با تور مجازی از کلیسای طبیعت در لندن بازدید کنید

علی گودرزی
علی گودرزی جمعه، ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از کلیسای طبیعت در لندن بازدید کنید

در این قسمت از بازدید مجازی از موزه‌ها، به انگلستان می‌رویم و از موزه‌ تاریخ طبیعی بریتانیا معروف به کلیسای طبیعت، بازدید می‌کنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۱۲ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۹ به‌روزرسانی شده است.

موزه‌ تاریخ طبیعی بریتانیا یکی از موزه‌های بزرگ دنیا است که گستره‌ای وسیع از گونه‌های مختلف جانداران تاریخ طبیعت را در خود جای داده و از آن‌ها میزبانی می‌کند. این موزه در کنار موزه‌ «علم» و موزه‌ «ویکتوریا و آلبرت»، از سه موزه‌ بزرگ منطقه‌ «اگزیبیشن رُد» (Exhibition Road) لندن است و در مرکز این شهر واقع شده‌ است. در موزه‌ تاریخ طبیعی انگلستان آثاری تاریخی و بسیار قدیمی وجود دارد که اطلاعات مختلفی در زمینه علوم گیاه‌شناسی، حشره‌شناسی، دیرینه‌شناسی، کانی‌شناسی و جانورشناسی را در دسترس بازدیدکنندگان قرار می‌دهد و تاریخچه‌ میلیون‌‌ها سال گذشته طبیعت زمین را به نمایش می‌گذارد. 

اسکلت دایناسور پرنده در موزه تاریخ طبیعی لندن

تعداد بسیاری از جاذبه‌های این موزه همان‌قدر که از نظر تاریخی ارزشمند هستند، از منظر علمی نیز حائز اهمیت‌اند؛ به‌عنوان مثال، بخشی از یافته‌های «چارلز داروین» در این موزه قرار دارد که از نظر عملی و تاریخی، از موارد درخشان و دیدنی موزه است. همچنین، آثاری مثل اسکلت دایناسورها و حیوانات پیش از تاریخ سیاره‌ زمین از مواردی هستند که بدون شک،‌ بازدیدکنندگان موزه را با شگفت‌زده می‌کنند. در کنار آثاری همچون فسیل‌ جانداران کهن، در کتابخانه‌ این موزه کتاب‌، ژورنال‌ و مجله‌های علمی بسیار ارزنده و درخشانی برای مطالعه در دسترس است. این موزه به‌عنوان یکی از مراکز برجسته‌ دنیا در امر مطالعه و تحقیق تاریخ طبیعت نیز شناخته می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه