ثبت رکورد جدید طولانی‌ترین پرواز مسافربری جهان در اثر ویروس کرونا

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۰
ثبت رکورد جدید طولانی‌ترین پرواز مسافربری جهان در اثر ویروس کرونا

صنعت هوایی یکی از آسیب‌پذیرترین صنایع در اثر شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر بوده است. اما امروز خبری جالب از ثبت رکورد جدید طولانی‌ترین پرواز مسافربری جهان در اثر ممنوعیت‌های متاثر از کووید ۱۹ برای شما داریم.

در چند ماه گذشته، شیوع ویروس کرونا منجر به کنسلی پروازها و ممنوعیت‌های سفر شده و صدمه سنگینی را به صنعت هوانوردی وارد کرده  است. صحنه مسافرهای سرگردان در فرودگاه‌ها به‌دنبال راهی برای بازگشت به خانه، متاسفانه جزو اتفاقاتی است که این روزها شاهد آن هستیم. اما این شیوع جهانی باعث خلق یک رکورد جدید هوایی جهانی شده است.

شرکت هواپیمایی فرانسوی ایر تاهیتی نوی (Air Tahiti Nui) در روز ۱۴ مارس (۲۴ اسفند ۱۳۹۸)، طولانی‌ترین پرواز مسافربری از نظر فاصله را با طی ۹۷۶۵ مایل (۱۵۷۱۵ کیلومتر) در جهان از پاپپته در تاهیتی، پایتخت پلی‌نزی فرانسه به فرودگاه شارل دوگل پاریس، انجام داد.

این پرواز نتیجه مستقیم اعمال محدودیت‌های سفر ایالات متحده آمریکا به‌دلیل ویروس کرونا بود.

مسیر پرواز ذکرشده معمولا شامل یک توقف برنامه‌ریزی شده در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس (LAX) می‌شد. اما زمانی که یک هواپیما در ایالات متحده آمریکا توقف می‌کند، تمام مسافران باید از هواپیما پیاده شوند و قبل از اجازه پرواز دوباره در تمام فرآیند کنونی بهداشتی اداره گمرک و محافظت مرزی ایالات متحده آمریکا شرکت کنند.

محدودیت‌های اخیر این بخش از سفر را غیرممکن کرده بود، به این دلیل پرواز TN۰۶۴ به‌جای توقف در لس آنجلس به پرواز خود ادامه داد. این هواپیما در ساعت سه صبح به وقت محلی فرودگاه پاپته بلند شد و در ساعت ۶:۳۰ صبح به وقت محلی در روز ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) در پاریس به زمین نشست.

شرایط استثنایی

ثبت رکورد جدید طولانی ترین پرواز مسافربری جهان در اثر ویروس کرونا

بوئینگ ۹-۷۸۷ در نمایشگاه هوایی فرودگاه بین‌المللی پاریس در ژوئن ۲۰۱۹. پرواز ایر تاهیتی نوی با این هواپیما انجام شد. عکس از اریک پیرمونت (ERIC PIERMONT)

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایر تاهیتی نوی در یک بیانیه گفت:

این پرواز در یک شرایط استثنایی و در محدودیت‌های اعمال‌شده توسط مقامات آمریکایی در برابر همه‌گیری کووید ۱۹، عمل کرد.

پرواز TN۰۶۴ که حدود ۱۶ ساعت در هوا بود، هم‌اکنون، طولانی‌ترین پرواز تجاری جهان از نظر مسافت طی‌شده به حساب می‌آید.

تا قبل از این، رکورد بیشترین مسافت طی‌شده در پرواز هوایی متعلق به شرکت هواپیمایی سنگاپور با ارائه خدمات مسافربری برنامه‌ریزی شده بین سنگاپور و نیوآرک در نیوجرسی با مسافت ۹۵۳۴ مایل (۱۵۳۴۴ کیلومتر) بود.

کانتاس، شرکت هواپیمایی حامل پرچم استرالیا در اواخر سال ۲۰۱۹، یک رکورد متفاوت در طولانی‌ترین پرواز زد. پرواز آزمایشی تست پروژه طلوع (Project Sunrise test flight) بین لندن تا سیدنی به‌مدت ۱۹ ساعت و ۱۹ دقیقه، توانست حدود ۱۱۰۶۰ مایل (۱۷۸۰۰ کیلومتر) مسافت را طی کند. اما از آنجا که هیچ مسافری در این پرواز وجود نداشت، نمی‌توان آن را به‌عنوان یک سرویس برنامه‌ریزی شده درست به حساب آورد.

پرواز TN۰۶۴ همچنین، طولانی‌ترین پرواز داخلی زمان‌بندی‌شده بود، زیرا بین سرزمین اصلی فرانسه و پلی نزی فرانسه انجام گرفت.

شرکت هواپیمایی ایر تاهیتی نوی می‌گوید که هواپیما این پرواز را با خدمه تقویت‌شده متشکل از چهار خلبان و یک بوئینگ ۹-۷۸۷، یک دریم‌لاینر دوموتوره نسل جدید، انجام داده است.

بنابر گزارش‌ها، هواپیما پر نبوده و این موضوع به این معنی است که این هواپیما می‌تواند تمام این مسافت را بدون سوخت‌گیری مجدد طی کند.

رکوردی برای یک بار

ثبت رکورد جدید طولانی ترین پرواز مسافربری جهان در اثر ویروس کرونا

میشل مون ویسین (Michel Monvoisin)، مدیر عامل ایر تاهیتی نوی و وتئا سنفورد (Vetea Sanford)، خلبان پرواز TN۰۶۴

شرکت هوایپمایی ایر تاهیتی سوی می‌گوید که این یک پرواز استثنایی در شرایط خاص بوده است و می‌افزاید که این نشان از تعهد شرکت هواپیمایی برای برقرار نگه‌داشتن ارتباطات حمل‌و‌نقل بین فرانسه و قلمروهای برون‌مرزی آن دارد. سخنگوی این ایرلاین می‌گوید:

اما قرار نیست که این اتفاق دائمی باشد.

کاملا درست است، این فقط یک‌دفعه بود.

این شرکت هواپیمایی توقفگاه همیشگی خود در لس‌آنجلس را با محوطه‌های فرودی در ونکوور در کانادا یا پوئنت-ا-پیتر، یک کمون در فرانسه در گوادلوپ جایگزین کرده است، اگرچه گزینه کانادایی نیز از تاریخ ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) به‌علت محدودیت‌های سفر مانند کشورهای آمریکای شمالی دیگر در دسترس نیست.

مطالب مرتبط:

منبع edition.cnn

دیدگاه