زیباترین جنگل های دنیا که در اینستاگرام حرف اول را می‌زنند

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
زیباترین جنگل های دنیا که در اینستاگرام حرف اول را می‌زنند

تفریح و وقت‌گذرانی در طبیعت سبز جنگل‌، از آن دسته فعالیت‌هایی است که امکان ندارد کسی به آن علاقه نداشته باشد. با زیباترین و خوش‌منظره‌ترین مناطق سرسبز جهان آشنا شوید.

اگر به‌دنبال مکانی عالی در طبیعت هستید که در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید، با این مقاله کجارو همراه باشید تا اینستاگرامی‌ترین جنگل‌های دنیا را به شما معرفی کنیم.

جنگل‌های معروف دنیا بر اساس تعداد هشتگ‌های اینستاگرامی، طبقه‌بندی شده‌اند و شامل فهرستی از زیباترین مکان‌هایی هستند که ارزش دیدن دارند.

۵. جنگل ماسی (Mossy Forest)؛ مالزی

اینستاگرامی ترین جنگل های دنیا را تماشا کنید

یک مسیر پیاده‌روی در جنگل ماسی

جنگل ماسی در مالزی، با ۶۴,۵۶۴ هشتگ، رتبه پنجم این لیست به خود اختصاص داده است. این محوطه متراکم با فضایی جنگلی از خزه‌های درهم‌تنیده، در نزدیکی برینچانگ در استان پاهانگ قرار دارد و بهترین مقصد برای هایکینگ (پیاده‌روی یا کوهنوردی در طبیعت) در ارتفاعات به شمار می‌آید. یک مسیر پیاده‌روی با کفی از تخته‌های چوبی، از نزدیکی ورودی این جنگل تماشایی آغاز می‌شود و البته چندین مسیر ماجراجویانه‌تر نیز در عمق جنگل وجود دارند که تجربه‌ای بکر و فراموش‌نشدنی را برای شما رقم می‌زنند.

اگر در حال برنامه‌ریزی سفر با تور مالزی هستید و به‌دنبال مناسب‌ترین پیشنهادهای تور می‌گردید، در کجارو با مشاهده تمامی آن‌ها می‌توانید پکیج موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر مسافرتی به‌راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

۴. جنگل بامبوی آراشیاما (Arashiyama) یا جنگل بامبوی ساگانو (Sagano)؛ ژاپن

اینستاگرامی ترین جنگل های دنیا را تماشا کنید

جنگل بامبو در آراشیاما، عکس از پاتریک فوتو (Patrick Foto)

جنگل بامبوی آراشیاما یا جنگل بامبوی ساگانو در کشور ژاپن، با ۸۳,۸۲۱ هشتگ در اینستاگرام، رتبه چهارم را در اختیار دارد. درختان‌های بامبو، یکی از برترین جاهای دیدنی کیوتو هستند و وزارتخانه محیط زیست کشور، این جنگل را به‌عنوان بخشی از منظر صوتی (soundscape) ژاپن در نظر گرفته است. منظر صوتی، نوعی از محرک‌های احساسی هستند که کیفیت فضاهای سبز را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهند. در هر جهتی که بنگرید، ساقه‌های ضخیم سبزرنگ بامبوها، به نظر بی‌انتها می‌آیند و نوع خاصی نور در این جنگل مشهور بامبو، به چشم می‌خورد.

۳. جنگل شروود (Sherwood Forest)؛ انگلستان

اینستاگرامی ترین جنگل های دنیا را تماشا کنید

جنگل شروود، یک مقصد اصلی گردشگری برای بازدیدکنندگان است

جنگل شروود در انگلستان، با ۱۴۲,۰۱۱ هشتگ در اینستاگرام، در رتبه سوم قرار دارد. این مکان، حدود ۱۸۲ هکتار فضای جنگلی قدیمی را در بر می‌گیرد و یک مقصد اصلی گردشگری در میان علاقه‌مندان به طبیعت به حساب می‌آید؛ به‌خصوص پس از آنکه مرکز توریستی جدیدی در سال ۲۰۱۸ در آن افتتاح شد و البته، باید بدانید که اینجا خانه رابین هود افسانه‌ای است.

۲. جنگل بارانی آمازون (Amazon Rainforest)؛ برزیل

اینستاگرامی ترین جنگل های دنیا را تماشا کنید

بازدیدکنندگان می‌توانند از قایق‌رانی در رودخانه‌ای خروشان در جنگل بارانی آمازون، لذت ببرند، عکس از گوستاوو فرازائو (Gustavo Frazao)

جنگل بارانی آمازون در برزیل، برای درختان بلند، حیات وحش متنوع و رودخانه شگفت‌انگیزش در جهان شهرت دارد. این جنگل بارانی دارای ۱۶,۰۰۰ گونه درخت و ۳۹۰ میلیارد درخت منحصربه‌فرد است.

بازدیدکنندگان می‌توانند از قایق‌رانی در رودخانه خروشان جنگل لذت ببرند، در یک بانوج روی قایق به استراحت بپردازند، در حالی که قایق به‌سمت بالای رودخانه می‌رود و با صدای میمون‌ها از خواب بیدار شوند. این مکان با ۱۹۷,۶۱۵ هشتگ، در جنگل‌های معروف دنیا در اینستاگرام، رتبه دوم را دارد.

۱. جنگل سیاه؛ آلمان

اینستاگرامی ترین جنگل های دنیا را تماشا کنید

آبشار تیبرگ در جنگل سیاه، یکی از اینستاگرامی‌ترین منظره‌های جهان است، عکس از آندره پوپوف (Andrey_Popov)

جنگل سیاه آلمان با ۱,۴۸۹,۹۴۳ هشتگ، رتبه اول برترین جنگل‌های اینستاگرامی دنیا را به خود اختصاص داده؛ در واقع، تعداد هشتگ‌ها آن‌قدر زیاد است که این جنگل، با اختلافی هفت‌برابری، بالاتر از رقیب خود ایستاده است. جنگل سیاه و متراکم، به‌واسطه زیبایی‌های دست‌نخورده و بکر، تنوع گونه‌های گیاهی، آبشارها، رودخانه دانوب و نواحی کوهستانی، فرصت‌های بی‌شماری را برای عکاسی در اختیار شما قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه