در سفر به مسکو، از جاهای دیدنی کرملین دیدن کنید

نگین توکلی
نگین توکلی شنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
در سفر به مسکو، از جاهای دیدنی کرملین دیدن کنید

کرملین مسکو متشکل از چهار قصر، چهار کلیسا و دیوار کرملین با قدمتی از سال ۱۴۸۷ در کشور روسیه است که رئیس‌جمهوری روسیه در کاخ این مجموعه اقامت دارد.

مقاله‌های مرتبط:

بازدید از کرملین در مسکو، پایتخت روسیه، رویای هر گردشگری در جهان است. اگر فرصت‌های عکاسی برای جلب‌ توجه شما کافی نیست، مطمئن باشید که افسانه‌های پشت این اقامتگاه تزارها، قدرت تاج‌و‌تخت امپراتوری اروپایی و همچنین محل سکونت اخیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، برای کشاندن شما به این مکان خارق‌العاده کافی هستند.

اگر در حال برنامه‌ریزی سفر با تور روسیه به نقاط مختلف این کشور زیبا هستید و به‌دنبال مناسب‌ترین پیشنهادها تور می‌شد، در کجارو با مشاهده تمامی آن‌ها می‌توانید پکیج موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر مسافرتی به‌راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

۱. قصرهای کرملین

برترین دیدنی های ارگ کرملین مسکو

عکس از جولیا شینکاروا (Julia Shinkareva)

قصرهای کرملین، خانه قدرتمندترین ساکنان روسیه، با معماری ممتاز و زیبا و فضاهای بیرونی پرزرق‌و‌برق، حس شکوه و جلال گذشته خود را در طول سال‌ها کاملا حفظ کرده‌اند. برجسته‌ترین آن‌ها، کاخ بزرگ کرملین است که به‌تنهایی با بودجه حیرت‌آور ۱۱ میلیون روبل در سال ۱۸۳۸ ساخته شد و بعدها با یک‌ میلیون دلار در دهه ۱۹۹۰، مورد بازسازی قرار گرفت. با توجه به اتاق‌های خصوصی تزارها، محل امضای بسیاری از معاهده‌های مهم و برجسته تاریخ و اقامتگاه اخیر رئیس‌جمهوری روسیه می‌توان گفت که از هر منظر این ساختمان با نمایی باشکوه از جنس طلا، درخشش تاریخ نمایان است.

۲. آرموری چمبر؛ موزه اسلحه و نشان‌های خانوادگی (Armoury Chamber)

نام کرملین، به‌معنای دژ است؛ ضمن اینکه این ساختمان تاریخی زمانی محل نگهداری مرگ‌بارترین سلاح‌های امپراتوری روسیه بوده است؛ هرچند هم‌اکنون، یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های مسکو به شمار می‌آید و دارای مجموعه‌ای تماشایی از سلاح‌ها و جواهرهای تزارها و لوازم‌خانگی پرزرق‌و‌برق‌ این خانواده سلطنتی است. گنج‌های این مجموعه شامل ۱۰ تخم‌مرغ فابرژه بسیار ارزشمند، شاهکارهای هنری از قرن پنجم تا بیستم، لباس‌های تاج‌گذاری تزارها، تخت پادشاهی از جنس عاج ایوان مخوف (ایوان چهارم واسیلیویچ) و کالسکه‌های سلطنتی بسیار زیبای مزین به جواهر می‌شود.

تخم‌مرغ فابرژه، تخم‌مرغ نگین‌داری است که توسط خاندان فابرژه در سن پترزبورگ ساخته می‌شد. از ۶۵ تخم‌مرغ شناخته‌شده، ۵۷ عدد آن‌ها باقی مانده است. تنها با درنظرگرفتن ارزش خالص اقلامی که در اختیار آرموری چمبر است، تعجب و حیرت شما برانگیخته خواهد شد.

  • معمار: کنستانتین تون (Konstantin Thon)
  • قیمت بلیط: ۱۱ تا ۱۶ دلار (۱۰۰۰ - ۷۰۰ روبل)
  • ساعت فعالیت: جمعه تا چهارشنبه: ۱۰ صبح تا ۶ عصر
  • تلفن: ۶۹۷ ۰۳ ۴۹ ۴۹۵ ۷+
  • آدرس: Armoury Chamber, The Moscow Kremlin, Moscow, Russia

۳. کلیسای جامع اسامپشن (The Assumption Cathedral)

برترین دیدنی های ارگ کرملین مسکو

عکس از جولیا شینکاروا

کلیسای جامع اسامپشن که با نام کلیسای جامع درمیشن نیز شناخته می‌شود، در سال ۱۴۷۹ رونمایی شد و همان مکانی است که تمام تزارهای روسیه در آن، تاج‌گذاری کرده‌اند. درمیشن، به‌معنای عروج مریم از زندگی زمینی‌اش است. بر اساس این باور که نزد کلیسای کاتولیک، ارتدکس شرقی و بخشی از انگلیکان اعتبار دارد، جسم و روح حضرت مریم (مادر حضرت مسیح (ع))، پس از پایان زندگیش در دنیا، به‌سوی عرش منتقل شده است.

کلیسای جامع اسامپشن، مهم‌ترین و قدیمی‌ترین کلیسا در کرملی و مقر اصلی کلیسای ارتدکس روسیه از سال ۱۳۲۶ بوده است. مراسم انتخاب پاتریاک‌های جدید (رهبران کلیسای روسیه) و همچنین تاج‌گذاری تزارها، در این مکان برگزار می‌شد. علاوه بر این، کلیسای مذکور، محل دفن این رهبران مذهبی بود. پنج گنبد طلایی براق پیازی‌شکل که روی برج‌های کلیسا را پوشانده‌اند، یک چشم‌انداز اصیل روسی برای شما به وجود آورده‌اند که نفستان را بند خواهد آورد.

  • معمار: آریس توتله فیوراوانتی (Aristotele Fioravanti)
  • تلفن: ۶۹۵ ۳۷ ۷۶ ۴۹۵ ۷+
  • آدرس: Assumption (Dormition) Cathedral, Moscow, Russia

۴. مجموعه صندوق الماس (The Diamond Fund)

یک الماس ۳۴۲٫۵ قیراطی در مجموعه صندوق الماس در موزه آرموری چمبر وجود دارد

صندوق الماس، یک مجموعه از جواهرهای کمیاب و سنگ‌های الماس فوق‌العاده گرانبهای قدیمی تزارها محسوب می‌شود که در اصل از گنج‌های خصوصی پتر کبیر تشکیل شده است. این مجموعه شامل ۳۳ کیلوگرم قطعه طلا و یکی از بزرگ‌ترین الماس‌های جهان با وزن ۳۴۲٫۵ قیراط و ۶۸٫۵ گرم وزن می‌شود. تاج‌های سلطنتی روسیه، بزرگ‌ترین یاقوت کبود جهان، چند تخم‌مرغ فابرژه، الماس مشهور اورلف (Orlov) و جواهرهای مشهور در سطح جهانی مانند فواره آبی (Blue Fountain) را نیز می‌توان در اینجا مشاهده کرد. با وجود این اقلام شگفت‌انگیز و خارق‌العاده، جای تعجب ندارد که مجموعه صندوق الماس، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های الماس در تمام عصرها طبقه‌بندی شود.

  • قیمت بلیط: هشت دلار (۵۰۰ روبل)
  • آدرس: موزه آرموری چمبر
  • ساعت فعالیت: جمعه تا چهارشنبه: ۱۰ صبح تا یک ظهر و دو ظهر تا ۵:۲۰ عصر
  • تلفن: ۶۲۹ ۲۰ ۳۶ ۴۹۵ ۷+
  • آدرس: The Diamond Fund, Moscow, Russia

۵. کلیسای جامع بشارت (Annunciation) و کلیسای جامع آرکینجل (Archangel)

برترین دیدنی های ارگ کرملین مسکو

عکس از جولیا شینکاروا

کلیسای جامع بشارت به‌غیر از نمای خارجی طلایی درخشانش، برای نمایش یک مجموعه منحصربه‌فرد از تمثال‌های روسی، در میان گردشگران بسیار محبوب است. برخی از فوق‌العاده‌ترین انواع آن‌ها مانند شاهکارهای آندری روبلف (Andrei Rublev)، مشهورترین نقاش تصویر عیسی (ع) یا حضرت مریم در تمام اعصار، در این کلیسا قرار دارند.

  • افتتاح: ۱۴۸۹
  • ساعت فعالیت: جمعه تا چهارشنبه: ۱۰ صبح تا پنج عصر
  • تلفن: ۶۹۵ ۴۱ ۴۶ ۴۹۵ ۷+
  • آدرس:  Moscow, Russia, 103132

کلیسای جامع آرکینجل، مقبره بسیاری از بزرگ‌ترین حکام روسیه را در خود جای است. نمای خارجی آن، چشم‌انداز کاملا متفاوتی نسبت به دو کلیسای دیگر کرملین، به شما ارائه می‌کند. دکوراسیون پرنقش‌و‌نگار و تزیینات به‌شکل گل و صدف‌ در نمای خارجی آن، برخی از مجلل‌ترین و باشکوه‌ترین جلوه‌های معماری ایتالیا هستند که امروزه می‌توان در مسکو مشاهده کرد.

  • قیمت بلیط: ۱۱ دلار (۷۰۰ روبل)
  • ساعت فعالیت: جمعه تا چهارشنبه: ۱۰ صبح تا پنج عصر
  • تلفن: ۶۹۵ ۳۷ ۷۶ ۴۹۵ ۷+
  • آدرس: Cathedral of the Archangel, Moscow, Russia

۶. برج ناقوس ایوان کبیر (The Ivan the Great Bell Tower)

برترین دیدنی های ارگ کرملین مسکو

عکس از جولیا شینکاروا

افسانه‌ها می‌گویند که برج ناقوس ایوان کبیر، علاوه بر اینکه دقیقا در مرکز مسکو قرار دارد، شبیه به یک شمع در حال سوختن، طراحی شده است. با بالا رفتن از این برج بلند با ارتفاع ۸۱ متر، چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از سراسر شهر را خواهید دید. به‌هیچ‌وجه فرصت دیدن این مناظر شگفت‌انگیز را از دست ندهید. این برج که در سال ۱۶۰۰ تکمیل شد، تا زمان انقلاب فرانسه، عنوان بلندترین سازه در کل شهر را داشت؛ زیرا تا آن زمان، مقامات حکومتی، ساخته‌شدن ساختمانی شبیه به آن را ممنوع کرده بودند.

در پایین برج، یک ناقوس غیرمشهور به نام تزار قرار دارد که با ۶ متر ارتفاع و قطر و بیش از ۲۰۰ هزار کیلوگرم، بزرگ‌ترین ناقوس جهان به حساب می‌آید؛ پس از متلاشی‌شدن یکی از قطعات این ناقوس، هیچ‌وقت مورد استفاده قرار نگرفت. با توجه به‌اندازه ناقوس تزار، از آن به‌جای یک کلیسای کوچک و از فضای خالی ایجاد شده توسط قطعه شکسته هم به‌عنوان در ورودی استفاده شد. ظاهرا سازنده اصلی آن با شنیدن خبر این اتفاق، از غصه جان خود را از دست می‌دهد؛ با این وجود، این ناقوس کماکان یک مکان دیدنی حیرت‌انگیز است.

  • معمار: پتروک مالی (Petrok Maly) و بون فریزین (Bon Fryazin)
  • شروع ساخت: ۱۳۲۹
  • آدرس: Ivan the Great Bell Tower, Moscow, Russia

۷. میدان سرخ

برترین دیدنی های ارگ کرملین مسکو

عکس از جولیا شینکاروا

مکان‌هایی که پیرامون کرملین قرار گرفته‌اند، درست به همان اندازه ارزش دیدن دارند. برای شروع می‌توان از میدان سرخ نام برد. این نقطه مهم و نمادین مسکو با دیوارهای سرخ و چشم‌اندازی از سنت باسیل و گنبدهای خیره‌کننده کرملین، چشم‌اندازی جذاب از مسکو است که هیچ گردشگری نباید آن را از دست بدهد.

دور میدان سرخ به گشت‌و‌گذار بپردازید؛ جایی که مکان سابق اعلام قوانین جدید تزارها و خانه یادبودهای برخی از بزرگ‌ترین قهرمانان روسی مانند مینین (Minin) و پوزارسکی (Pozharsky) بود و به تماشای منظره باابهت برج‌های کرملین و مشهورترین مرکز خرید مسکو یعنی GUM بنشینید. میدان سرخ همیشه پرجنب‌و‌جوش، همچنین خانه برخی از فروشگاه‌ها، فستیوال‌ها، مراسم و جشن‌ها است.

۸. کلیسای جامع سنت باسیل

برترین دیدنی های ارگ کرملین مسکو

عکس از جولیا شینکاروا

سنت باسیل طوری طراحی شد تا شبیه به شعله‌های لرزان برخاسته از یک آتش بزرگ باشد و کماکان یکی از تاثیرگذارترین جاهای دیدنی مسکو به شمار می‌آید. گنبدهای رنگین‌کمانی کلیسای جامع سنت باسیل واقعا افسانه‌ای هستند. پس از تحسین فضای بیرونی این شاهکار معماری، به داخل آن بروید تا از محیط آرامش‌بخش آن لذت ببرید و از بالکن ساختمان بر فراز رودخانه ولگا، شاهد چشم‌اندازی زیبا باشید.

گردشگران از سراسر جهان به کرملین می‌آیند تا با کلیسای جامع سنت باسیل با طراحی عجیب‌و‌غریب، منحصربه‌فرد و خارق‌العاده، عکس بگیرند. بر طبق افسانه‌ها ایوان مخوف (Ivan the Terrible) در روز تکمیل بنا دستور داد تا چشمان معمار سنت باسیل را از حدقه در بیاورند تا او هرگز نتواند بنایی به این زیبایی خلق کند.

  • معماران: ایوان برما (Ivan Barma) و پوستنیک یاکولیف (Postnik Yakovlev)
  • ارتفاع: ۶۵ متر
  • قیمت بلیط: هشت تا ۱۱ دلار (۷۰۰ - ۵۰۰ روبل)
  • تلفن: ۶۹۸ ۳۳ ۰۴ ۴۹۵ ۷+
  • آدرس: Red Square, Moscow, Russia, 109012

۹. مقبره لنین (Lenin’s Mausoleum)

برترین دیدنی های ارگ کرملین مسکو

عکس از جولیا شینکاروا

در مقبره لنین، شخصا با خود لنین، ملاقات کنید

مقبره لنین، فرصتی ترسناک، اما منحصربه‌فرد برای درک آشفته‌ترین دوران تاریخ یعنی انقلاب روسیه است. با بازدید از مقبره لنین، این امکان در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد تا از نزدیک، مردی را ببینند که روسیه را تبدیل به ایالتی سوسیالیست کرد. مقبره لنین که با دیگر مقبره‌ها و یادبودهای رهبران شوروی، محاصره شده است، اهمیت این دوره از تاریخ را به ما نشان می‌دهد. بازدیدکنندگان می‌توانند به اینجا بیایند و جسد کاملا سالم و محافظت‌شده این سوسیالیست مشهور روسیه را تماشا کنند.

  • معماران: آی ای فرانسوز (I.A. Frantsuz)، الکسی شیوسف (Alexey Shchusev) و جی کی یاکولیف (G.K. Yakovlev)
  • ساعت فعالیت: سه‌شنبه تا پنجشنبه و شنبه: ۱۰ صبح تا یک ظهر
  • تلفن: ۶۲۳ ۵۵ ۲۷ ۴۹۵ ۷+
  • آدرس: Lenin’s Mausoleum, Red Square, Moscow, Russia

۱۰. باغ الکساندر (Alexander Garden)

برترین دیدنی های ارگ کرملین مسکو

عکس از جولیا شینکاروا

باغ الکساندر، به‌واسطه وجود جاذبه‌هایی چون مقبره سرباز ناشناس و شعله جاویدان (Eternal Flame) که از میدان‌های جنگ لنینگارد (سن پترزبورگ فعلی) به اینجا آورده شده است، مکانی تامل‌برانگیز به شمار می‌رود؛ چراکه یک یادبود متاثرکننده از تراژدی جنگ هستند و سربازان جان‌باخته، شهرهای نابودشده و بسیاری از تلفات خشونت قرن بیستم را به یاد بازدیدکنندگان می‌اندازند.

سربازان نگهبان در هر لحظه از روز از آتش جاویدان محافظت می‌کنند و آمدن به اینجا برای ادای احترام، یک سرگرمی محبوب محلی است. مقبره سرباز ناشناس با جسدی از جنگ جهانی دوم، به نزدیک‌ترین محلی اشاره دارد که سربازان نازی به مرکز شهر مسکو رسیدند. مجسمه‌های شگفت‌انگیز، یک ستون هرمی و یک غار، برخی از دیگر مکان‌هایی هستند که بازدیدکنندگان را به این پارک تاریخی جذب می‌کنند.

  • ساعت فعالیت: ۲۴ ساعته
  • آدرس: Alexander Gardens, Moscow, Russia

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه