خرید بلیط هواپیما در زمان شیوع کرونا

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
خرید بلیط هواپیما در زمان شیوع کرونا

چند هفته بیشتر به جشن نوروز باستانی و آغاز سال نو نمانده است. هر ساله تعداد زیادی از مردم در این ایام به سفرهای نوروزی می‌روند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

امسال با خبر شیوع بیماری جدید کرونا و انتشار آن در چند کشور، مردم نگران سفر های نوروزی هستند و بسیاری از افراد برای دیدن خانواده و اقوام ناگزیر به سفر هستند و از مدت‌ها قبل برای خرید بلیط هواپیما اقدام کرده‌اند. اما سؤال اینجا است که آیا در شرایط فعلی و در زمان شیوع بیماری خاص، می‌توان به سفر رفت؟ یا باید سفر ها را هرچند ضروری لغو کرد؟ یا در صورت مسافرت چه اقداماتی برای پیشگیری از بیماری انجام داد؟

سایت تیک بان یکی از سایت‌های معتبر گردشگری با سال‌ها تجربه و تخصص سعی کرده است در این مقاله به سوالات رایج دراین‌باره پاسخ دهد و نگرانی مسافران را برای سفر های نوروزی مرتفع کند. در ادامه با ما همراه شوید.

سفرها ی نوروزی و شیوع بیماری کرونا

هرساله با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز متقاضیان زیادی برای دید و بازدید یا گذراندن تعطیلات عید اقدام به رزرو بلیط هواپیما می‌کنند. بسیاری از مسافران بلیط هواپیما داخلی و بسیاری دیگر بلیط خارجی را برای سفر های خود انتخاب می‌کنند. با لطبع با ورود تعداد زیادی از مسافران به فرودگاه‌ها، داخل کابین هواپیماها و به مناطق گردشگری احتمال ابتلا به بیماری حتی در شرایط عادی بالاتر می‌رود. استفاده از مکان ها و وسایل عمومی، دستشویی و رستوران های بین‌راهی، دست زدن به میله ها و صندلی‌ها، خوردن غذاهای آماده و رویارویی با افراد مختلف همه و همه می‌توانند منشا ورود ویروس یا باکتری به بدن باشند. اما نکته اینجا است که درشرایط شیوع بیماری این احتمال به مراتب بیشتر می‌شود.

امسال با آغاز سال نوی میلادی خبر انتشار و شیوع ویروس کرونا 2019 از کشور چین بسیاری از مردم را نگران کرد به‌طوری که اکنون علاوه بر چین تعداد زیادی از کشورها درگیر مبارزه با این ویروس هستند. در کشور ما ایران نیز در چندین شهر خبر ابتلای افراد به ویروس کرونا موجب شد تا بسیاری از پروازها لغو گردد و مرزهای زمینی و هوایی ایران با دیگر کشورها بسته شود. در این شرایط تکلیف آنهایی که بلیط خود را از قبل رزرو کرده‌اند چه می‌شود؟

در زمان شیوع ویروس کرونا به سفر برویم؟

در شرایطی که بیماری کرونا در حال گسترش است و افراد زیادی را به سرعت مبتلا می‌کند، سفر کردن می‌تواند ریسک ابتلا به بیماری را چند برابر کند. مگر اینکه تمامی موازین بهداشتی با دقت بالا رعایت شود. در پی شیوع ویروس کرونا کشورهای همسایه اعم از ترکیه، گرجستان، عراق، امارات، تاجیکستان، ترکمنستان ، بحرین، عمان و هند پروازهای ایرانی را به کشورشان کنسل و لغو کردند. تا زمانی که اوضاع به شرایط عادی برگردد تمامی پروازها لغو است. مسافرانی که اقدام به رزرو بلیط هواپیما خارجی کرده‌اند می‌توانند بلیط خود را لغو کرده و مبلغ خود را بازپس بگیرند. بنابراین عملا مشخص می‌شود که در زمان شیوع بیماری و اپیدمی شدن آن نمی‌توان به سفرهای خارجی رفت.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران، مقصود اسعدی سامانی در همین باره گفت:

تاجیکستان، امارات، قطر، ترکمنستان، هندوستان، عمان و بحرین نیز کشورهای هستند که طی روزهای گذشته پروازهای ایرانی را لغو کرده‌اند که البته پس از طی دوره زمانی کوتاه و حل شدن مشکل ویروس کرونا پروازها دوباره از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود: این کشور‌ها به هیچ عنوان اجازه پرواز هواپیما‌های ایرانی به کشورشان را نمی‌دهند و ما در حال رایزنی برای بازگرداندن اتباع ایرانی از این کشور‌ها هستیم.

برخی از کشورها مانند آلمان اعلام کرده‌اند در صورتی که مسافران کارت سلامت داشته باشند و از سلامت کامل برخوردار باشند می‌توانند به آن کشور سفر کنند. فرودگاه امام خمینی(ره) به مسافران کارت سلامت ارائه می‌دهد ولی مشکل اینجا است که بسیاری از کشورها، کارت سلامت ایران را قبول ندارند.

کنسلی بلیط هواپیما بدون جریمه

برخی از کشورها به‌طور کلی پروازهای خود را به روی ایران بسته اند و برخی دیگر مانند قطر به شرط قرنطینه کردن مسافران به‌مدت دو هفته اجازه ورود مسافران ایرانی را به کشور می‌دهد. حال در این شرایط مسافران می‌توانند با خیالی آسوده بلیط هواپیمای خود را کنسل کنند. چراکه بر طبق دستور سازمان هواپیمایی کشوری مسافران می‌توانند بدون پرداخت جریمه بلیط خود را لغو کرده و مبلغ بلیط را بازپس بگیرند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده در همین رابطه بیان کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا و عدم پذیرش اتباع ایرانی توسط تعدادی از کشور‌ها و تعلیق موقت برخی پرواز‌ها سازمان هواپیمایی کشوری بخشنامه استرداد بلیط هواپیما بدون دریافت جریمه را به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و نمایندگی‌های کل فروش شرکت‌های هواپیمایی خارجی ابلاغ کرد.

کرونا بلیط

توصیه های مهم در سفر های نوروزی

 با موارد ذکر شده به‌خوبی مشخص شد که به این راحتی ها نمی‌توان در زمان شیوع بیماری به سفرهای خارجی رفت و از مرز خارج شد. بنابراین تا برطرف شدن بیماری و همه گیری آن تکلیف سفرهای خارجی در حال تعلیق است. اما بسیاری از افراد ناگزیر به سفر هستند. این سفرها می‌تواند کاری باشد یا برای دیدار از خانواده ضروری به‌نظر آید . در این حالت با رعایت موارد زیر می‌توان خطر ابتلا به بیماری کرونا را به پایین ترین حد خود تقلیل داد . از همین رو تیک بان چند توصیه مهم دراین‌باره بیان می‌کند. هرچند بهترین راه صرف‌نظر کردن از سفر در شرایط شیوع ویروس است.

توصیه هایی که در شرایط شیوع ویروس هنگام سفر باید رعایت کنید:

  • با اتومبیل شخصی سفر کنید.
  • به‌جای سفر با هواپیما، بلیط قطار یا اتوبوس تهیه کنید.
  • بهداشت فردی را به‌شدت رعایت کنید.
  • شستن مداوم دستها را فراموش نکنید.
  • دست خود را به صورتتان نزنید.
  • از ماسک و ژل های ضدعفونی استفاده کنید.
  • وسایل شخصی خود را ضدعفونی کنید.
  • از خوردن غذاهای بین‌راهی بپرهیزید.
  • در مکانهای عمومی و شلوغ تردد نکنید.
  • میوه و سبزیجات تازه و ضدعفونی‌شده مصرف کنید.
  • از نشر شایعات خود داری کنید و به اخبار موثق بسنده کنید.
  • در صورت نیاز به سفر های هوایی تمامی موارد بهداشتی را رعایت کنید.
  • در صورت داشتن هرگونه علائم بیماری از سفر کردن خودداری کنید.

توصیه سایت خرید بلیط هواپیما تیک بان به شما این است که تا جایی که می‌توانید در زمان شیوع ویروس کرونا سفر خود را به تعویق انداخته و به حفظ سلامت خود و جامعه کمک کنید. اگر مایل به سفر بودید، می‌توانید به‌راحتی کلمه https://tikban.com/ را جست‌وجو کنید و بلیط هواپیما، بلیط قطار و بلیط اتوبوس خود را خریدرای کنید.

مطالب مرتبط:

منبع tikban

دیدگاه