چگونه ویروس کرونا را از اتاق هتل خود دور کنیم؟

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
چگونه ویروس کرونا را از اتاق هتل خود دور کنیم؟

با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، نگرانی مسافران درباره آلودگی اتاق هتل‌ها بیشتر شده است؛ هرچند با رعایت یک سری نکته می‌توان از ابتلا به این بیماری اجتناب کرد.

در هفته‌های اخیر شرکت‌های هواپیمایی در حال لغوکردن پروازهایشان هستند و به مسافران، شرایط کنسلی انعطاف‌پذیری را پیشنهاد می‌کنند. جشن‌های مهم جهانی و گردهمایی‌ها نیز لغو شده‌اند و برخی از کشورها حتی مرزهای خود را بسته‌اند. مسافران برای سفرکردن واهمه زیادی دارند و آن‌هایی که در سفر به سر می‌برند، با اتخاذ تدابیری چون تمیزکردن اتاق‌های هتل خود به‌دنبال جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا هستند.

کلی ای رینولدز (Kelly A. Reynolds)، پروفسور و میکروبیولوژیست محیطی در دانشگاه آریزونا، در پاسخ به این سوال که مسافران چه اقدامات احتیاطی‌ای را باید انجام بدهند و در زمان شیوع کرونا باید نگران اتاق‌های هتل باشند یا خیر، گفت:

عوامل بیماری‌زای تنفسی مانند ویروس سرماخوردگی و آنفلونزا می‌توانند برای ساعت‌ها یا حتی روزها، روی سطوح باقی بمانند. از آنجا که اطلاع از بیماری یا سلامتی مسافری که قبل از شما در اتاق هتل اقامت داشته است، غیرممکن به نظر می‌رسد، بهترین راه این است که سطوح درون اتاق را با یک ماده ضدعفونی‌کننده تمیز کرده و بهداشت دست‌هاتان را رعایت کنید.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) گزارش می‌دهد که کووید ۱۹ معمولاً از طریق تماس انسان به انسان منتقل می‌شود. به همین دلیل در ادامه این مقاله از کجارو، توصیه‌هایی برای اقامت در هتل ارائه خواهیم کرد که با رعایت آن‌ها می‌توانید از ابتلا به کرونا جلوگیری کنید.

در ابتدا دست‌هایتان را بشویید

چگونه ویروس کرونا را از اتاق های هتل خود دور کنیم؟

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) توصیه می‌کند که حداقل ۲۰ ثانیه، دستانتان را با آب و صابون بشویید؛ عکس از جی یونو (Jay Yuno)

به‌محض رسیدن به اتاق هتل، دست‌هایتان را بشویید؛ چراکه قبل از ورود به اتاق، احتمالا به دستگیره‌های در و دکمه‌های آسانسور دست زده‌اید و شاید برای رسیدن به اینجا از سرویس حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کرده باشید. تمام این نقاط تماس، مکان‌هایی هستند که احتمال آلودگی آن‌ها به ویروس وجود دارد. رینولدز می‌گوید:

شستن دست‌ها‌ قطعا بهترین راه مقابله برای جلوگیری از ابتلا به شمار می‌آید. فراموش نکنید که حتما ماده ضدعفونی‌کننده در چمدان به‌ همراه داشته باشید. من اغلب بالش خودم را نیز در سفر می‌برم؛ زیرا بالش‌ هتل‌ها می‌تواند پر از مواد آلرژی‌زا و آغشته به بزاق دهان باشد.

مواد ضدعفونی‌کننده داشته باشید

مواد ضدعفونی‌کننده می‌توانند ۹۹٫۹ درصد ویروس‌ها و باکتری‌ها را از بین ببرند. عکس از الکساندر ودمد (AlexandrVedmed)

مواد ضدعفونی‌کننده می‌توانند ۹۹٫۹ درصد ویروس‌ها و باکتری‌ها را از بین ببرند؛ عکس از الکساندر ودمد (AlexandrVedmed)

اتاق هتل باید قبل از ورود شما تمیز و مرتب شده باشد؛ اما این مساله بدین معنا نیست که مستخدم تمام سطوح را کاملا تمیز کرده‌ است. برای اطمینان خاطر، مواد ضدعفونی‌کننده خود را درآورید و به تمیزکردن سطوحی مشغول شوید که در معرض آلودگی هستند، مانند کنترل تلویزیون یا اسپلیت، پریزهای برق، کلیدهای لامپ کنار تخت‌ها، ساعت هشدار، تلفن، سینک دستشویی و تقریبا هر سطحی که غالبا در تماس با دست‌ها قرار دارند.

??????? ?????

روتختی را کنار بگذارید

اگر فکر می‌کنید که روتختی‌ها آلوده نیستند؛ زیرا برای هر مهمان تعویض می‌شوند، اشتباه می‌کنید. باید بدانید که روتختی‌ها معمولا چند وقت یک‌ بار شسته می‌شوند، نه بین اقامت هر مهمان! گزارش‌های متعددی نشان می‌دهند که روتختی هتل‌ها ممکن است تنها چهار بار در سال شسته شوند. وقتی به تمام چیزهایی فکر می‌کنید که ممکن است مسافران قبلی روی تخت گذاشته باشند، نظیر چمدانشان، درست در همان زمان است که راجع به تمیزی آن شک خواهید کرد.

رینولدز توصیه می‌کند:

بیشتر روتختی هتل‌ها به‌طور منظم شسته نمی‌شوند و برای شستشوی آن‌ها از ضدعفونی‌کننده استفاده نمی‌کنند. توصیه می‌کنم که مسافران برای اجتناب از تماس بالقوه با مایعات بدن باقی‌مانده که ممکن است حاوی میکروب باشند، روتختی را دربیاورند.

کرونا

عکس از اینتی سنت کلر (Inti St Clair)

اگر از آن دسته از افرادی هستید که زیاد سردتان می‌شود، برای اقامت در هتل، چنددست لباس خواب راحت به‌همراه داشته باشید.

توصیه آخر

به‌طور کلی، ویروس کرونا غالبا از طریق تماس انسان به انسان منتقل می‌شود. احتمال تماس با ویروس از طریق لمس سطوح آلوده نیز قطعی است؛ اما طبق گزارش‌ها مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC)، سطوح، منشا اصلی شیوع این بیماری نیستند. اگرچه، رینولدز می‌گوید:

تحقیقات ما در دانشگاه آریزونا نشان می‌دهد که مستخدم‌ها ممکن است از محصولات ضدعفونی‌کننده مناسب یا ابزار تمیزکاری یک‌بارمصرف استفاده نکنند. اسفنج‌های چندبارمصرف و تی‌کشیدن می‌توانند عوامل آلودگی را در چندین اتاق پخش کنند.

مطمئن باشید تمیزکاری دوباره اتاق هتل‌تان، هیچ ایرادی ندارد. برای ایمن نگه‌داشتن خودتان در حین شیوع این بیماری مسری، در شستن دست‌ها‌ و تمیزکردن سطوحی که به‌صورت بالقوه آلوده هستند، با دقت عمل کنید و ممارست بورزید. این روش‌ها قطعا بهترین راه‌های پیشگیری‌ به حساب می‌آیند.

مطالب مرتبط:

منبع thepointsguy

دیدگاه