گزارش در مورد وضعیت املاک در دبی در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
گزارش در مورد وضعیت املاک در دبی در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰

بر اساس گزارش جدید، انتظار می‌رود که نرخ کاهش قیمت املاک دبی امسال قبل از بهبودی در سال ۲۰۲۱، هنگام تحویل واحدهای جدید، تثبیت شود.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بر اساس گزارش Trends Finder Properties منتشر شده در روز چهارشنبه، در نیمه دوم سال ۲۰۱۹، نرخ کاهش قیمت املاک امارات به‌طور چشمگیری کاهش یافته و خریداران شروع به استفاده از ارزش پیشنهادی در بازار کردند. اگرچه قیمت‌های تبلیغاتی در نیمه دوم در اکثر مناطق در حال کاهش است، اما با افزایش اشتهای خریداران، نرخ کاهش به‌شدت کاهش یافت.

در این گزارش آمده است: «راه‌اندازی املاک از سال گذشته به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است و با ایجاد کمیته جدیدی برای تعادل عرضه و تقاضا، انبوه سازان به احتمال زیاد روی تکمیل پروژه‌های موجود خود تمرکز می‌کنند.»

درخواست قیمت ویلاهای دبی با نرخ ۳٫۲ درصد کاهش یافته است، پایین‌تر از نرخ ۴٫۳ درصد در نیمه اول سال ۲۰۱۹ است. در حالی که وضعیت آپارتمان‌ها در دبی بهترند و قیمت‌ها فقط ۱٫۱ درصد سقوط کرده است و این در حالی است که در مرحله اول از ۳٫۹ درصد کاهش یافته بود. بر اساس این گزارش، شش ماه سال ۲۰۱۹ است.

محله‌هایی که بیشترین کاهش قیمت در شش ماهه را در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ برای آپارتمان‌ها به ثبت رسانده‌اند، بارشا هایتس با یک شیب ۱۳٫۴ درصد و برج های دریاچه جمیرا با ۱۱٫۹ درصد کاهش است. قیمت در داماک هیلز ۹٫۷ درصد کاهش یافته است، دیسکوری گاردنز ۷٫۷ درصد و دبی مارینا ۷ درصد کم شده‌اند.

در بازار ویلا یا تاون هاوس، محله‌هایی که بیشترین کاهش قیمت درخواست شش ماهه را ثبت کرده‌اند جی وی سی با ۸٫۷ درصد شیب بود. این گزارش حاکی است، قیمت در مثلث جمیرا ویلج و موتور سیتی به‌ترتیب ۴٫۶ درصد و ۴٫۵ درصد کاهش یافته است.

قیمت اجاره در بسیاری از نقاط در مقایسه با قیمت فروش با سرعت بیشتری کاهش نشان داده است. این گزارش حاکی است، اجاره تبلیغاتی برای آپارتمان‌های دبی ۲٫۴ درصد در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است.

در این گزارش آمده است: «عرضه و تقاضا نتوانسته است دست به دست هم بدهد و صاحبخانه ها مجبورند برای جذب و حفظ مستاجر انعطاف پذیرتر باشند.»

کاهش اجاره آپارتمان در مناطقی اعلام شد که تعداد زیادی از تحویل واحدهای جدید مانند جمیرا ویلج سیرکل (۱۳٫۸ درصد)، میدان سیتی (۱۰٫۸ درصد) و سپورت سیتی دبی (۱۰ درصد) را ثبت کرده‌اند.

آگهی اجاره ویلا یا تاون هاوس در دبی نیز ۲٫۹ درصد کاهش یافت، اما در نیمه دوم سال گذشته با کندی بیشتر ادامه یافت و مستاجران آپارتمان‌ها، زندگی در ویلا را ترجیح می‌دادند. محله‌های ویلایی که بیشترین کاهش کرایه را تجربه کرده‌اند موتور سیتی (۱۱ درصد)، ریم (۴ درصد) و جی وی تی (۳٫۹ درصد) بودند.

بر اساس ۱۷۶ پروژه که سایت پروپرتی فایندر آنالیز و تایید کرده، حداقل ۶۱۶۴۶ واحد برای سال ۲۰۲۰ برای پیش فروش پیش‌بینی کرده است. ۱۹۸ پروژه با ۳۲۰۸۴ واحد وجود دارد که قرار است تا سال ۲۰۲۰ به اتمام برسد، که این شرکت گفت، هنوز هم این آمار باید تصحیح شود.

وی افزود: «بنابراین، پس از تایید همه تعداد، به ۹۰۰۰۰ نزدیک می‌شود. من انتظار دارم ۴۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ واحد در دبی در سال ۲۰۲۰ تکمیل شود.»

بازار مسکن دبی ۴۸۷۲۹ واحد جدید را در سال ۲۰۱۹ اضافه کرد که بیشترین تعداد واحدها در طی یک سال طی ۵ سال گذشته بود.

محله‌هایی که بیشترین میزان عرضه را در آن مشاهده کرده‌اند جی وی سی، محمد بن رشید سیتی، دبی ساوث، تاون اسکوئر و بیسنیس بی هستند که طبق این گزارش حدود ۴۰ درصد از کل عرضه مسکونی در آن‌ها در سال ۲۰۱۹ اضافه شده است.

این گزارش به تنظیم دوبیرا یا Dobira است. سایت www.Dobira.com سایت تبلیغ املاک در دبی، ترکیه، عربستان، کویت، عمان و بحرین است. مالکان این کشورها می‌توانند در این سایت به‌صورت رایگان آگهی دهند و به‌دلیل مقرون‌به‌صرفه آن تعداد آگهی زیادی جذب کرده است و این سایت آمار و نمودار متنوعی در مورد آگهی‌هایی که سرمایه‌گذاران می‌دهند به مدیریت ارائه می‌دهد که یکی از منابع اصلی اخبار در امارات تبدیل کرده است. کاربران برای اطلاع از وضعیت اخبار املاک در دبی می‌توانند این سایت را ببینند و از تحول قیمت‌ها، اجاره‌ها، پروژه‌های پیش فروش دبی و حتی اخبار در بلاگ‌های دوبیرا مراجعه کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه