بعد از خرید بلیط هواپیما، چه چیزهایی را با خود به هواپیما ببریم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵
بعد از خرید بلیط هواپیما، چه چیزهایی را با خود به هواپیما ببریم؟

 پرواز با هواپیما به‌عنوان بخشی از یک سفر کاری یا یک سفر گردشگرانه، نیاز به‌همراه داشتن وسایلی دارد تا رفاه شما را تضمین کند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اگر می‌خواهید سفر خوبی داشته باشید و خاطره خوشی از سفرتان به‌همراه بیاورید، لیستی از چیزهایی که در طول سفر به آن‌ها نیاز دارید را تهیه کنید و در زمان بستن چمدان به آن‌ها توجه کنید. بخشی از این لوازم برای همه ثابت است. اما برخی اقلام مانند داروهای مصرفی، برای افراد گوناگون، متفاوت است. پس لیست لوازم مورد نیاز سفر هوایی خود را تهیه کنید و قبل از پرواز، با خود به هواپیما ببرید. 

2

ساک دستی با جیب‌های متعدد را فراموش نکنید!

حتما می‌دانید که شما با خرید بلیط هواپیما و مجوز ورود، می‌توانید یک ساک دستی با وزن تقریبی ۵ کیلوگرم را با خود به درون هواپیما ببرید. این ساک جای مناسبی برای نگهداری مدارک شما و همچنین همه لوازم ضروری است که کمک می‌کند تا سفر شما در هواپیما، دلپذیرتر شود. پس ساک دستی خوب و سالمی انتخاب کنید که تا جای ممکن جیب‌های متعددی داشته باشد و شما بتوانید چیزهای مختلفی که در این نوشته به آن‌ها می‌پردازیم را در آن‌ها به‌طور جداگانه و تفکیک شده، جا بدهید و از گشتن در میان انبوهی از چیزها، بی نیاز شوید.

داروهای مصرفی خود را جا نگذارید.

اگر هر نوعی از دارو را مصرف می‌کنید، حتما داروهایتان را به‌همراه داشته باشید. حتی اگر داروهایتان به نظر معمولی هستند و در هر داروخانه‌ای در شهر مقصدتان پیدا می‌شوند باز هم ریسک نکنید. چون ممکن است شرایط تهیه دارو در آن شهر را نداشته باشید. همچنین تصویری از نسخه داروها را هم به‌همراه داشته باشید که اگر اتفاقا داروهایتان را گم کردید، بتوانید با نسخه آن‌ها، تهیه‌شان کنید. مصرف برخی از داروها در زمان پرواز ممکن است مشکل‌آفرین باشد. پس قبل از سفر این موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید.

بهتر است آب بسته‌بندی‌شده همراه داشته باشید.

کاهش آب بدن که به خاطر کم بودن رطوبت هوای داخلی هواپیما پدید می‌آید موجب خستگی و آزردگی شما می‌شود. پس همیشه یک بطری کوچک آب، در ساک دستی خود داشته باشید تا کم شدن مایعات بدنتان را جبران کنید. اگر خواستید به‌جای آب، مایعات دیگری را امتحان کنید، آب‌میوه را به چای، قهوه و نوشابه ترجیح بدهید. اگر قمقمه داشته باشید که دیگر عالی است و پلاستیک کمتری هم به محیط زیست وارد می‌کنید.

پاوربانک، شارژر، هدفون و هندزفری؛ واجبات هر نوع سفری

این درست است که در طول پرواز باید تلفن همراه در حالت پرواز باشد و بخش مخابراتی آن را غیرفعال کرد، اما بقیه امکانات آن می‌تواند شما را از کلافگی و بی‌حوصلگی نجات دهد. پس هندزفری یا هدفون خود را به‌همراه داشته باشید تا بدون نگرانی از مزاحمت برای دیگران، بتوانید از گوشی خود استفاده کنید. همچنین برای اینکه شارژ دستگاه خود را تامین کنید، پاوربانک با شارژ کامل و شارژر گوشی خود را به‌همراه داشته باشید.

هرآنچه برای یک خواب راحت در سفر نیاز دارید!

3

برخی از سفرهای هوایی طولانی هستند ولی گاهی مانند پرواز و بلیط کیش بسیار کوتاه هستند. با این حال اگر پرواز شما در طول شب است، اینکه چه طور و با چه کیفیتی بخوابید بسیار مهم است. برای نمونه اگر با نوع قرار گرفتن گردن خود مشکل دارید، از نگه دارنده های مخصوص استفاده کنید تا دچار گردن درد نشوید. همچنین یک پتوی سفری سبک همراه خود داشته باشید تا اگر سردتان شد، از آن استفاده کنید.

کرم ضدآفتاب و کرم مرطوب کننده ، عطر و اسپری های ورزشی

 محیط هواپیما رطوبت کمی دارد و این پدیده به‌جز ایجاد حس تشنگی، موجب خشکی پوست شما هم می‌شود. از سوی دیگر، نور خورشید که از پنجره‌ها وارد می‌شود موجب آسیب به پوست شما می‌شود. چون شیشه پنجره های هواپیما همه اشعه های آسیب رسان تشکیل دهنده نور خورشید را دور نمی‌کند. پس کرم مرطوب کننده و کرم ضدآفتاب با خود داشته باشید.

زمان انتظار در فرودگاه و سپس طول پرواز احتمالا موجب عرق کردن شما می‌شود. پس اگر اسپری و عطری داشته باشید تا با آن خود را شاداب کنید، حس بهتری به خودتان و همسفرانتان هدیه می‌دهید. البته مراقب باشید که عطر شما کنار دستی‌های شما را آزار ندهد و البته خودتان به آن حساسیت و آلرژی نداشته باشید.

خوراکی های سالم برای جلوگیری از ضعف

گاه به‌دلیل تاخیر پرواز و مواردی از این دست، مدتی در فرودگاه معطل می‌مانید. به همین دلیل تا زمان سوار شدن به هواپیما و استفاده از غذا و خوراکی‌های آن باید خودتان را سیر کنید. هر چند در همه فرودگاه‌ها، کافی‌شاپ و غذافروشی هست، اما بهتر است مقداری خوراکی سالم به‌همراه داشته باشید و ریسک نکنید. منظور از خوراکی سالم، خوردنی است که چند ویژگی داشته باشد: شور نباشد، چون در هواپیما به‌طور طبیعی تشنه می‌شوید. سنگین و دیرهضم نباشد. از نظر بهداشتی سالم و مطمئن باشد. پیشنهاد ما آجیل خام (بو نداده و بدون نمک)، میوه (مانند سیب) یا خشکبار است.

کتاب و مجله را برای مطالعه همراه داشته باشید.

مطالعه می‌تواند کاری سرگرم‌کننده در طول سفر یا انتظارهای طولانی فرودگاهی باشد. پس اگر کتاب کم حجم یا مجله به‌همراه داشته باشید، به شما خیلی کمک می‌کند. اگر نمی‌خواهید وزن کتاب و مجله را تحمل کنید، می‌توانید از نسخه‌های الکترونیکی آن‌ها استفاده کنید. همچنین وبلاگ ها و سایت ها هم جای مناسبی برای مطالعه هستند. مثلا برای مطالعه درباره مقاصد گردشگری، هتل‌ها و جاهای دیدنی می‌تواند به مجله گردشگری سفرستان mag.safarestan.com که آژانس تخصصی سفر و بلیط هواپیما است سر بزنید.

جوراب پرواز هم گزینه بدی نیست!

جوراب پرواز کمک می‌کند تا خون به‌خوبی در پاهای شما جریان پیدا کند و این از لختگی خون و احساس کرختی و خستگی جلوگیری می‌کند. پژوهش‌های زیادی، سودمندی استفاده از جوراب پرواز را تایید کرده است.

شما چه چیزهای دیگری را برای یک پرواز مناسب و آرام پیشنهاد می‌کنید؟ پیشنهادهای خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه