با تور مجازی از موزه تماشاگه زمان بازدید کنید

علی گودرزی
علی گودرزی دوشنبه، ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از موزه تماشاگه زمان بازدید کنید

 موزه‌ «تماشاگه زمان» یکی از متفاوت‌ترین موزه‌های تهران محسوب می‌شود که در عمارت تاریخی حسین خداداد برپا شده است.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۰۱ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۲ توسط پوریا محمدی پیوند به‌روزرسانی شده است.

بازدید از موزه‌ها یکی از راه‌های کسب دانش در خصوص پدیده های تاریخی و موضوعات متنوع است. امروزه موزه‌هایی با موضوعات تخصصی به‌وجود آمده‌اند که  این امکان را به علاقه‌مندان حوزه‌های مختلف می‌دهند تا منحصرا به علاقه و نیاز خود بپردازند. موزه تماشاگه زمان که با نام «موزه ساعت» نیز شناخته می‌شود، خانه‌ای تاریخی در زعفرانیه است که به دوره قاجار تعلق دارد. این مکان با معماری منحصربه‌فرد و فضایی دلنشین، پذیرای بازدیدکنندگان وعلاقه‌مندان است. همراه ما باشید تا به‌وسیله تور مجازی به بازدید از این مکان شگفت‌انگیز بپردازیم.

درختان سرسبز و معماری قجری موزه تماشاگه زمان

موزه‌ زمان یکی از بناهای تاریخی و کلاسیک ایران، در شهر تهران واقع شده است. این موزه در سال ۱۳۷۸ در یک عمارت دوطبقه‌ تاسیس شده و از آنجایی که این عمارت، خانه‌ شخصی با نام «حسین خداداد» است، از آن با نام خانه‌ حسین خداداد نیز یاد می‌شود.

در این موزه‌ اشیای گران‌بهای بسیار بسیاری را می‌توانیم پیدا کنیم. همان طور که از نام این موزه نیز پیدا است، در آن تمام اشیا به زمان و وسایل اندازه‌گیری آن مربوط هستند. انواع ساعت‌های مختلف را می‌توانیم در این موزه پیدا کنیم. ساعت‌هایی همچون ساعت آفتابی ناصرالدین شاه یا ساعت پروفسور حسابی. علاوه بر اشیای قیمتی و جذابی که در این موزه وجود دارد، معماری دیدنی آن نیز توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

موزه زمان در تهران، خیابان ولی‌عصر، ابتدای خیابان سرلشگر فلاحی (زعفرانیه)، نبش چهارراه پرزین بغدادی، پلاک ۱۲ واقع شده است. با استفاده بی‌آرتی و مترو می‌توانید به‌راحتی این موزه را پیدا کنید. ایستگاه متروی تجریش نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این موزه است و پس از پیاده شدن از آن، می‌توانید با تاکسی خودتان را به موزه برسانید. سوار بی‌آرتی‌های خط راه‌آهن - تجریش شدن نیز از دیگر راه‌های مناسب برای رسیدن به این موزه است. اگر با بی‌آرتی به این موزه می‌روید، باید در ایستگاه زعفرانیه پیاده شوید و قسمتی از مسیر را پیاده بروید.

با بازکردن صفحه تور مجازی موزه تماشاگه زمان و با توجه به دسترسی‌های متنوعی که وب‌گاه این موزه در اختیار شما قرار می‌دهد،  از بازدید فضای دل‌انگیز و بی‌همتای تاریخی لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه