با بهترین گزینه‌های طبیعت گردی در اندونزی آشنا شوید

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
با بهترین گزینه‌های طبیعت گردی در اندونزی آشنا شوید

اندونزی، مجمع‌الجزایری از ناشناخته‌ها است و سفر به آن، تجربه‌های بی‌نظیری را برای شما رقم خواهد زد؛ به‌خصوص اگر به طبیعت‌گردی علاقه داشته باشید.

طبیعت جذاب و نفس‌گیر‍‍‍، فرهنگ دوست‌داشتنی و اجتماع‌های سنتی، تنها گوشه‌ای از دلایل شکوفا شدن گردشگری در اندونزی هستند. جزایر اندونزی پیشکشی برای گردشگرانی است که می‌خواهند زیبایی طبیعت را با تمام شکوهش در آغوش بکشند و از تجربه‌های بوم‌گردی لذت ببرند. برای سیری در ۱۰ طبیعت کمترشناخته شده اندونزی، با کجارو همراه باشید.

۱. پیاده‌روی در پ‍ارک ملی کومودو (Komodo)

پارک ملی «کومودو» که نام خود را از جانور بومی همین منطقه گرفته است، این فرصت را به شما می‌دهد که اژدهای کومودو، بزرگ‌ترین خزنده جهان را از نزدیک تماشا کنید؛ اما جاذبه‌های این پارک به همین جا ختم نمی‌شود و پارک ملی کومودو که از سه جزیره بزرگ و ۲۶ جزیره کوچک‌تر تشکیل شده است، مجموعه‌ای کامل برای طبیعت دوستانی پدید می‌آورد که می‌خواهند از جزایر زیبا و مناظر تماشایی زیر آب لذت ببرند.

۲. غواصی و تفریح‌ در راجا آمپات (Raja Ampat)

جزایر راجا آمپات که در ساحل «پاپوآ» واقع شده، بهشتی مشهور برای غواصان است. شهرت این ناحیه به‌ تنوع زیستی غنی در دریا و طبیعت بکر و دوست‌داشتنی آن برمی‌گردد. خوشبختانه، تمام معیارهای گردشگری در این منطقه وجود دارد. از استراحتگاه‌های طبیعی گرفته تا مناطق حفاظت‌شده و گشت‌وگذارهای فرهنگی، همه و همه بیانگر این است که راجا آمپات علاوه بر مناظر زیبای زیر آب، چیزهای بیشتری برای ارائه به گردشگران، عکاسان و حتی کسانی دارد که برای فراغت و استراحت سفر می‌کنند.

۳. تماشای حیوانات وحشی در پارک ملی وست بالی (West Bali)

پارک ملی وست‌بالی

در شمالی‌ترین نقطه از «وست بالی» و به دور از جاذبه‌های گردشگری شلوغ، جنگلی زیبا قرار دارد که هنوز گرفتار چنگال بی‌رحم سوداگران نشده است. وست بالی، بخش وسیعی از نوار ساحلی، جنگل‌های بارانی و حرا و همچنین بخش‌های بسیار دیگری را در بر گرفته و این امر باعث پدیدآمدن تنوع زیستی فوق‌العاده و تماشایی شده است. علی‌رغم تمام این زیبایی‌ها، محلی برای تماشای پرندگان وجود دارد که در آنجا می‌توان از دیدن «مینای بالی» (Bali Starling)، پرنده نادر و در حال انقراض اندونزی لذت برد.

۴. سیاحت در جزیره کراکاتوئا (Krakatoa)

جزیره «کراکاتوئا»، یکی از بزرگ‌ترین حوادث زمین‌شناسی تاریخ را از سر گذرانده است؛ به‌طوری که چیزی بیش از ۳۵,۰۰۰ نفر در فوران آتش‌فشان سال ۱۸۸۳ جان خود را در این جزیره از دست داده‌اند. در آن روز، جهان نظاره‌گر آسمان خشمگینی بود که برای هفته‌ها خورشید را در خود محو کرد.

علاوه بر بسترهای تحقیقاتی که برای زمین‌شناسان، به‌خصوص در«کراکاتوئای کوچک» فراهم است، این جزیره مقاصدی زیبا برای پیاده‌روی، غواصی و گشت‌وگذار نیز دارد.

۵. سیری در جزایر بانگکا-بلیتونگ (Bangka Belitung)

از سواحل خیره‌کننده تا میراث تاریخی که از دوران استعمار به‌جای‌مانده، به هر سو که بنگرید، جزایر بانگکا-بلیتونگ مقصدی طبیعی برای تمام سلیقه‌ها به شمار می‌رود. این مجمع‌الجزایر که از دو جزیره بزرگ و چندین جزیره کوچک تشکیل شده، به‌اندازه‌ای وسیع است که می‌تواند شما را برای هفته‌ها هیجان‌زده کند؛ هرچند که می‌توانید طی چند روز از جاذبه‌های برجسته آن مانند منطقه حفاظت‌شده لاک‌پشت‌ها، خانه‌های سازگار با محیط زیست، غواصی و بازدید از دهکده‌های محلی لذت ببرید.

۶. حفاظت از زیست‌بوم برای یک زندگی پ‍ایدار در جزایر گیلی (Gili)

پارک ملی گیلی

احتمالا بوم‌گردی اولین موضوعی نیست که هنگام فکرکردن به سه جزیره واقع در ساحل «لمبوک»، به ذهنتان می‌رسد؛ اما جزیره گیلی چیزی بیشتر از سرگرمی برای شما دارد. گردشگران قادرند با بازدید از مراکز حفاظت از محیط‌زیست و فعالیت‌های محلی مانند انجمن حفاظت از لاکپشت دریایی گیلی و انجمن احیای صخره‌های مرجانی، چیزهای زیادی در این خصوص بیاموزند.

۷. پاسداشت از حیات‌وحش در پارک ملی بوناکه (Bunaken)

پارک ملی «بوناکه»، یکی از متراکم‌ترین مناطق جهان از نظر تنوع زیستی دریایی است. این مکان حداقل ۲۰ منطقه مختلف غواصی برای گردشگران، از مبتدی تا پیشرفته دارد. باغ‌های دریایی وسیع با اکوسیستم مرجانی بسیار غنی که در آن صدها گونه از ماهی‌ها، اسفنج‌های دریایی و دیگر نرم‌تنان به چشم می‌خورد. علاوه بر دریا، مزایای گردشگری دیگری از جمله گشت‌وگذار در منطقه حفاظت‌شده جنگل‌های حرا، پ‍یاده‌روی و کشف حیات‌وحش و همچنین بازید از روستاهای محلی را می‌توان در بوناکه تجربه کرد.

۸. کاوش در جزیره سومبا (Sumba)

جزیره سومبا که در استان سوندای شرقی (East Nusa Tenggara) واقع شده، مجموعه‌ای از پیوندهای ناگسستنی بین طبیعت بکر و فرهنگ بومی است. با وجود داشتن لقب «جزیره بهشت» و «بالی دوم»، سومبا هنوز یکی از ناشناخته‌های اندونزی به شمار می‌آید. این جزیره سرشار از مکان‌های جدید برای کشف کردن است که می‌تواند تجرب‌های زندگانی شما را متحول سازد.

۹. مشارکت در حفاظت از هزاران جزیره

حفاظت از جزایر اندونزی

تنها با یک سفر کوتاه از جاکارتا، پ‍ایتخت اندونزی، به مجمع‌الجزایری خواهید رسید که از ده‌ها جزیره توریستی و مسکونی تشکیل شده است. توسعه این جزایر بر مبنای اصول زیست‌محیطی انجام می‌گیرد و باعث به‌ وجود آمدن مراکز حفاظتی، اقامتگاه‌های طبیعی و استراحتگاه‌های متعددی شده است. برخی جزایر مانند «بیداداری» و «انروست» از جاذبه‌های تاریخی مانند دژ سنگی نیز برخوردارند. جزایر دیگری چون «پراموکا»، «تیدونگ» و مجمع‌الجزایر «پاری» نیز برنامه‌های مربوط به حفاظت از لاک‌پشت‌های ‌دریایی را تدارک دیده‌اند که گردشگران می‌توانند در آن‌ها مشارکت کنند.

۱۰. سیاحت و آموزش در جزایر فلورس (Flores)

بهشت گرمسیری جزایر فلورس که در سوندای شرقی واقع شده، جایی است که فرهنگ و طبیعت دست‌به‌دست هم می‌دهند. جزایر فلورس اخیرا محبوبیت زیادی یافته و موردتوجه گردشگران قرار گرفته است. خانه‌های سنتی این جزیره درست مثل سواحل غنی و صنایع‌دستی محلی آن، به‌عنوان نمادی مهم شناخته می‌شوند. اکنون دولت محلی در حال توسعه روستاهای جزیره است تا فلورس را به‌ یکی از مراکز مهم برای حفظ و آموزش فرهنگ بدل کند و به گردشگران فرصتی بی‌نظیر برای مشاهده و کسب اطلاعات درمورد فرهنگ حاکم بر این جزیره اعطا کند.

کجارو به گردشگرانی که قصد سفر به اندونزی را دارند، در انتخاب ارزان‌ترین تور کمک می‌کند. شما می‌توانید از میان پکیج‌های ده‌ها آژانس معتبر همکار کجارو، تور اندونزی را انتخاب و سفرتان را با پایین‌ترین قیمت، برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه