تخریب غیرقانونی سواحل به جزیره هرمز رسید

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا پنجشنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۵
تخریب غیرقانونی سواحل به جزیره هرمز رسید

پس از موضوع واگذاری اراضی در محدوده طولانی‌ترین غار نمکی جهان به سایت پرورش آبزیان، ساحل جزیره هرمز و کوه‌های رنگی‌اش نیز در معرض این تخریب قرار گرفت.

به‌تازگی بازار ساخت‌وساز در سواحل استان هرمزگان به بهانه توسعه سایت‌های پرورش آبزیان رواج پیدا کرده است؛ در این رابطه، چندی پیش موضوع واگذاری اراضی ساحلی جزیره قشم در حریم میراث طبیعی ملی و جهانی «غار نمکی قشم» به مرکز پرورش میگو مطرح شد و ژئوپارک جهانی قشم را در معرض اخراج دوباره از فهرست ژئوپارک‌های جهانی یونسکو قرار داد.

البته شنیده‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، روند ساخت‌وساز در حریم سایت نمکدان متوقف شده است.

ولی طبق اخبار منتشرشده، این بار دامنه تخریب و تعرض به محیط‌زیست سواحل هرمزگان به جزیره هرمز رسیده است. طبق گفته سید مجدالدین حسینی، بخشدار جزیره هرمز، فردی برای ساخت سایت پرورش ماهی در ساحل محیط‌زیست اقدام به تخریب کوه‌های رنگی و ساخت‌وساز کرده، در حالی که از سمت بخشداری هیچ‌گونه مجوزی برای ساخت‌وساز ندارد.

سید مجدالدین حسینی با اشاره به اینکه هرگونه ساخت‌وسازی در داخل شهر مجوز شهرداری و در خارج حریم شهر مجوز بخشداری را نیاز دارد، تاکید کرد:

این فرد هیچ‌گونه مجوزی را از بخشداری اخذ نکرده است.

وی ادامه داد:

این فرد یک بار برای ساخت‌وساز و تخریب اقدام کرده و کارش را متوقف کرده‌ایم تا مجوز خود را به بخشداری ارائه دهد؛ اما پس از مدتی بدون آوردن مجوز مجدداً آغاز به کرده است؛ به‌محض فهمیدن این موضوع از نیروی انتظامی خواستیم اقدام کرده و کارش را متوقف کند.

مدیرکل حفاظت و محیط‌زیست استان هرمزگان نیز ضمن ابراز بی‌اطلاعی از عملیات تخریب و ساخت‌وساز در ساحل محیط‌زیست هرمز، از پیگیری و بررسی بیشتر در خصوص این موضوع خبر داد.

عکس کاور: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه