راهکار شهر رم برای حفاظت از فواره تروی

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
راهکار شهر رم برای حفاظت از فواره تروی

شهرداری رم، در اطراف فواره تروی، از فواره‌های تاریخی و مشهور شهر، حصاری نصب می‌کند تا از آن در برابر رفتارهای خطرآفرین گردشگران محافظت کند.

در ۲۳ ژانویه سال ۲۰۲۰، شورای شهر رم، ساخت مانع در اطراف فواره مشهور تروی را تایید کرد تا به این وسیله از رفتارهای پرخطر گردشگران و همین طور ورود مردم به این مجموعه و نشستن روی این بنای قدیمی، جلوگیری کند. طبق گزارش سایت تلگراف، این طرح به‌منظور حفظ احترام به بخش نمادین شهر، به اتفاق آرا به تصویب رسید. با ادامه این مقاله از کجارو همراه باشید، تا از چندوچون این ماجرا بیشتر به شما بگوییم.

رم یک مقصد گردشگری عالی برای علاقه‌مندان به فرهنگ، تاریخ، هنر، مد، معماری، تفریحات جذاب و غذاهای لذیذ است. اگر دوست دارید سفری فراموش‌نشدنی و بی‌دغدغه به رم داشته باشید، با کمک کجارو می‌توانید بهترین تور ایتالیا را جست‌و‌جو کنید. تورها از معتبرترین آژانس‌های گردشگری ارائه می‌شوند و با توجه به شرایطی که در نظر دارید، می‌توانید بهترین تور را جست‌و‌جو و خریداری کنید.

ویرجینیا راجی (Virginia Raggi)، شهردار رم، در پست فیس‌بوک خود اعلام کرد که حصار پیشنهادی، یک متر ارتفاع دارد و از شیشه و فولاد ساخته می‌شود. او ادعا می‌کند که این حصار، تاثیری روی زیبایی و نمای بنا ندارد و آن را با حصارهایی مقایسه می‌کند که پیش‌تر برای محافظت از سایر فواره‌های رم نصب شده‌اند. برخی منتقدانِ به این خبر ادعا می‌کنند که وجود حصار، باعث از بین‌رفتن زیبایی این فواره باروک می‌شود که سابقه ساخت آن به سال ۱۷۳۲ برمی‌گردد.

راجی ادامه می‌دهد که این حصار، مانعِ شهروندان برای انداختن سکه‌ در حوض نمی‌شود. طبق افسانه‌های بومی، اگر کسی یک سکه در این حوض بیندازد، حتما دوباره به رم برمی‌گردد؛ اگر دو سکه بیندازد، عشق را پیدا می‌کند و با انداختن سه سکه، در رم ازدواج می‌کند. بر اساس این سنت محلی، گردشگران در مجموع سالانه ۱٫۷ میلیون دلار پول داخل فواره تروی می‌اندازند که روزی ۴,۵۰۰ دلار می‌شود. همه‌ی این پول‌ها در اختیار سازمان خیریه کاتولیک قرار می‌گیرد و صرف بهبود زندگی افراد فقیر می‌شود.

پیشنهاد نصب این مانع، زمانی مطرح شد که گزارش‌هایی از رفتارهای نامناسب گردشگران در این فواره بیرون آمد. در سال ۲۰۱۷، شناکردن تعدادی از گردشگران در فواره‌های تاریخی شهر باعث شد برای چنین رفتاری، جریمه نقدی در نظر گرفته شود. سال ۲۰۱۸، قوانین سفت‌وسخت‌تری اجرا شد و جریمه‌ها افزایش یافت. اخیرا مجموعه‌ قوانینی در سال ۲۰۱۹ اجرا شد که غذاخوردن و نوشیدن در اطراف فواره‌های تاریخی و راه‌رفتن در آب فواره‌ها را ممنوع کرده است. به اعتقاد طرف‌داران ساخت مانع در اطراف فواره تروی، این مانع می‌تواند مشکل بی‌توجهی به قوانین وضع‌شده را حل کند.

فواره تروی رم

طرح نصب مانع در اطراف فواره تروی، شامل قوانین جدیدی نیز می‌شود که طبق آن، فعالیت فروشنده‌های خیابانی بدون مجوز در اطراف مقصدهای گردشگری مهم، ممنوع خواهد شد. مقامات شهری، تعدادی از غرفه‌های فروش سوغاتی را از اطراف جاذبه‌های تاریخی دور کرده‌اند. راجی نیز در بیانیه خود اعلام کرده است که ایجاد حصار در اطراف فواره تروی به پلیس اجازه می‌دهد تا به‌جای اصلاح رفتار گردشگران، تمرکز خود را روی مبارزه با فروشنده‌های خیابانی غیرقانونی معطوف کند.

مطالب مرتبط:

منبع afar

دیدگاه