با شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری فرودگاه‌ها آشنا شوید

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد سه شنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
با شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری فرودگاه‌ها آشنا شوید

در برخی از فرودگاه‌های بسیار مدرن دنیا، جاذبه‌های شگفت‌انگیز و غیرمنتظره‌ای وجود دارد که می‌توانند مانع خستگی حضور در فرودگاه شوند.

بسیاری از افراد فرودگاه‌ها را تنها مکانی برای جابه‌جایی از مقصدی به مقصد دیگر می‌دانند؛ اما فرودگاه‌ها هم می‌توانند مقصدی جذاب برای مسافران باشد تا کمتر خسته شوند و لذت بیشتری از سفر ببرند. برخی از فرودگاه‌های دنیا فراتر از مکانی برای جابه‌جایی مسافر هستند و با طراحی منحصربه‌فرد، فضای مبتکرانه و دیدنی‌های جذاب، بسیاری از مسافران را به وجد می‌آورد.

این جاذبه‌ها می‌توانند توقف طولانی‌مدت در فرودگاه‌ها را لذت‌بخش و خستگی مسافران را کمتر کنند؛ به‌عنوان‌مثال فرودگاه ونکوور آکواریوم زیبایی دارد که می‌توانید ساعت‌ها از دیدن آن لذت ببرید و در کنار آن استراحت لذت‌بخشی را تجربه کنید. در این مقاله از کجارو قصد داریم بهترین جاذبه‌ها در فرودگاه‌های سراسر دنیا را معرفی کنیم که واقعاً غیرمنتظره هستند و شما را شگفت‌زده می‌کنند.

برای مشاهده فهرستی جامع از انواع بلیط هواپیما به مقصد موردنظرتان از کجارو کمک بگیرید. از طریق موتور جستجوی پرواز کجارو، جستجوی آسان بلیط هواپیما به مقاصد داخلی و خارجی، مشاهده و مقایسه یکجای قیمت بلیط پروازهای سیستمی، چارتری و لحظه آخری به مقصد دلخواه و همچنین انتخاب ارزان‌ترین گزینه فراهم شده است.

۱. مدرسه‌ی پرواز سیم، فرودگاه زوریخ، سوئیس

شبیه ساز پرواز

قطعاً هر مسافری دوست دارد در طول سفرش خودش هدایت هواپیما را در دست بگیرد؛ البته شاید با خود بگویید چنین کاری غیرممکن است؛ اما در مدرسه‌ی پرواز پرواز سیم (Sim Academy) در فرودگاه زوریخ، می‌توانید در شبیه‌ساز هواپیما، خلبانی مجازی را تجربه کنید که واقعاً تجربه‌ای به‌یادماندنی است. در این شبیه‌ساز امکان آموزش به دو صورت فردی و گروهی ارائه می‌شود و می‌توانید چهار نوع هواپیما را انتخاب کنید. این شبیه‌ساز به معنای واقعی کلمه جذاب است و حتی می‌تواند به‌قدری شما را سرگرم کند که از پرواز جا بمانید! پس حواستان به ساعت هم باشد.

۲. تونل جنگ، فرودگاه بین‌المللی سارایوو، بوسنی و هرزگوین

فرودگاه‌های قدیمی که فاقد جاذبه‌ها و تفریحات جالب هستند، اصلاً در جذب گردشگر موفق نیستند؛ اما فرودگاه سایرایوو از این قاعده مستثنا است. در این فرودگاه تونلی به نام تونل جنگ یا تونل امید (Tunnel of Hope) وجود دارد که در سال ۱۹۹۳ در جریان جنگ بوسنی در زیر فرودگاه ساخته شد و زمانی که صرب‌ها به سارایوو حمله کردند، برای متصل کردن قلمروهای مختلف و انتقال نیروهای نظامی، مهمات و سایر وسایل و تجهیزات لازم برای حفظ قلمروهای تحت محاصره مورداستفاده قرار می‌گرفت. در ضمن سازمان ملل نیز از این مکان برای توزیع کمک‌های بشردوستانه استفاده می‌کرد. اگرچه ممکن است این تونل مکان مناسبی برای گذراندن وقت در فرودگاه نباشد؛ اما اگر فردی از شما بپرسد فرودگاه سارایوو چگونه بود، حداقل حرفی برای گفتن دارید.

۳. مسیر مارپیچ و هزارتو، فرودگاه بین‌المللی چانگی، سنگاپور

مسیر مارپیچ فرودگاه چانگی

بسیاری از فرودگاه‌ها را به‌دلیل نداشتن تابلوها و نشانه‌های مناسب، گیج‌کننده و مانند یک هزارتو می‌دانند؛ اما در مورد فرودگاه بین‌المللی چانگی این‌چنین نیست. این فرودگاه مدرن با طراحی منحصربه‌فرد و مبتکرانه‌اش، نظر بسیاری از گردشگران را جلب کرده است؛ اما جاذبه‌ای که فرودگاه چانگی را نسبت به سایر فرودگاه‌های مدرن واقعاً متمایز کرده، هزارتوی مارپیچی آن است که بزرگ‌ترین باغ مارپیچی سنگاپور نیز محسوب می‌شود. در ضمن با بازدید از این مارپیچ هزارتو می‌توانید آن را از بالا نیز ببینید، پس از به پایان رساندن مسیر مارپیچ می‌توانید از سایر جاذبه‌های فرودگاه نیز دیدن کنید که یکی از آن‌ها سرسره‌ای است که شما را به گیت موردنظرتان هدایت می‌کند.

۴. اتاق یوگا، فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو، آمریکا

اتاق یوگا یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو محسوب می‌شود که با بودن در آن حس خوبی پیدا می‌کنید. معمولاً در فرودگاه‌ها، استرس زیادی به مسافران وارد می‌شود؛ بنابراین مسافران می‌توانند در این اتاق که استفاده از آن هیچ هزینه‌ای هم ندارد، به آرامش نسبی برسند و مدت کوتاهی را به تفکر و تأمل اختصاص دهند یا یوگا تمرین کنند. پس از به آرامش رسیدن در این اتاق، می‌توانید از کتابخانه‌ی فرودگاه با کتاب‌های متعدد و موزه‌ی آن نیز بازدید کنید.

۵. استخر موج‌سواری، فرودگاه بین‌المللی مونیخ، آلمان

آلمان به موج‌سواری معروف نیست؛ اما در فرودگاه بین‌المللی مونیخ استخر موج‌سواری ده متری بزرگی وجود دارد که می‌توانید موج‌سواری را رایگان در آن تجربه کنید. در ضمن این فرودگاه هرسال میزبان رقابت‌های موج‌سواری بزرگی به نام قهرمانی سِرف اند استایل (Surf & Style championship) است که موج‌سواران حرفه‌ای در آن حضور پیدا می‌کنند؛ اما شما هم می‌توانید قبل از پرواز مدتی سرگرم شوید و به‌صورت تفننی موج‌سواری کنید.

۶. آکواریوم، فرودگاه ونکوور، کانادا

آکواریوم فرودگاه ونکوور

آکواریوم کانادا با حجمی در حدود ۱۱۳٬۵۶۰ لیتر، ۲۰ هزار گونه دریایی از جمله مارماهی گرگی، ماهی دریایی، سالمون کوهو، خارپشت دریایی سبز و نوع خاصی از خیار دریایی را در خود جای داده است. با بازدید از این آکواریوم می‌توانید با حیات دریای غنی بریتیش کلمبیا و جنگل‌های عکس‌های سنگی آن آشنا شوید. در ضمن در این قسمت از فرودگاه ونکوور، نمایشگاه‌هایی با وسعتی در حدود ۴۱٬۰۰۰ مترمربع ایجادشده‌اند که با بازدید از آن‌ها با گونه‌های ساکن آکواریوم بیشتر آشنا می‌شوید.

۷. سالن سینمای آیمکس (IMAX)، فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ، هنگ‌کنگ.

این سالن سینما تنها مکانی است که می‌تواند شما را ساعت‌ها زودتر از زمان پرواز به فرودگاه بکشاند. در سالن سینمای آیمکس می‌توانید ساعاتی را روی صندلی‌های راحت و غرق در لذت، در دنیای دیگر سپری کنید. اگر پس از تمام شدن فیلم، زمان پروازتان فرانرسیده است، می‌توانید مدتی را در زمین گلف مجازی، یا سالن ماساژ سپری کنید.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین‌های داخلی یا خارجی را دارید، می‌توانید از طریق موتور جستجوی پرواز کجارو بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید. استفاده از کجارو باعث می‌شود تا نیازی نباشد برای پیدا کردن بهترین قیمت پروازهای داخلی یا خارجی، چندین سایت را بررسی کنید و آخرین قیمت‌ها از آژانس‌های سرشناس را یک‌جا مشاهده کنید.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه