کرونا باعث تعطیلی کدام جاذبه های گردشگری در جهان شده است؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کرونا باعث تعطیلی کدام جاذبه های گردشگری در جهان شده است؟

شیوع ویروس کرونا و ترس و نگرانی از آن باعث لغو یا تعطیلی رویدادها و مقاصد گردشگری متعددی در سراسر دنیا شده است.

پس از شیوع ویروس کرونا در دنیا، مقاصد گردشگری مهم و رویدادهای بزرگ در راستای پیشگیری از ابتلای مردم به این ویروس لغو شدند یا به تعویق افتادند. روند تعطیلی مکان‌های دیدنی مهم با تعطیلی تفرجگاه دیزنی شانگهای کلید خورد؛ ولی طولی نکشید که تمامی پارک‌های موضوعی دیزنی در آسیا به‌ ناچار درهای خود را به روی بازدیدکنندگان بستند.

مقام‌های موزه لوور پاریس در اول مارس (۱۱ اسفند)، خبر از تعطیلی این مجموعه دادند و احتمال تداوم این شرایط در روزهای آینده وجود دارد. این تصمیم در حالی از سوی مسئولان موزه اتخاذ شده که تاکنون بیش از ۱۰۰ مورد ابتلا به این ویروس در فرانسه شناسایی شده است.

تعطیلی مقاصد گردشگری به دلیل شیوع کرونا

تمامی تورهای رسمی کاخ گایونگ‌بوک که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کره جنوبی شناخته می‌شود نیز تا اطلاع ثانوی لغو شده‌اند. با توجه به اطلاعات مندرج در وب‌سایت رسمی این کاخ، بازدید از این مکان با تورهای شخصی همچنان جریان دارد. موزه ملی کره و موزه ملی هنرهای مدرن و معاصر نیز در کنار سایر موسسه‌های فرهنگی دولتی این کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

شهر میلان نیز در روزهای اخیر با محدودیت‌های مسافرتی همراه بود؛ هرچند کلیسای جامع میلان ضمن رعایت اقدامات مناسب برای جلوگیری از ایجاد ازدحام جمعیت، درهای خود را در دوم مارس (۱۲ اسفند) به روی بازدیدکنندگان گشود. با این وجود، لا اسکالا که ساختمان اپرای مشهور این شهر است، به‌دلیل نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا همچنان تعطیل باقی خواهد ماند.

بسیاری از موزه‌های شهر میلان، ونیز و سایر مناطق شمالی ایتالیا نیز به‌صورت موقت تعطیل شده‌اند و قرار است با رعایت اقدامات امنیتی و پیشگیرانه، فعالیت خود را از سر بگیرند؛ برای مثال، مجموعه پگی گوگنهایم در ونیز تصمیم دارد از بازدید گروه‌های پرجمعیت خودداری کند و از بازدیدکنندگان می‌خواهد تا حین بازدید، فاصله یک متری خود با یکدیگر را حفظ کنند.

توکیو اسکای‌تری که جاذبه‌ای محبوب برای مسافران توکیو شناخته می‌شود، روز اول مارس (۱۱ اسفند) تعطیل شد و ظاهرا پانزدهم مارس (۲۵ اسفند) درهای خود را باز خواهد کرد. پارک موضوعی دیزنی شانگهای ۲۴ ژانویه (چهار بهمن) بسته شد و هنوز زمان بازگشایی آن مشخص نیست. پارک موضوعی دیزنی‌لند هنگ کنگ نیز به‌طور موقت تعطیل شده و درباره زمان بازگشایی آن هم اطلاعاتی منتشر نشده است.

در ژاپن هم که آمار مبتلایان ویروس کرونا در هفته‌های اخیر بالا رفته است، پارک‌های موضوعی دیزنی‌لند توکیو و دیزنی سی، بسته شده‌اند و گفته می‌شود که در ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) مجددا آغاز به کار خواهند کرد. بسیاری از موزه‌های ژاپن نظیر موزه هنر موری، موزه ملی هنرهای مدرن و موزه ملی کیوتو نیز به‌دلیل شیوع کرونا بسته هستند.

تعطیلی مقاصد گردشگری به دلیل شیوع کرونا

موزه‌های سراسر چین طبق دستور مقام‌های این کشور به‌طور موقت تعطیل هستند. در عوض، اداره‌کل میراث فرهنگی ملی چین از موزه‌ها و مکان‌های دیدنی خواسته است که فعالیت خود را در شبکه‌های مجازی ادامه دهند و خدمات‌شان را به‌شکل دیجیتالی ارائه کنند. از جمله این موزه‌ها می‌توان به کاخ موزه پکن در شهر ممنوعه اشاره کرد که از ۲۵ ژانویه (پنج بهمن) تعطیل است.

در این بین رویدادهای هنری و فرهنگی مهم نیز لغو شده‌ یا به تعویق افتاده‌اند. بسیاری از گروه‌های موسیقی نیز تورهای کنسرت خود در آسیا را کنسل کرده‌اند. نمایشگاه جهانی گردشگری به‌عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی صنعت گردشگری قرار بود چهارم تا هشتم مارس (۱۴ تا ۱۸ اسفند) در برلین برگزار شود که لغو شد.

حراجی ساتبیز هم چندی پیش اعلام کرد در پی شیوع گسترده کرونا، حراجی‌های بزرگ فصل بهار هنگ کنگ را به نیویورک منتقل می‌کند. حراجی ‌بونهامس نیز در اقدامی مشابه اعلام کرد رویدادهای ماه مارس خود را به تعویق می‌اندازد؛ اما هنوز تاریخ مشخصی برای برگزاری دوباره آن‌ها تعیین نکرده است.

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه