در سفر به کشورهای حوزه بالتیک، از کجا دیدن کنیم؟

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
در سفر به کشورهای حوزه بالتیک، از کجا دیدن کنیم؟

کشورهای حوزه بالتیک در اروپای شمالی، مقاصد خارق‌العاده‌ و کمتر شناخته‌‌شده‌ای را در خود جای داده‌اند که می‌توانند تجربه سفر متفاوتی را برایتان رقم بزنند.

کشورهای حوزه بالتیک اغلب به لتونی، لیتوانی و استونی گفته می‌شود؛ اما دریای بالتیک با بسیاری از کشورهای دیگر چون دانمارک و لهستان نیز در ارتباط است.

آب‌های آرام و گهگاه طوفانی این خط ساحلی سنگی، شگفتی‌های مخفی زیادی را در بر دارند؛ به‌خصوص در ماه‌های جادویی زمستان و بهار که یکی از بهترین راه‌های گردش در این منطقه، با کشتی‌های کروز مارلا دیسکاوری (Marella Discovery) است.

با کجارو همراه شوید تا سفری جادویی و منحصربه‌فرد به این کشورهای اروپای شمالی داشته باشید.

۱. استکهلم؛ سوئد

بالتیک و ماورای آن را آنچنان که تاکنون ندیده اید، تماشا کنید

خیابان استروم گاتان در استکهلم

بازدید از سوئد، بدون تماشای پایتخت ۷۰۰ ساله‌اش که مشرف به دریای بالتیک تا شرق است، کامل نخواهد شد. سوئد، محل تولد بسیاری از مشهورترین برندهای مد گران‌قیمت و معمولی جهانی چون اچ‌اند‌ام (H&M)، اکنی (Acne) و دوشنبه ارزان (Cheap Monday) بوده است. این کشور همچنین مکانی عالی برای خرید لباس با هر بودجه‌ای به شمار می‌آید.

پس از اتمام خریدهایتان در سوئد، به‌سراغ مناطق سرسبز تماشایی و خوش‌منظره، از جمله پارک ملی رویال یورگاردن (Royal Djurgarden) و گشت‌و‌گذار در آن‌ها بروید. بازدید از کافه‌های فوق‌العاده استکهلم مانند اریکس گوندولن (Eriks Gondolen) و آکورات (Akkurat) را هم فراموش نکنید.

۲. تالین؛ استونی

بالتیک و ماورای آن را آنچنان که تاکنون ندیده اید، تماشا کنید

بندر تالین، عکس از پائولیوس مالینوفسکیس (Paulius Malinovskis)

تالین احتمالا مشهورترین و محبوب‌ترین شهری است که تاکنون نام آن را نشنیده‌اید. این پایتخت پرجنب‌و‌جوش با ۴۶ کیلومتر خط ساحلی در کرانه دریای بالتیک، سالانه بیش از ۴٫۵ میلیون بازدیدکننده به‌سمت خود جذب می‌کند. تالین، پر از جذابیت‌های بوهمیایی و در نزدیکی برخی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی است و همچنین جزو ۱۰ شهر دنیا با پاک‌ترین هوا به حساب می‌آید.

منطقه قدیمی تالین، یک میراث تاریخی یونسکو است و به همین دلیل استونی در سال ۲۰۱۸، صدمین سالگرد تولد این منطقه را با رویدادهای عمومی متعددی مانند هفته کافه پارنو (Parnu Cafe Week) و فستیوال کیهنو ویولین (Kihnu Violin Festival) جشن گرفت.

۳. سن پترزبورگ؛ روسیه

بالتیک و ماورای آن را آنچنان که تاکنون ندیده اید، تماشا کنید

سن پترزبورگ، روسیه. عکس از نینارا (Ninara)

وصف شکوه و عظمت سلطنتی، زرق‌و‌برق و جادوی سن پترزبورگ، در کلام نمی‌گنجد. سفر به سرزمین کلاه‌های خزدار، خاویار، اپرا و هنرمندان، از آن خاطره‌هایی است که هرگز فراموش نخواهید کرد.

سن پترزبورگ را به‌خاطر گذرگاه‌های آبی فراوان موسوم به ونیز شمال می‌شناسند و سفر با قایق، احتمالا بهترین راه برای گشت‌وگذار در بزرگ‌ترین شهر در انتهای شمالی جهان به شمار می‌رود. کسانی که برای اولین بار به سن پترزبورگ می‌روند، باید موزه آرمیتاژ، کلیسای جامع سنت ایزاک و تئاتر مارینسکی را در برنامه خود قرار دهند.

۴. هلسینکی؛ فنلاند

بالتیک و ماورای آن را آنچنان که تاکنون ندیده اید، تماشا کنید

هلسینکی فنلاند، عکس از سامی سی (Sami C)

هلسینکی، پایتخت کشور فنلاند به‌عنوان یکی از سرزنده‌ترین و بانشاط‌ترین شهرهای جهان و سرچشمه هنر، موسیقی و تفکر طراحی شناخته می‌شود. اگر واقعا می‌خواهید بدانید چه عاملی هلسینکی را تبدیل به یک شهر خاص کرده است، به اوریواونکاتو (Yrjonkatu)، قدیمی‌ترین استخر کشور، بروید و هنر سونا را تماشا کنید که راهی برای زندگی‌کردن در فنلاند است.

در یک کافه محلی مانند استیم (Steam)، خود را به یک نوشیدنی فنلاندی مهمان کنید و سپس به بازار محلی هاکانیمی (Hakaniemi Market Hall) بروید که خانه فروشندگان محلی است.

۵. وارنمونده (Warnemunde)؛ آلمان

بالتیک و ماورای آن را آنچنان که تاکنون ندیده اید، تماشا کنید

وارنمونده، آلمان. عکس از فرانکلین هینن (Franklin Heijnen)

وارنمونده در ساحل دریای بالتیک که تنها حدود دو ساعت از شمال تا برلین آلمان فاصله دارد، یک شهر ساحلی کوچک خودمانی و کمتر شناخته‌شده است. این شهر جزو مقاصدی است که آلمانی‌ها دوست دارند آن را به‌عنوان یک راز پیش خود نگه دارند. این مقصد ساحلی، محلی فوق‌العاده برای استراحت‌کردن و دوری از فضای استرس شهری به شمار می‌آید.

در ساحل وارنمونده، قدم بزنید؛ برای دیدن چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از دریای بالتیک از فانوس دریایی بالا بروید و از ساختمان مشهور تیپات (Teepott) بازدید کنید که خانه برخی از بهترین غذاهای دریایی محلی است.

۶. کالوندبورگ (Kalundborg)؛ دانمارک

بالتیک و ماورای آن را آنچنان که تاکنون ندیده اید، تماشا کنید

کالوندبورگ، دانمارک

کلیسای بانوی ما با پنج‌مناره، یکی از شگفتی‌های تاریخی در کالوندبورگ است

کلیسای بانوی ما (Church of Our Lady)، کلیسایی تماشایی با پنج‌مناره، یکی از شگفتی‌های تاریخی است که در کالوندبورگ خودنمایی می‌کند؛ شهری با خیابان‌های سنگ‌فرش و خانه‌های نیمه‌چوبی که حتی دارای یک قلعه به نام قلعه کالوندبورگ (Kalundborg Castle) است؛ مکانی که قدرتمندترین مردان دانمارک در قرن چهارده و پانزدهم برای اتخاذ تدابیر سیاسی در آن گرد هم جمع می‌شدند.

کالوندبورگ دارای شبه‌جزیره‌های بسیار و کیلومترها خط ساحلی است که تنها شجاع‌ترین افراد می‌توانند در آن‌ها شنا کنند.

۷. فردریکستاد (Fredrikstad)؛ نروژ

بالتیک و ماورای آن را آنچنان که تاکنون ندیده اید، تماشا کنید

لنگرگاه‌های فردریکستاد، عکس از تایلر اولسون (Tyler Olson)

شهر تاریخی فردریکستاد در سال ۱۵۶۷ تاسیس شد و بخشی ساده، دلپذیر و خوش‌منظره از زندگی را به نمایش می‌گذارد. ساختمان‌های زیبای رنگارنگ که در ساحل دریای بالتیک قرار گرفته‌اند، خانه برخی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌های روی آب نروژ از جمله هانکوسوند (Hankosund) و اسلیپن (Slippen) هستند.

جذابیت‌های بسیاری از نمایشگاه بزرگ‌ترین مدل راه‌آهن اسکاندیناوی گرفته تا استحکامات محافظت‌شده بخش قدیمی شهر را می‌توان در شهر فردریکستاد مشاهده کرد. بازدید از جزایر والر (Hvaler) در نزدیکی ساحل فردریکستاد را از دست ندهید که آفتابی‌ترین مکان نروژ به حساب می‌آیند.

۸. آرهوس (Aarhus)؛ دانمارک

آرهوس، دومین شهر مشهور دانمارک، میزبان جمعیت زیادی از دانشجویان و علاقه‌مندان به هنر است. این شهر که در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد، دو موزه از مشهورترین موزه‌های حوزه اسکاندیناوی یعنی موزه موسگا (Moesgaard Museum) و موزه هنر آروس آرهوس (ARoS Aarhus Art Museum) و همچنین یک راهروی هوایی مدور مشهور در سطح جهانی را در خود جای داده است. در اینجا حتی یک سالن کنسرت در حدواندازه پاریس و لندن وجود دارد.

کشتی‌های کروز در این مقاصد گردشگری با امکاناتی چون رستوران‌های آسیایی، سینمای روباز، نمایش‌های برادوی و کلاس‌های مخصوص نوزادان و والدین، سفری به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهند زد.

اگر در حال برنامه‌ریزی سفر با تور اروپا به نقاط مختلف این قاره سرسبز هستید و به‌دنبال مناسب‌ترین آفر می‌گردید، در کجارو با مشاهده قیمت و مقایسه تورها میتوانید پکیج موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر مسافرتی به‌راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه