ابعاد و رنگ‌های مختلف می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

همچنین بهره‌مندی از امکاناتی همچون دارا بودن طناب مهار ، ساک حمل ، دو پوش بودن ، ضد اشعه بودن ، آب بندی شدن چادر و عدم نفوذ آب به داخل ، ضخامت رویه و همین طور کف چادر و مقاومت محصول در برابر باران ، برف ، طوفان و... از مواردی است که پیشنهاد می‌کنیم در هنگام خرید حتما به آن‌ها توجه کنید. البته ارزان بودن یک چادر مسافرتی در کنار کیفیت بالای یک محصول هم بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم با در نظر گرفتن تمامی این موارد چادر های مسافرتی موجود در فروشگاه تهران اینتکس را هم مشاهده کنید زیرا این فروشگاه از نظر قیمت ، کیفیت ، تنوع محصول و همچنین خدمات پس از فروشی که به مشتریان خود ارائه می‌دهد همواره سعی کرده تا رضایت خاطر شما عزیزان را سر لوحه خود قرار دهد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه