در کدام رستوران های دبی غذای ملل بخوریم؟

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
در کدام رستوران های دبی غذای ملل بخوریم؟

دبی هم‌اکنون خانه ملیت‌های مختلف با غذاهای لذیذشان است و به همین دلیل علاوه بر غذاهای محلی دبی می‌توان در رستوران‌های متعدد گوشه‌وکنار شهر، تجربه متفاوتی از غذاهای ملل به دست آورد. 

با اینکه دبی، پایتخت گردشگری امارات متحده عربی، مقصدی مجلل و پرزرق‌و‌برق به نظر می‌آید؛ اما همچنان می‌توان غذاهای خیابانی و سنتی را در رستوران‌های خنک گوشه‌وکنار شهر پیدا کرد. در این پنج‌ دهه که دبی به جایگاه کنونی خود رسیده، به یک میزبان چندفرهنگی تبدیل شده است و برخلاف دیگر شهرهای بین‌المللی که غذاهای بومی بر سایر غذاها ارجحیت دارند، غذاهای دبی دارای تنوعی به وسعت جهان هستند.

بیشتر ملیت‌هایی که به دبی مهاجرت کرده‌اند، دستورهای آشپزی خود را به‌ همراه آورده‌اند. برای پیداکردن این طعم‌های سنتی، از بخش‌های جدید و توسعه‌یافته دبی مانند ساحل مارینا و مرکز شهر فاصله بگیرید و همراه کجارو به‌سمت خیابان‌های قدیمی‌تر و حاشیه‌ای بروید تا راز غذاهای محلی لذیذ و ارزان را کشف کنید.

لذیذترین غذاهای ملل در دبی؟

غذاهای اصیل در حاشیه‌های شهر دبی به فراوانی یافت می‌شوند، عکس از پیتر پستا (Peter Pesta)

به خاطر داشته باشید که بهترین و ارزان‌ترین آفرهای تور دبی را می‌توانید در کجارو پیدا کرده و از آژانس‌های معتبر با خیالی آسوده خریداری کنید.

غذاهای مخصوص سرزمین شام

لذیذترین غذاهای ملل در دبی؟

غذاهای سنتی شام در تمام رستوران‌های عربی سراسر شهر دبی، یافت می‌شوند؛ اما رستوران زاروب (Zaroob)، غذاهای تازه و فست‌ فودی را به‌شکل شاورما (شبیه به کباب ترکی)، گوشت‌های کبابی و گریل‌شده و نان لواش به مشتریانش ارائه می‌کند. در شاورما از گوشت بره، گوسفند، بز، مرغ، بوقلمون، گاو، گوساله یا ترکیبی از آن‌ها استفاده می‌شود. ساندویچ‌های شاورمایی، داخل نان مخصوص پیتا پیچیده شده و همراه تبوله، فتوش، تاهینی، حمص، گوجه فرنگی و خیار سرو می‌شوند.

زاروب به‌معنای، «کوچه کوچک» است و در آن، بخش‌های طبخ غذا و آشپزخانه‌های باز، یادآور منظره و عطر بازارهای خیابانی خاورمیانه‌ای هستند. نورهای نئون صورتی و سبز، زاروب را از یک کبابی معمولی متمایز می‌کنند و فضای داخلی آن به‌گونه‌ای طراحی شده که گویی اثر دانشجویان هنر است.

غذاهای تایوانی

لذیذترین غذاهای ملل در دبی؟

نوشیدنی ملی تایوانی، غذا محسوب نمی‌شود و بی‌شک یک وعده غذای خیابانی هم نیست؛ اما از آنجا که بسیار لذیذ است، در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم. برای آن‌ دسته از گردشگرانی که از این نوشیدنی خوشمزه چیزی نمی‌دانند، باید بگوییم که بابل‌ تی (bubble tea)، ترکیبی از چای سرد، شیر یا آب‌میوه و مرواریدهای تاپیوکا یا همان بابل‌ها است. گیاه تاپیوکا یا کاساوا، آهن و آنتی اکسیدان دارد. ترکیب‌های متعددی از این نوشیدنی بهشتی در رستوران بابلز اند بوبا (Bubbles & Boba) برای مشتری سرو می‌شود؛ این برند محلی در طبقه دوم دبی‌مال هم یک شعبه دارد.

غذاهای پاکستانی

لذیذترین غذاهای ملل در دبی؟

رستوران‌های پاکستانی زیادی در شهر دبی فعالیت می‌کنند؛ اما تنها رستوران معروف بین مهاجران، رستوران راوی (Ravi) است. با وجود موقعیت مکانی نه‌چندان معروف این رستوران که هر گردشگری دوست دارد آن را کشف کند، محبوبیت آن هرگز کم نشده است؛ زیرا همیشه غذای درجه یک سرو می‌کند.

میز و صندلی‌های پلاستیکی رستوران، در یکی از خیابان‌های سنگ‌فرش‌ قدیمی‌ترین بخش‌های شهر، با بی‌نظمی چیده شده‌اند. مشتریان چند ملیتی راوی، هنگام خوردن کاری‌های لذیذ با نان‌های تازه و برشته، رفت‌وآمد رهگذران را می‌نگرند. جالب است بدانید که با وجود این همه محبوبیت و شهرت، فرقی نمی‌کند چه غذایی سفارش دهید، ارزانی قیمت‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد. خورش کاری، ترکیبی از ادویه‌‌ها، ترشی و گیاهان است که معمولا از زردچوبه، زیره سبز، زنجبیل تازه یا خشک‌شده و فلفل تند تشکیل می‌شود.

غذاهای چینی

به‌سمت خور بروید تا به شهر باستانی دیرا برسید، در آنجا از دیدن جنب‌و‌جوش شهری و تفاوت آن با دیگر مناطق، متحیر می‌شوید. قدم‌زدن در این منطقه، درست شبیه به حسی است که در شبه‌قاره هند تجربه خواهید کرد. با این حال، سردرگم نشوید؛ چراکه به‌دنبال غذاهای چینی آمده‌اید و بهترین مکان برای خوردن این غذا، رستوران چاینا سی (China Sea) در خیابان المکتوم است. دکور این رستوران خانوادگی،‌ ترکیبی از یک رستوران کمونیستی در حال برگزاری جشن سال نوی چینی و یک مهمانی باغی به سبک دهه ۱۹۶۰ است.

پیش‌خدمت‌های چاینا سی، کمی انگلیسی صحبت می‌کنند؛ اما کم‌حرفی آن‌ها را به‌منزله بی‌ادبی تلقی نکنید. در منوی رستوران، عکس غذاها نیز گذاشته شده است و تمام وعده‌های غذایی در حجم زیاد و با چرخ‌دستی‌های فلزی در اختیار مهمان‌ها قرار می‌گیرد. برخی از غذاها در کنار میزها آماده می‌شوند؛ پس در صورت تمایل می‌توانید به شام میز کناری خود نگاهی بیندازید و در مورد طعم و مزه غذا از آن‌ها سوال کنید.

غذاهای هندی

لذیذترین غذاهای ملل در دبی را کجا پیدا کنیم؟

جالب است بدانید که نیمی از جمعیت شهر دبی را مهاجران هندی تشکیل می‌دهند و بنابراین جای هیچ تعجبی ندارد که غذاهای این شبه‌قاره در گوشه‌وکنار شهر پیدا می‌شوند. برای چشیدن غذاهای اصیل هندی به رستوران بیکانر والا (Bikanervala) بروید که کاجو کالتی (kaju katli) مخصوص شهر بمبئی را برای مهمانان خود سرو می‌کند. این شیرینی کلاسیک هندی که در جشنواره‌ها و موقعیت‌های مخصوص سرو می‌شود، متشکل از بادام هندی، شیر پرچرب، شکر، میوه خشک و زعفران است.

رستوران بیکانر والا، ۱۱ شعبه در شهر دبی دارد؛ اما یکی از بهترین شعبه‌های آن‌ در ال سیف (Al Seef) و در فضای باز واقع شده است. منوی آن مملو از خورش‌های کاری متنوع، تندوری و غذاهای مخصوص شمال هند است که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. اگر زمان کافی برای نشستن در رستوران ندارید، می‌توانید سفارش خود را بگیرید و در راه نوش جان کنید. تندوری نوعی غذای معروف هندی است که از گوشت مرغ یا گاو، ماست و ادویه‌ تهیه شده و در تنور، بریان می‌شود.

اگر رستوران مورد نظر خود را پیدا نکردید، با مشاهده سایر رستوران های دبی در کجارو، اطلاعات لازم درباره آن‌ها را به دست بیاورید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه