در نوروز ۹۹ با تور مجازی تهرانگردی کنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۵
در نوروز ۹۹ با تور مجازی تهرانگردی کنید

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران خبر داد که امکان بازدید مجازی از موزه‌ها و اماکن مهم تاریخی پایتخت در نوروز ۹۹ به‌صورت مجازی فراهم شده است.

مهرشاد کاظمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، با اشاره به لغو برنامه‌های این ستاد در نوروز برای مقابله با بیماری کرونا، از امکان بازدید مجازی از موزه‌ها و اماکن مهم تاریخی پایتخت به‌صورت تور مجازی خبر داد. او اظهار داشت:

با توجه به تاکید بر ماندن در خانه و برگزاری برنامه «نوروزخانه» توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری، برنامه‌های گردشگری نیز با بهره‌گیری از فضای مجازی برگزار می‌شوند. تاکنون امکان بازدید از موزه‌ها به‌صورت مجازی در سایت ستاد گردشگری شهرداری تهران به نشانی http://visit.tehran.ir و اینستاگرام این ستاد به نشانی visitehran فراهم شده است و راهنمای موزه نیز اطلاعاتی را در مورد تاریخچه و ویژگی‌های این اماکن بیان می‌کند؛ همچنین مسابقه‌هایی نیز مرتبط با این تورها برگزار می‌شود.

مهرشاد کاظمی در ادامه گفت:

به‌دنبال این هستیم اطلاعات اماکن تاریخی مناطق ۱۱ و ۱۲ در سایت ستاد گردشگری بارگذاری شود و با پایان بحران کرونا، شهروندان بتوانند با اطلاعاتی که به دست می‌آوردند، از این مکان‌ها دیدن کنند.

نوروز امسال قرار بود نقشه گردشگری تهران با معرفی ۳۰۰ مکان مهم فرهنگی، هنری، تاریخی، مذهبی و مراکز خرید و... به‌صورت چاپی منتشر شود و در اختیار شهروندان قرار بگیرد؛ هرچند با توجه به شرایط پیش آمده، اطلاعات این اماکن روی سایت ستاد بارگذاری خواهد شد.

بارگذاری نشریه‌ برای معرفی جاذبه‌های گردشگری در سایت ستاد و همکاری با برنامه «تهرانگرد» شبکه پنج تلویزیون برای معرفی جاذبه‌های گردشگری پایتخت نیز از دیگر برنامه‌های این ستاد عنوان شده است. رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در این رابطه افزود:

مسابقه نقاشی با موضوع گردشگری و نوروز نیز ویژه دانش‌آموزان طراحی شده است که آنان می‌توانند مکان‌های تاریخی و گردشگری محله خود را نقاشی و به ستاد گردشگری ارسال کنند که بعد از پایان بحران کرونا، ضمن اهدای جوایز به آثار برگزیده، نمایشگاهی نیز از آثار دانش‌آموزان برپا خواهد شد.

در ادامه این مقام مسئول خاطرنشان کرد که برنامه‌های این ستاد در نوروز، از جمله برگزاری تورهای گردشگری، پیاده‌گردی، برپایی حدود ۷۰ نوروزگاه، ایستگاه‌های اطلاع‌‌رسانی و ارائه ۵۰۰ هزار بسته نوروزی شامل نقشه، اطلاعات گردشگری و کارت‌های تخفیف، برگزاری مسابقه عکاسی، حرکت ۲۵ اتوبوس گردشگری به‌همراه راهنما در مناطق ۱۱، ۱۲ و یک لغو شد و توصیه می‌شود همه در خانه بمانند و از فضای مجازی مکان‌های گردشگری را ببینند.

کاظمی درباره رونمایی و راه‌اندازی سامانه جامع گردشگری و بانک اطلاعات گردشگری گفت:

تهیه، گردآوری و بارگذاری اطلاعات این سامانه‌ها زمان‌بر است و فاز نخست سامانه جامع گردشگری با معرفی ۱۰۰ مکان و بنای تاریخی به‌زودی رونمایی می‌شود. اطلاعات سامانه بانک اطلاعات گردشگری نیز در حال تهیه و تدوین است.

مطالب مرتبط:

منبع irna

دیدگاه