محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری سال ۲۰۱۹ از نگاه مسافران

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد چهار شنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری سال ۲۰۱۹ از نگاه مسافران

سایت تریپ ادوایزر، به‌تازگی فهرستی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان در سال ۲۰۱۹ را بر اساس انتخاب کاربرانش منتشر کرده است.

طبق اطلاعات مربوط به رزرو هتل‌ و بلیط از سوی کاربران سایت تریپ ادوایزر، یکی از بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین سایت‌های بین‌المللی گردشگری، کولوسئوم برای دومین سال متوالی به‌عنوان محبوب‌ترین جاذبه گردشگری جهان انتخاب شده است و موزه لوور پاریس و واتیکان رم به‌ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

اگرچه بهترین جاذبه‌های گردشگری این فهرست متعلق به اروپا هستند؛ اما جاهای دیدنی شاخص آمریکا نیز در آن به چشم می‌خورند که می‌توان به مجسمه آزادی، منطقه‌ فرنج کوارتر (French Quarter) در نیواورلئان و سکوی رصد (Skydeck) در برج ویلیس شیکاگو اشاره کرد که به‌ترتیب در جایگاه‌های چهارم، هفتم و نهم قرار گرفته‌اند؛ البته پل گلدن گیت سان فرانسیسکو که در سال ۲۰۱۸ عنوان هفتمین جاذبه‌ی گردشگری محبوب دنیا را از آن خود کرده بود، در سال ۲۰۱۹ حتی در جایگاه دهم نیز دیده نمی‌شود.

لارل گریتریکس، (Laurel Greatrix)، سخنگوی تریپ ادوایزر معتقد است جاذبه‌های تاریخی و نمادین سراسر جهان همیشه مورد استقبال گردشگران بوده‌اند؛ اما برخی از آن‌ها واقعا از سایر جاذبه‌ها متمایز هستند و حتی اگر قبلا چند بار هم از آن‌ها بازدید کرده باشید، باز هم جذابیت‌هایی دارند که می‌توانند شما را شگفت‌زده کنند. به‌عنوان‌ مثال ممکن است یک یا چند بار از کولوسئوم بازدید کرده‌اید؛ اما زیرزمین آن را ندیده‌اید. دیدن نمایی جذاب از کاخ رسمی پاپ و شکار گنج با اعضای خانواده نیز جزو جذابیت‌هایی هستند که می‌توانند شما را به بازدید مجدد از واتیکان روم و موزه‌‌ لوور پاریس ترغیب کنند. در صورتی‌ که قصد بازدید از این مکان‌ها را دارید و به زبان انگلیسی هم مسلط هستید، پیشنهاد می‌کنیم از توصیه‌هایی که کاربران سایت جامع تریپ ادوایزر بیان کرده‌اند، استفاده کنید.

در این مقاله از کجارو قصد داریم ۱۰ مورد از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان به انتخاب کاربران تریپ ادوایزر را بیان کنیم. این مکان‌ها بر اساس رزرو کاربران انتخاب و رده‌بندی شده‌اند.

کولوسئوم، رم، ایتالیا

کولوسئوم

کولوسئوم که ظرفیت ۵۰ هزار تماشاگر را دارد و زمانی صحنه نبرد گلادیاتورها بوده است، یکی از جاهای دیدنی رم محسوب می‌شود که در سفر به این شهر نباید از دست بدهید. قبل از مراجعه به این جاذبه، بلیط آن را به‌صورت آنلاین رزرو کنید تا در صف منتظر نمانید. با شرکت در تور نیم‌روزه بازدید از کولوسئوم می‌توانید از نقاط مختلف آن دیدن کنید. همچنین در صورتی‌ که انسان کنجکاوی هستید، می‌توانید با شرکت در تور بازدید از زیرزمین این جاذبه، مکان‌هایی را ببینید که بازدید از آن‌ها محدودیت دارد و همه گردشگران مجاز به بازدید از چنین مکان‌هایی نیستند.

یکی از گردشگران در توصیف تور زیرزمین این‌چنین گفته است:

تجربه‌ای باورنکردنی بود؛ از اینکه موفق به بازدید از مکان‌هایی شده بودم که تعداد زیادی از افراد از دیدن آن‌ها محروم شده‌اند، واقعا هیجان‌زده هستم. ما از قسمت اصلی و صحنه‌ی نبرد، به زیرزمین رفتیم که شگفت‌انگیز بود و می‌توانستیم نحوه‌ی استفاده از اشیای مختلف برای اهداف خاص را به‌خوبی درک و احساس کنیم. پس از باز شدن یک در، وارد مکانی شدیم که فردی تاکنون موفق به بازدید از آن نشده بود.

موزه لوور، پاریس، فرانسه

موزه لوور، محل نگهداری تابلوی بسیار ارزشمند مونالیزا، برترین موزه هنری جهان محسوب می‌شود و مجموعه بی‌همتایی از آثار هنری گران‌قدری از تمام ادوار تاریخی را در خود جای داده است. اگر می‌خواهید تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در موزه لوور داشته باشید، ابتدا بلیط را به‌صورت آنلاین تهیه یا در تورهای گردشگری دارای راهنما ثبت‌نام کنید تا در صف ورود به موزه منتظر نمانید. پس از ورود به موزه می‌توانید تابلوی مونالیزا را از نزدیک تماشا کنید یا اگر به‌دنبال هیجان بیشتری هستید، در تفریح‌هایی نظیر شکار گنج با اعضای خانواده و کشف راز قتل شرکت کنید.

یکی از بازدیدکنندگان در مورد تفریح شکار گنج گفته است:

معمولا کودکان هنگام بازدید از آثار هنری و تاریخی، زود خسته می‌شوند؛ حتی اگر در بدو ورود به موزه کاملا سرحال و شاداب باشد؛ بنابراین انجام کارهایی مثل شکار گنج می‌تواند هیجان آن‌ها را برانگیزد. پسر من از این تفریح بسیار استقبال کرد و این موضوع، موفقیت بزرگی برای من محسوب می‌شود.

به یاد داشته باشید کجارو به گردشگرانی که قصد سفر به پاریس یا هرکدام از شهرهای فرانسه را دارند، در انتخاب ارزان‌ترین تور کمک می‌کند. شما می‌توانید از میان پکیج‌های ده‌ها آژانس معتبر همکار کجارو، تور پاریس را انتخاب و سفرتان را با پایین‌ترین قیمت، برنامه‌ریزی کنید.

موزه‌های واتیکان، رم، ایتالیا

واتیکان

دیدارهای هفتگی پاپ جزو جذاب‌ترین مراسم گردشگر‌ی دنیا است

با بازدید از واتیکان، از محل اقامت پاپ و مجموعه‌ای از موزه‌ها دیدن می‌کنید که شامل تاریخچه و دستاوردهای بشر از بیش از ۲۰۰۰ سال پیش تاکنون است. بلیط خود را به‌صورت آنلاین تهیه کنید تا هم وقت بیشتری برای بازدید از آثار هنری تحسین‌برانگیز داشته باشید و هم بتوانید در تور با راهنما شرکت کنید. علاوه بر این، امکان حضور در دیدار عمومی هفتگی پاپ و شنیدن سخنرانی او را پیدا خواهید کرد و می‌توانید یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های مذهبی جهان را از نزدیک ببینید.

یکی از گردشگران در توصیف این مراسم می‌گوید:

حتی اگر مسیحی کاتولیک نباشید و دین دیگری داشته باشید نیز از این مراسم لذت خواهید برد؛ زیرا گردشگران سراسر جهان گرد هم جمع می‌شوند و با لبخند و هم‌خوانی ترانه، اوقات خوشی را در کنار یکدیگر سپری می‌کنند.

مجسمه آزادی، نیویورک، ایالات‌ متحده آمریکا

مجسمه آزادی

مجسمه آزادی که در سراسر جهان، نماد آزادی و دموکراسی به شمار می‌رود؛ هدیه‌ای از فرانسه به آمریکا برای نشان‌دادن دوستی بین دو کشور بود. برای بازدید از این مجسمه، دو راه دارید؛ یا در تورهای گردشگری کوچکی که هرروز روانه‌ی جزیره آلیس می‌شوند، شرکت کنید یا با اجاره‌‌ی قایق برای یک ساعت به دیدن این مجسمه زیبا بروید و علاوه بر تماشای مجسمه، از دیدن مناظر بی‌نظیر شهری و سایر بناهای یادبود نیز لذت ببرید.

یکی از گردشگران در مورد تورهای کوچک گردشگری به مقصد جزیره‌ی آلیس گفته است:

در گروهی شاد و پرانرژی، هم اطلاعات تاریخی خوبی به دست آوردیم و هم ساعات خوشی را گذراندیم که روز خاطره‌انگیزی را برایمان رقم زد. حتما توصیه می‌کنم در این تور شرکت کنید؛ زیرا در مقایسه‌ با افرادی که از تورهای گردشگری شهری استفاده نمی‌کنند یا در تورهای بدون راهنمای حرفه‌ای شرکت می‌کنند، از جاذبه‌های بیشتری بازدید خواهید کرد.

برج ایفل، پاریس، فرانسه

برج ایفل

شب‌های پاریس واقعا به‌یاد‌ماندنی است

هرساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران سراسر جهان روانه‌ی پاریس می‌شوند تا برج نمادین ایفل را از نزدیک و با چشمان خود ببینند. با شرکت در تور برج ایفل در شب می‌توانید جادوی شهر نورها را با تمام وجود احساس کنید و منظره‌ای گسترده از شهر را نظاره‌گر باشید. اگر ترجیح می‌دهید برج ایفل را در طول روز ببینید، پس از خرید بلیط باید خود را به سکوی دوم بازدید برسانید؛ البته می‌توانید بلیط را از قبل آنلاین تهیه کنید تا در صف منتظر نمانید.

گردشگرانی که در تور شب برج ایفل شرکت کرده‌اند، گفته‌اند:

در طول شب می‌توانید منظره‌ای بسیار زیبا از پاریس را مشاهده کنید. بدون تردید برج ایفل و پاریس در صدر عاشقانه‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری هستند و در این مکان می‌توانید با گردشگران زیادی از سراسر جهان با سنین و ملیت‌های مختلف ارتباط برقرار کنید. با غروب آفتاب و آغاز درخشش لامپ‌های برج ایفل، یکی از به‌یادماندنی‌ترین صحنه‌های عمرتان را خواهید دید.

ساگرادا فامیلیا، بارسلونا، اسپانیا

کلیسای جامع ساگاراد فامیلیا

ساگرادا فامیلیا از سال ۱۸۸۰ تاکنون در حال ساخت است

کلیسای ناتمام کاتولیک ساگرادا فامیلیا که شاید بهترین اثر آنتونی گائودی (یکی از بهترین معمارهای دو قرن اخیر) و شگفت‌انگیزترین آثار تاریخی مذهبی جهان محسوب می‌شود، در فهرست جاذبه‌هایی قرار دارد که گردشگران بارسلونا باید از آن بازدید کنند. صف ورودی این جاذبه بسیار شلوغ است و برای ورود راحت به آن توصیه می‌کنیم یا بلیط را به‌صورت آنلاین تهیه یا در تورهای گردشگری دارای راهنما شرکت کنید.

نظر گردشگران در مورد شرکت در تورهای گردشگری ساگاراد فامیلیا که راهنما دارند، این‌چنین است:

تجربه‌ی بازید از این کلیسا به‌معنای واقعی کلمه شگفت‌انگیز است. ساختمان و انعکاس نور آفتاب در آن حقیقتا شما را به وجد می‌آورد. طراحی گائودی، حیرت‌آور است و نوعی طراحی آینده‌نگرانه محسوب می‌شود. خدمات تور نیز مناسب هستند و با شرکت در آن علاوه بر اینکه توانستیم اطلاعات خوبی به دست بیاوریم، به‌راحتی وارد ساختمان شدیم.

فرنج کوارتر، نیواورلئان، ایالات‌ متحده آمریکا

فرنچ کوارتر

محله‌ی فرانسوی فرنج کوارتر که قلب نیواورلئان و مرکز فرهنگی این ایالت محسوب می‌شود، یکی از جاذبه‌های مطرح آمریکا با تاریخ غنی و شب‌های پرهیاهو و پرانرژی است که بازدید از آن را نباید از دست داد.

اگر به غذاهای بین‌المللی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم در تور پیاده‌روی که به کافه افسانه‌ای دوموند (Cafe du Monde) ختم می‌شود، شرکت کنید. با شرکت در تورهای گردشگری شهری می‌توانید به‌راحتی از گوشه‌وکنار این محله دیدن کنید. پس از به پایان رسیدن این تورها به‌ احتمال زیاد می‌گویید که شرکت در این تورها یکی از بهترین تجربه‌های گردشگری شهری شما بوده است.

خانه آنه فرانک، آمستردام، هلند

خانه آنه فرانک

مطمئن باشید بازید از خانه‌ آنه فرانک (Anne Frank House) در آمستردام، از بهترین تجربه‌های گردشگری خواهد بود. شما می‌توانید به دو صورت از این بنا بازدید کنید که شامل تور پیاده‌روی در محله‌های یهودی‌نشین آمستردام یا شرکت در تورهای خصوصی دارای راهنما می‌شود که با شرکت در این تورها می‌توانید از چندین بنای یادبود یهودی نیز بازدید کنید.

نظر گردشگران تورهای گردشگری دارای راهنما به این شرح است:

راهنماهای این تورها در مورد رویدادهای دورانی که خانواده‌ی فرانک، خود را از پلیس‌های مخفی هیتلر و آلمان نازی (گشتاپو) پنهان می‌کردند و زندگی وحشتناکی داشتند، اطلاعات واقعا خوبی ارائه می‌کنند و با این توضیح‌ها، فضای آن زمان و مشکل‌هایی که خانواده فرانک داشته‌اند، به‌خوبی حس می‌کنید.

سکوی رصد اسکای دک در برج ویلیس، شیکاگو، ایالات‌ متحده آمریکا

سکوی رصد گردشگری اسکای دک

بدون تردید سفر به شیکاگو، بدون بازدید از سکوی اسکای دک (Skydeck) در برج ویلیس، بلندترین برج نیم‌کره‌ی غربی جهان کامل نخواهد شد. اگر می‌خواهید از حضور در این سکو لذت بیشتری ببرید، پیتزای شیکاگو را که در طبقه ۱۰۳ برج سرو می‌شود، به‌عنوان شام سفارش دهید و در حین لذت‌بردن از مناظر گسترده‌ی شیکاگو، شام‌‌تان را نیز نوش جان کنید. 

اگر می‌خواهید از حضور در شیکاگو لذت بیشتری ببرید، خرید کارت گردشگری Go Chicago Explorer Pass را به شما توصیه می‌کنیم. با استفاده‌ از این کارت می‌توانید از سه تا پنج جاذبه‌ی گردشگری مطرح شیکاگو بازدید کنید که شامل سکوی اسکای دک، موزه‌ی تاریخ طبیعی فیلد شیکاگو، باغ‌وحش پارک لینکلن و سایر جاذبه‌های گردشگری می‌شود.

میدان سن مارکو، ونیز، ایتالیا

میدان سن مارکو

میدان سن مارکو، بزرگ‌ترین میدان ونیز است که اتاق سرگرمی و اروپا نیز نامیده می‌شود و با زیبایی خیره‌کننده‌اش، شما را مجذوب خود می‌کند.

در ضمن این میدان، دو جاذبه گردشگری یعنی قصر دوک و کلیسای جامع سن مارکو را نیز در خود جای داده است. برای رهایی از شلوغی صف‌های ورودی این دو جاذبه، بهتر است بلیط‌های آن‌ها را قبلا به‌صورت آنلاین تهیه کنید. با شرکت در تور  after-hours tour دیگر نیازی نیست در هیچ صفی منتظر بمانید و از اطلاعات راهنما نیز بهره‌مند می‌شوید.

مطالب مرتبط:

منبع tripadvisor

دیدگاه