بازگشایی بخشی از دیوار چین برای بازدید گردشگران

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
بازگشایی بخشی از دیوار چین برای بازدید گردشگران

«بدلینگ» (Badaling)، پربازدیدترین بخش دیوار بزرگ چین با طول ۸۰ کیلومتر در شمال غربی پکن، پس از روزها قرنطینه به‌علت شیوع کووید ۱۹، دوباره برای بازدید عموم، بازگشایی شد.

شاید خبر بازگشایی بخشی از دیوار بزرگ چین، کشور مبدا شیوع ویروس کرونا، این روزها برای کشورهایی که درگیر موج همه‌گیری ویروس مهلک کووید ۱۹ هستند، پیامی پر از امید باشد.

دیوار بزرگ چین از تاریخ ۲۵ ژانویه (۵ بهمن ۱۳۹۸)، به‌علت شیوع ویروس کرونا در اوایل ماه ژانویه در شهر ووهان، در استان هوبی چین، بسته شده بود. بیش از ۸۱ هزار نفر در کشور چین به این بیماری مبتلا شده‌اند و حدود ۳۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند، اما محدودیت‌ها در حال برداشته‌شدن در این کشور هستند، زیرا در حال حاضر، آمار انتقال در جامعه چین، تقریبا به صفر رسیده است. با بازگشت آهسته شرایط به حالت عادی، بخش «بدلینگ» دیوار بزرگ چین، بازگشایی شده است.

بازگشایی دیوار چین

بازدیدکنندگان دیوار بزرگ چین، باید ماسک بزنند. عکس از لینتائو ژانگ (Lintao Zhang)

بدلینگ، مشهورترین و محبوب‌ترین بخش دیوار بزرگ چین برای بازدیدکنندگان در شمال غربی شهر پکن، پایتخت جمهوری خلق چین، واقع شده است و از «بی لیو لو» (Bei Liu Lou) تا «نان وو لو بان» (Nan Wu Lou Ban)، امتداد دارد. این بخش از دیوار از ساعت ۹ صبح تا چهار عصر باز است و تنها ۱۹,۵۰۰ نفر یا ۳۰ درصد تعداد بازدیدکنندگان معمول آن، اجازه دارند وارد شوند.

بازدیدکنندگان باید قبل از حضور در بدلینگ، بلیط خود را تهیه کنند و به‌محض ورود، دمای بدن آن‌ها اندازه گیری می‌شود. بعلاوه، آن‌ها باید کیو‌آر کد سبز سلامت (Health QR code) به‌معنای سالم‌بودن را داشته باشند، سیستمی که بر بستر اپلیکیشن‌های «علی پی» (AliPay) و «وی چت» (WeChat) کار می‌کند و نشان می‌دهد که چه افرادی اجازه دارند از خدمات و وسایل حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنند.

بازگشایی دیوار چین

بازدیدکنندگان، باید قانون فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت کنند. عکس از لینتائو ژانگ

افرادی که به بازدید از دیوار بزرگ چین می‌آیند، باید ماسک محافظ صورت زده باشند و همچنین باید فاصله حداقل یک متری را از یکدیگر، رعایت کنند. برای تسهیل این کار، یک مسیر یکطرفه گرد، طراحی شده است تا از تجمع افراد، جلوگیری به عمل بیاورد. برای تشکر و قدردانی از کارهای نیروهای درمانی و پرسنل نظامی در حین این بحران، ورود آن‌ها به دیوار بزرگ چین رایگان است.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه