بهترین مقاصد اروپایی برای سفر با کودکان

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
بهترین مقاصد اروپایی برای سفر با کودکان

سفر با کودکان، همیشه برای والدین امری چالش‌برانگیز است؛ اما برخی از مقاصد در سراسر جهان وجود دارند که امکان سفری لذت‌بخش را برای خانواده‌ها فراهم می‌کنند.

برای پدر و مادرهایی که تازه بچه‌دار شده‌اند و دوست دارند به سفر بروند، حمل‌کردن یک نوزاد در طول مسیر ممکن است کمی سخت و مشکل به نظر بیاید. سفرکردن با یک کودک می‌تواند از آنچه که تصور می‌کنید، بسیار آسان‌تر باشد؛ هرچند پیدا کردن مقاصدی مناسب، کلید موفقیت سفر خانوادگی است. کجارو در این مقاله، پنج مقصد گردشگری در اروپا را به شما معرفی خواهد کرد که مناسب سفر با کودکان هستند و همچنین به نکته‌ها و روش‌های مفیدی اشاره می‌کند تا سفر آسان‌تری را با فرزندانتان تجربه کنید.

اگر در حال برنامه‌ریزی سفر با تور اروپا به نقاط مختلف این قاره سرسبز هستید و به‌دنبال مناسب‌ترین پیشنهادها تور می‌گردید، در کجارو با مشاهده تمامی آن‌ها می‌توانید پکیج موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر مسافرتی به‌راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

۱. کپنهاگ؛ دانمارک

کپنهاگ، شهر رنگ‌های روشن و قصه‌های پریان است. مطمئن باشید که بچه‌ها و البته والدین آن‌ها، عاشق این شهر خواهند شد. زمانی که آب‌و‌هوا خوب است، به‌سمت پارک سرگرمی تیوولی بروید و از شهربازی و باغ‌های گل زیبا لذت ببرید.

بازدید از سیاره آبی را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید؛ چراکه آکواریوم مشهور کپنهاگ با بیش از ۲۰ هزار موجود زنده، محیطی بسیار مناسب برای سرگرم‌کردن کودکتان است. کپنهاگ همچنین شهری عالی برای تورهای پیاده‌روی به شمار می‌آید و به این ترتیب می‌توانید از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی یا رانندگی‌کردن اجتناب کنید.

بهترین مقاصد سفر اروپایی با نوزادان کدامند؟

تفریح‌هایی که می‌توانید در کپنهاگ، با کودکان خود انجام دهید، عکس از آلا هتمن (Alla Hetman)

۲. گرانادا؛ اسپانیا

گرانادا با معماری زیبای عصر موریش‌های اسپانیا، تفریح‌های متعددی برای پدر و مادرها دارد. برای گشتن در کل شهر بدون خسته‌کردن پاهایتان، سوار قطارهای شهری شوید؛ این ترامواهای سرپوشیده، شما را به سراسر شهر می‌برند و در حالی که کودکتان به خواب فرو رفته است، می‌توانید به جزئیات هیجان‌انگیز تاریخ اسپانیا گوش کنید.

یکی دیگر از جاذبه‌هایی که در گرانادا نباید از دست بدهید، کاخ زیبای الحمرا است. در باغ‌های تماشایی آن بگردید و نگاهی اجمالی به دوران‌ پیشین اسپانیا بیندازید.

بهترین مقاصد سفر اروپایی با نوزادان کدامند؟

گرانادا، مقصدی شگفت‌انگیز و خانواده‌دوست است، عکس از ویکتوریانو ایزکردو (Victoriano Izquierdo)

۳. مونیخ؛ آلمان

شهر آلمانی مونیخ که ممکن است آن را با جشن مشهور اکتبر بشناسید، پیشنهادهای فوق‌العاده و زیادی برای خانواده‌ها دارد. مونیخ که شهری مناسب برای پیاده‌روی به شمار می‌آید، پارک‌های بسیاری مناسب خانواده‌ها دارد؛ نظیر باغ‌وحش ۸۹ هکتاری تیرپارک هلابرون (Tierpark Hellabrunn) که با شترسواری و اسب‌سواری، تجربه‌ای به‌یادماندنی برای کودکتان رقم خواهد زد.

اگر به‌دنبال خرید سوغاتی هستید، به اوبلتر (Obletter) بروید که یک فروشگاه اسباب‌بازی چندطبقه با بیش از ۱۶ هزار اسباب‌بازی است.

بهترین مقاصد سفر اروپایی با نوزادان کدامند؟

مونیخ آلمان، عکس از آناستازیا دالگر (Anastasia Dulgier)

۴. لیسبون؛ پرتغال

در شهر ساحلی لیسبون پرتغال، مردم عاشق بچه‌ها هستند و بسیاری از رستوران‌ها، محوطه بازی مخصوصی برای کودکان در نظر گرفته‌اند. اگر به‌دنبال استراحت‌کردن زیر نور آفتاب با کودکتان هستید، لیسبون شهری فوق‌العاده برای سفر است.

متاسفانه، لیسبون برای پیاده‌روی مناسب نیست؛ زیرا شهر روی تپه‌های شیب‌داری ساخته شده است که از ساحل آغاز می‌شوند. البته، یک تراموا در شهر وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید به پاهایتان استراحتی بدهید و هم‌زمان دیدنی‌های شهر را هم تماشا کنید.

بهترین مقاصد سفر اروپایی با نوزادان کدامند؟

تراموای لیسبون، حمل‌و‌نقلی آسان با کودکان را فراهم می‌کند، عکس از ویتا ماریجا مورنیت (Vita Marija Murenaite)

۵. توسکانی؛ ایتالیا

ایتالیا، یکی دیگر از کشورهای اروپایی محسوب می‌شود که عاشق بچه‌ها است. همچنین بهتر است بدانید که شیردادن به نوزادان در فضای عمومی آزاد است و مزیتی مهم برای پدر و مادرهایی به حساب می‌آید که تازه بچه‌دار شده‌اند.

اگر تصمیم دارید که برای دیدن برج کج پیزا بروید، در کلیسای به سبک گوتیک فلورانس بگردید یا مستقیم به‌سمت زمین‌های سرسبز و تماشایی توسکانی رانندگی کنید، شما و کودکتان قطعا عاشق این بخش از ایتالیا خواهید شد.

بهترین مقاصد سفر اروپایی با نوزادان کدامند؟

توسکانی یکی از مقاصد جذاب سفر در لیست آرزوی خانواده‌های جوان است، عکس از پدرو لاسترا (Pedro Lastra)

توصیه‌هایی برای داشتن یک سفر بهتر با کودکان

برای داشتن یک سفر موفق از پنج توصیه زیر حتما استفاده کنید:

نوزادتان را با یک آغوشی، حمل کنید

کالسکه‌ها، سنگین هستند و حمل آن‌ها به داخل هواپیما مشکل است. زمانی که کودکی همراه شما است، از آوردن کالسکه اجتناب کنید.

استفاده از آغوشی بچه، نوزادتان را نزدیک شما نگه خواهد داشت؛ جایی که آن‌ها بیشترین احساس امنیت را دارند. این وسیله همچنین به شما این امکان را می‌دهد که با دستهای آزادتان، چمدان خود را حمل یا درها را باز کنید و عکس بگیرید تا این لحظه‌ها را برای خود و خانواده‌تان تبدیل به یک خاطره فراموش‌نشدنی کنید.

وسایل یک‌بارمصرف نوزادتان را در مقصد سفر بخرید

برای جادادن پوشک‌های اضافی نوزادتان در چمدان، نگران نباشید؛ فقط به‌اندازه مسیر سفر، پوشک با خود بردارید. شما همیشه می‌توانید به‌محض رسیدن به مقصد، وسایل اولیه کودکتان را بخرید. تمام سوپرمارکت‌های محلی یا داروخانه‌ها، آنچه را که به آن نیاز دارید، در اختیار شما می‌گذارند.

برای گشت‌و‌گذار از قطار کمک بگیرید

اگر از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی در سفرتان استفاده می‌کنید، بی‌شک قطار، امن‌ترین روش موجود به شمار می‌رود. خوشبختانه، اروپا مملو از قطارهایی است که سفر شما را حتی آسان‌تر هم می‌کنند، می‌توانید نوزادتان را به‌همراه خود ببرید و در بیشتر موارد، پولی برای او نپردازید.

بهترین مقاصد سفر اروپایی با نوزادان کدامند؟

سفر کردن با نوزادان، آسان‌تر از تصور شما است، عکس از اکتاو کادو (Octav Cado)

به‌جای گردش در چند شهر، سفر به یک مقصد را انتخاب کنید

در حالی که برنامه‌ریزی سفر برای چند شب در ایتالیا، چند روز در اسپانیا، دانمارک و به همین‌ ترتیب دیگر شهرها، بسیار وسوسه‌کننده به نظر می‌آید؛ اما مراقب باشید که سفر خود را خیلی شلوغ نکنید.

به‌جای سفر به مقاصد بیشتر، برای اقامت در شهرهای کمتر برنامه‌ریزی کنید. بهترین حالت این است که شهرهایی را به‌عنوان پایگاه اصلی انتخاب کنید و تمام شب‌های سفرتان را در یک اتاق هتل یا یک آپارتمان بگذرانید. این مساله، سفر با کودکان را آسان‌تر خواهد کرد و به شما این امکان را می‌دهد تا با سفرهایی یک‌روزه، به مقاصد نزدیک اطراف بروید.

در تابستان، از سفر به اروپای جنوبی بپرهیزید

اروپای جنوبی در طول تابستان، بسیار گرم است و دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد، آن هم برای روزهای متوالی در کشورهای این منطقه، اصلا غیرمعمول نیست.

پس، زمانی که نوزادتان همراه شما است، از سفر در ماه‌های ژوئیه و اوت (۱۰ تیر تا ۹ شهریور) اجتناب کنید؛ اما نگران نباشید، شما می‌توانید با سفر در ماه‌های می تا ژوئن (۱۱ اردیبهشت تا ۹ تیر) یا سپتامبر تا اکتبر (۱۰ شهریور تا ۹ آبان)، هم‌زمان هم از آب‌و‌هوای دلچسب لذت ببرید و هم از جمعیت زیاد گردشگران دوری کنید.

با وجود اینکه، سفر با نوزاد شیرخوار می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد؛ اما مطمئن باشید که این سفر، ارزشش را دارد. برای زوج‌هایی که قبل از متولدشدن فرزندشان، عاشق سفر بوده‌اند، معرفی‌کردن تجربه‌ها و فرهنگ‌های جدید به نوزادشان، تاثیری مادام‌العمر بر خانواده خواهد داشت. بهترین نکته سفر با نوزادان این است که پیوندهای خانوادگی شما محکم‌تر شده و خاطره‌های محبوبتان، بیشتر می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع tourradar

دیدگاه