تأکید دوباره سازمان هواپیمایی بر استرداد مبلغ بلیط بدون کسر جریمه به مسافران

فرید کریمی
فرید کریمی شنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
تأکید دوباره سازمان هواپیمایی بر استرداد مبلغ بلیط بدون کسر جریمه به مسافران

در حالی که قبلا به شرکت‌های هواپیمایی ایران ابلاغ شده بود تا هزینه بلیط مسافران را بدون کسر جریمه بازگردانند؛ اما همچنان خبرهایی از تخطی برخی شرکت‌ها منتشر می‌شود.

شیوع ویروس کرونا در کشور باعث شد که بسیاری از مسافرت‌ها و تورها، خصوصا مسافرت‌های نوروزی، لغو شوند. سازمان‌های مربوطه نیز پس از گسترش این بیماری در کشور، خبر از استرداد کامل هزینه‌های مسافران دادند؛ اما همچنان از گوشه‌وکنار خبر می‌رسد که برخی دفاتر و شرکت‌های مسافرت هوایی اقدام به کسر جریمه از مسافران می‌کنند.

پیش از این محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی کشور در مورخه پنج اسفند دستور داده بود تا مبلغ بلیط پروازهای داخلی و قطار بدون کسر جریمه به مسافران بازگردانده شود. اسلامی دراین‌باره خاطر نشان کرد که به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده است تا هزینه بلیط را به‌صورت کامل بدون کسر هزینه‌ای بابت لغو به مسافران بازگردانند.

در همین رابطه، رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز به خبرگزاری تسنیم گفته بود که تمام شرکت‌های هواپیمایی ملزم به بازپرداخت وجه کامل بلیط پروازها به مسافران هستند. وی تأکید داشت که با متخلفان برخورد می‌شود.

با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی دفاتر هواپیمایی اقدام به کسر جریمه لغو پرواز از مسافران کرده‌اند. سازمان هواپیمایی کشوری نیز در واکنش به این اخبار، ضمن صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد که شرکت‌ها و دفاتر مسافرت هوایی، کل مبلغ بلیط پروازهای داخلی را به مردم بازگردانند.

در این بخشنامه آمده است:

بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده و گزارش‌های دریافتی، برخی از شرکت‌ها مبالغ استرداد شده توسط دفاتر به مسافران را به دفاتر خدمات مسافرت هوایی پرداخت ننموده و اعلام کرده‌اند که مبالغ به‌عنوان اعتبار شما برای خرید بلیط در آینده است. این در حالی است که دفاتر موظف به پرداخت وجه بلیط به مسافران هستند و این موضوع مشکلاتی را برای دفاتر و مسافران ایجاد کرده است.

در ادامه این بخشنامه نیز آمده است که همه‌ی ذینفعان صنعت حمل‌ونقل، خصوصا شرکت‌های هواپیمایی، ملزم به ابطال بلیط بدون کسر جریمه هستند و مبالغ نیز باید در اسرع وقت به مسافران و دفاتر خدمات مسافرت هوایی پرداخت شود.

مطالب مرتبط:

منبع tasnimnews airc

دیدگاه