هیجان را با بازدید از مکان‌های تسخیرشده دبی تجربه کنید

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۰
هیجان را با بازدید از مکان‌های تسخیرشده دبی تجربه کنید

درمیان جاذبه‌های گردشگری تاریخی و مدرن دبی، مکان‌های دلهره‌آوری وجود دارند که انرژی تاریک آن‌ها روح شما را تسخیر خواهد کرد.

دبی که یکی از پر بازدیدترین مقاصد گردشگری جهان است، با آسمان‌خراش‌های مرتفع خود ثابت کرده که گاه انسان می‌تواند فراتر از تصور ظاهر شود؛ از طرفی، مسائلی و وجود دارد که از کنترل انسان خارج است. مقصود ما، موضوعاتی فراطبیعی است که حتی شهر مدرنی چون دبی را نیز به ‌حال خود رها نکرده‌اند.

اگر گوشه‌ای از ذهن شما درگیر این موضوع‌ها است و قصد دارید شجاعت خود را با حضور در مکان‌های ترسناک محک بزنید، احتمالا این مکان‌های متروکه شهر دبی برای شما سرگرم‌کننده خواهد بود. همچنین اگر به‌دنبال یک تجربه بی‌نظیر هستید، با سفر به دبی و با بازدید از این مکان‌های خالی از سکنه، دل و جرئت خود را به چالش بکشید.

با کجارو همراه باشید تا پنج مکان اسرارآمیز دبی را به شما معرفی کنیم. باورتان بشود یا نه، جز صدای شما، صداهای دیگری از گوشه و کنار این مکان‌ها به گوش می‌رسد!

۱. جزیره الحمرا: شهر ارواح

شهر ارواح

شهر ارواح، آن‌گونه که محلی‌ها نقل می‌کنند، زمانی محل زندگی سه قبیله از اعراب بوده است. این مکان که بعدها به یکی از متروکه‌ترین مکان‌های دبی بدل شد، به محل زندگی ارواح معروف است. اگر از افراد محلی سوال کنید، داستان‌های زیادی برای گفتن دارند و به شما توصیه می‌کنند هرگز هنگام سپیده‌دم به این منطقه قدم نگذارید. شاخصه اصلی این شهر، خانه‌های خالی از سکنه و سکوت بی‌وقفه آن است. اگر هنوز هم تمایل دارید که از این مکان بازدید کنید، می‌توانید با یک ساعت رانندگی از دبی به «جزیره الحمرا» واقع در «راس الخیمه» برسید.

۲. کاخ القسیمی: مکانی تسخیرشده

کاخ القسیمی

احتمالا تاکنون فیلم‌هایی را تماشا کرده‌اید که داستان‌هایی عجیب و ‌غریب حول محور ساکنان یک کاخ در حال گردش است؛ حتی اگر چنین فیلم‌هایی تماشا نکرده باشید، باید بدانید که «کاخ القسیمی» دربرگیرنده این‌دست ماجراها است. ساخت این کاخ هزینه زیادی دربرداشته و زمانی از جمله کاخ‌های سلطنتی امارات محسوب می‌شد؛ اما امروزه این کاخ چیزی جز یک ویرانه تسخیرشده نیست. افراد محلی روایت می‌کنند که شب‌‌هنگام، صدای کودکانی ناشناس را که از پنجره‌های این مکان خاموش به بیرون سرک می‌کشند، می‌شنوند یا حتی آن‌ها را می‌بینند. کاخ القسیمی که یکی از ترسناک‌ترین جاهای دیدنی دبی است، در «الذات»، منطقه‌ای در فاصله نیم‌ساعتی از دبی واقع شده است.

۳. تونل ‌پان امارات: گذرگاهی به تاریکی

تونل پان امارات

با یک بار گذر از تونل پان امارات، به تونل‌ وحشت شهربازی‌ها خواهید خندید

همواره پیش از ورود به تونل‌ها، اضطرابی وجود افراد را فرامی‌گیرد. این اضطراب ناشی از تاریکی این محل و محیط نا‌امنی است که هر لحظه می‌تواند آبستن حوادث غیرمنتظره باشد. حال داستان ارواح را به این اضطراب بیفزایید! مطمئنا ترسی دوچندان به‌وجود خواهد آمد.

تونل «پان امارات» به محل آمد و شد ارواح مشهور است و مردم معتقدند که هنگام گذر از این مکان حضور ارواح را کاملا احساس می‌کنند. آیا شما شجاعت عبور از چنین مکانی را دارید؟

۴. دروازه الخیل: آپارتمان وحشت

دروازه الخیل

بی‌تردید، «الخیل» یکی از اسرارآمیزترین ساختمان‌های دبی است؛ چراکه این بنا به‌دلیل وجود فعالیت‌های فراطبیعی در برخی اتاق‌هایش، بسیار بدنام شده است. عده‌ای از ساکنان سابق این محل گزارش داده‌اند که برخی وسایلشان به طریقی باورنکردنی ناپدید می‌شده و سر از محلی دیگر درمی‌آورند. مالکان، این ساختمان را به حال خود رها کرده‌اند؛ اما این حقیقتی غیرقابل‌انکار وجو دارد که سه خودکشی دراین ساختمان اتفاق افتاده است. در سفر خود به دبی، می‌توانید درباره این ساختمان از افراد محلی پرس‌وجو کنید.

۵. جمیرا: خانه شیطان

جمیرا خانه شیطان

همه ما داستان‌هایی درباره افرادی که به‌دلایل فوق‌طبیعی مجبور به ترک خانه خود شده‌اند، شنیده‌ایم. خانه‌هایی که آن‌ها را مجبور می‌کند تا هرآنچه که دارند را بگذارند و بگریزند. از بخت بد، «جمیرا» یکی از این خانه‌ها است. یکی از ساختمان‌های پلاک چهار در شهر دبی، که اکنون با هفت اتاق خود متروکه مانده، در سال ۲۰۱۱ منزل خانواده‌ای فلیپینی بود که ادعا می‌کردند بارها در آنجا شبح دیده‌اند و شاهد فعالیت‌های فراطبیعی بوده‌اند. مردم محلی هنوز باور دارند که یک انرژی تاریک حول محور این خانه در جریان است و درصورت بازدید از این مکان شما را تسخیر خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

منبع Travel Triangle

دیدگاه