چگونه یک بلیط اتوبوس رزرو کنیم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
چگونه یک بلیط اتوبوس رزرو کنیم؟

در تعطیلات پیش رو به هنگام عید، بسیاری از مسافران قصد سفر به بلیط اتوبوس را دارند. برای رزرو بلیط اتوبوس می‌توانید از مستر بلیط کمک بگیرید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

به ایام تعطیلات که نزدیک می‌شویم بازار مسافرت های داخلی نیز داغ تر می‌شود. همه سعی می‌کنند از تعطیلات به بهترین شکل ممکن لذت ببرند. انتخاب یک مقصد گردشگری برای تفریح و یک وسیله نقلیه مطمئن و ارزان از اقدامات اولیه برای هر سفر است. برای سفرهای چندروزه، سعی کنید مقصدهای نزدیک به مبدا را انتخاب کنید. اگر در شهر شلوغی مثل تهران زندگی می‌کنید، قطعا برای فرار از آلودگی هوا و سر زنده کردن روحیه، سفر به شهر زیبایی مثل اصفهان کمک زیادی به شما می‌کند.

 برای سفر به اصفهان از قبل برنامه‌ریزی کنید مثلا یکی از اقدامات اولیه می‌تواند رزرو کردن بلیط و هتل قبل از سفر باشد. راه های مختلفی برای رزرو بلیط اتوبوس وجود دارد که در ادامه مفصل آن‌ها را توضیح می دهیم.

روش‌های خرید بلیط

با گذشت زمان و گسترش همه‌روزه اینترنت، فروش بلیط نیز وارد چرخه اینترنتی شد. امروزه بسیاری از سایت ها از جمله سایت مستر بلیط در حال عرضه و فروش بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما هستند. روش خرید اینترنتی بلیط مزیت های دارد، از جمله اینکه شما می‌توانید قیمت بلیط‌ها را با هم مقایسه کنید و گزینه‌های مختلف را انتخاب کنید. با خرید از سایت دیگر نیاز نیست به مراکز فروش بلیط بروید و شما در کمترین زمان در همان مکانی که هستید می‌توانید بلیط خود را رزرو کنید.

روش دوم که باز هم اینترنتی است، استفاده از برنامه‌های کاربردی است. شما قادرید که این برنامه ها را روی تلفن همراه با سیستم عامل های Ios یا اندروید راه‌اندازی کنید. مراحل خرید بلیط در این روش همانند روش خرید از سایت است. روش سوم این است که به یک دفتر فروش بلیط رجوع کنید و در آنجا بلیط را رزرو یا خریداری کنید. این روشدیگر قدیمی شده و امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

نکته ی قابل اشاره این است که، معمولا سایت هایی که کار فروش بلیط انجام می‌دهند، اپلیکیشن و آژانس هایی با همان نام دارند که نشان‌دهنده قابل‌اعتماد بودن آن‌ها است.

نحوه رزرو بلیط اتوبوس

رزرو بلیط اتوبوس

تصور کنید می‌خواهید خودتان در منزل اقدام به ثبت بلیط اتوبوس تهران اصفهان کنید و اطلاعات دقیقی در این زمینه ندارید، تا انتهای محتوا با ما همراه باشید و مراحل زیر را طی کنید.

  • وارد یکی از سایت‌های فروش بلیط شوید.
  • به سربرگ مربوط به سفر داخلی بروید.
  • در بین سه گزینه بلیط اتوبوس، بلیط قطار و بلیط هواپیما، گزینه اتوبوس را انتخاب کنید.
  • همه موارد خواسته شده یعنی مبدا، مقصد، تاریخ رفت، تاریخ برگشت (در صورت تمایل) و تعداد نفرات را تعیین کنید.
  • گزینه جست‌و‌جو را بزنید.

با زدن دکمه جست‌و‌جو وارد صفحه دیگری می شوید که در آنجا می‌توانید قیمت‌های مختلف بلیط، نوع اتوبوس‌ها و اطلاعات دقیق از زمان حرکت تا زمان رسیدن به مقصد را ببینید. اطلاعات فردی خود و افرادی که با شما در سفر همراه هستند را به‌صورت تک به تک وارد کنید تا هزینه را برای هر یک آنلاین پرداخت کنید. در روش اینترنتی می‌توانید بلیط را از روزها و حتی ماه ها قبل از شروع سفر، رزرو کنید.

بلیط اتوبوس تهران اصفهان

سفر با اتوبوس

اگر قصد دارید از تهران به اصفهان یا برعکس سفر کنید، انتخاب اتوبوس به‌عنوان وسیله نقلیه گزینه مناسبی است. شما این مسیر 446 کیلوتری را در 6 ساعت طی خواهید کرد. بنابر این برای این مسافت کوتاه اتوبوس پیشنهاد می‌شود. انتخاب بلیط اتوبوس اصفهان باعث کاهش هزینه‌های سفر و کاهش ترافیک در این مسیر کوتاه می‌شود. اگر درست فکر کنید در میابید که برای چنین سفر کوتاهی، نیازی نیست از هواپیما استفاده کنید و متحمل هزینه‌های گزاف شوید.

مزیت استفاده از اتوبوس برای سفر

  • برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها سفر با اتوبوس به‌ویژه بین شهرهایی که فاصله چندانی با هم ندارند می‌تواند یک گزینه عالی باشد.
  • اتوبوس‌ها به شما اجازه می‌دهند حومه شهر را ببینید و در مسیرها توقف داشته باشید.
  • صندلی اتوبوس‌ها راحت و انعطاف‌پذیر هستند.
  • برخی اتوبوس‌ها به وای‌فای و پریز برق برای شارژ تلفن همرا مجهز هستند.
  • استرس کمتر. در سفر به‌راحتی می‌توانید استرحت کنید یا بخوابید بدون اینکه نگران گم شدن در جاده یا نگران رانندگی باشید.
  • در طی سفر می‌توانید با افراد جدیدی آشنا شوید.
  • سفر با اتوبوس منجر به کاهش استفاده از خودروهای شخصی می‌شود و این امر کم شدن ترافیک در جاده ها و محیط زیست سالم تر را در پی دارد.

تورهای گردشگری

چنانچه می‌خواهید هزینه‌های سفر را پایین بیاورید، برگزیدن تورهای مسافرتی کار درستی است. سفر با تورها لذت خاصی دارد از جمله اینکه می‌توانید در طول سفر با دوستان جدیدی آشنا شوید. مزیت دیگری که تورها دارند این است که دیگر شما درگیر هتل گرفتن نخواهید شد بلکه از قبل اتاق هایی در هتل برای شما رزرو شده است. تورهای لحظه آخری هزینه‌های سفر را به‌طور چشم گیری پایین می آورند اما نکته مهم در مورد آن‌ها این است که، این نوع تورها معمولا یک یا دو روز مانده به سفر اعلام می‌شوند و شما برای شرکت در آن‌ها باید برنامه سفر خود را به سرعت با آن تنظیم کنید، در غیر این صورت فرصت را از دست می دهید.

سفر با قطار و هواپیما

همه انگشتان یک دست با هم یکسان نیستند و این ضرب المثل بیانگر این قضیه است که سلیقه افراد با هم متفاوت است. اینکه هزینه بلیط اتوبوس از سایر وسایل نقلیه پایین‌تر است، باعث نشده که همه افراد به سفر زمینی با اتوبوس روی بیاورند. خیلی ها تحمل نشستن در اتوبوس را ندارند و راحتی بیشتر در سفر را می پسندند. ازاین‌رو انتخاب آن‌ها، سفر با هواپیما یا قطار خواهد بود. درست است که هزینه بیشتری باید پرداخت کنید اما در عوض راحتی بیشتری برای مسافر به همرا دارد. با هواپیما سریع‌تر از هرچیزی به مقصد می‌رسید و با قطار نیز می‌توانید تا مقصد روی تخت ها بخوابید و اصلا گذر زمان را حس نکنید.

انواع اتوبوس

امروزه برای سفر با اتوبوس دو انتخاب دارید یا با اتوبوس‌های معمولی سفر کنید و هزینه کمتری پرداخت کنید یا اتوبوس VIP را انتخاب و در مقابل هزینه بیشتر راحتی بیشتری نیز دریافت کنید.

اتوبوس معمولی: همان طور که از اسمشان مشخص است کاملا معمولی بوده و صندلی ها در آن‌ها در دو ردیف چیده شده‌اند. این اتوبوس‌ها معمولا قریب به ۵۰ صندلی دارند. در این نوع اتوبوس بین مسافران به‌عنوان تغذیه بسته های کوچک خوراکی توزیع می‌شود.

اتوبوس : VIP سفر با این نوع اتوبوس بسیار راحت است. صندلی ها در آن با فاصله بیشتری از هم قرار دارند به این صورت که معمولا در یک ردیف صندلی ها دو تایی هستند و در ردیف دیگر به‌صورت تکی تعبیه شده‌اند. صندلی های آن انعطاف‌پذیر بوده و تا درجه مشخصی می‌توانید آن‌ها را برای خوابیدن پایین ببرید. اگر از این نوع اتوبوس استفاده کنید مطمئنا راضی خواهید بود و برای سفرهای بعدی مجددا آن‌ها را انتخاب می‌کنید.

به‌عنوان یک توصیه از شما می خواهیم که حین سفر با اتوبوس آداب و معاشرت را رعایت کنید و موجب آزار و اذیت دیگر مسافران نشوید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه