راهنمای خرید اینترنتی بلیط هواپیما از کجارو

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
راهنمای خرید اینترنتی بلیط هواپیما از کجارو

اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، می‌توانید برای مقایسه قیمت‌ها و خرید بلیط ارزان هواپیما به مقصد موردنظر، از بزرگ‌ترین موتور جستجوی پرواز در کجارو استفاده کرده و با اطمینان کامل از فروشنده‌های معتبر خرید کنید.

وب‌سایت کجارو، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ به‌عنوان پایگاه مرجع گردشگری شروع کرده و در این مدت توانسته است خود را به‌عنوان رسانه‌ای مورداعتماد برای دسترسی به تمام اطلاعات مرتبط با سفر در میان مخاطبان بی‌شمار حوزه‌ی گردشگری معرفی کند.

همچنین، کجارو علاوه بر فراهم کردن محتوای مرتبط با سفر، جمعی از بهترین فعالان صنعت گردشگری را گرد هم آورده و امکاناتی چون رزرو تور، بلیط هواپیما و هتل را فراهم کرده است تا علاقه‌مندان به سفر بتوانند تورهای مسافرتی آژانس‌های معتبر یا قیمت‌های بلیط هواپیما و هتل را که از طرف فروشندگان آن‌ها عرضه می‌شود، به‌راحتی مقایسه و خریداری کنند. در این راستا، تیم کجارو در طراحی مراحل جستجو و رزرو بلیط هواپیما، آسان و کاربردی بودن فرآیند را در اولویت قرار داده‌ است و این روند با توجه به بازخوردها و نظرات کاربران عزیز همواره در حال به‌روز‌رسانی و بهینه‌سازی است.

از این‌رو در ادامه، مراحل جستجوی اینترنتی بلیط هواپیما در سایت کجارو در اختیار شما قرار گرفته است. برای شروع جستجو و مقایسه بلیط می‌توانید از صفحه اصلی kojaro.com شروع کنید یا با کلیک روی «بلیط هواپیما» در صفحه اصلی به صفحه جستجوی پرواز بروید:

راهنمای خرید بلیط هواپیما

برای اولین مرحله جستجو، باید مشخص کنید که پرواز داخلی، مد نظر شما است یا پرواز خارجی.

پرواز «داخلی» به آن دسته از پروازهایی گفته می‌شود که در داخل یک کشور انجام می‌شود. بنابراین، چنانچه تصمیم به پرواز از یک شهر به شهر دیگر را در داخل ایران دارید، این گزینه را انتخاب کنید.

پرواز «خارجی» شامل آن دسته از پروازهایی است که بین یکی از شهرهای داخل ایران و شهری در یکی از کشورهای خارجی انجام می‌شود.

برای نمونه، پرواز مشهد - اصفهان (و برعکس) یک نمونه «پرواز داخلی» و پرواز تهران - پاریس (و برعکس) یک نمونه «پرواز خارجی» است.

راهنمای خرید بلیط هواپیما

اگر بعد از رسیدن به مقصد، قصد رزرو بلیط هواپیمای برگشت از همان شهر را دارید، در ابتدای فرآیند جستجو از گزینه‌ی رفت و برگشت، به‌جای «بلیط یک‌طرفه» استفاده کنید. در نظر داشته باشید که با توجه به تعدد سفرهای «یک‌طرفه» بین شهرهای داخلی، در سایت کجارو انتخاب گزینه «رفت و برگشت» برای پروازهای داخلی فعال نیست.

راهنمای خرید بلیط هواپیما

بدیهی است که اولین گام برای شروع هر سفری (و به تبع جستجوی پرواز)، انتخاب مقصد است! بنابراین برای وارد کردن مبدأ و مقصد در قسمت‌های مربوطه کلیک کرده و نام شهر موردنظر را به فارسی تایپ کنید و از لیستی که در مقابل شما قرار می‌گیرد، شهر موردنظر را انتخاب کنید.

راهنمیا خرید بلیط هواپیما

پس از انتخاب مبدأ و مقصد، ‌نوبت به انتخاب تاریخ سفر می‌رسد که در پروازهای داخلی فقط امکان انتخاب «تاریخ رفت» وجود دارد و در پروازهای خارجی چنانچه گزینه «یک‌طرفه» را انتخاب کنید، فقط انتخاب «تاریخ رفت» میسر است؛ اگر هم گزینه‌ی «رفت و برگشت» را انتخاب کنید، امکان انتخاب هر دو تاریخ «رفت» و «برگشت» وجود دارد.

برای انتخاب تاریخ، کافی است روی قسمت مربوطه کلیک کنید و از تقویمی که به شما نمایش داده می‌شود، تاریخ موردنظر را انتخاب کنید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما

سپس برای انتخاب تعداد مسافران، روی قسمت مربوطه کلیک کنید و با فشردن دکمه‌های «+» یا «-» تعداد بزرگسالان، کودکان و نوزادان را، با توجه به توضیح ارائه‌شده مقابل هر دسته، انتخاب کنید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما

پس از انجام تمام مراحل فوق، روی دکمه‌ی جستجو کلیک کنید، در این مرحله کمی منتظر بمانید تا کجارو نتایج جستجو را بر اساس اطلاعاتی که وارد کرده‌اید، از فروشندگان مختلف جمع‌آوری کند و به شما نمایش دهد.

در فهرست پیش‌رو، پروازهای مختلف به‌صورت پیش‌فرض بر اساس ارزان‌ترین قیمت تا گران‌ترین قیمت نمایش داده می‌شوند که شما می‌توانید از دکمه «مرتب‌سازی» در پایین صفحه استفاده کنید و این فهرست را بر اساس دیگر متغیرها همچون ساعت پرواز (برای پروازهای داخلی) و فاکتورهای کمترین توقف و طول سفر (برای پروازهای خارجی) مرتب کنید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما

همچنین، برای سهولت دستیابی به نتایج موردنظر، در کنار دکمه مرتب‌سازی، دکمه «جستجوی پیشرفته» قرار دارد که با استفاده از آن می‌توانید به فراخور معیارهای موردنظرتان، گزینه‌ها را فیلتر کنید و مناسب‌ترین گزینه را در کمترین زمان بیابید. در ادامه، اطلاعاتی درباره هریک از این فیلترها در اختیار شما قرار می‌گیرد:

تعداد توقف رفت و تعداد توقف برگشت

در پروازهای خارجی، چنانچه مبدأ یا مقصد پرواز، با شهری که دفتر اصلی ایرلاین در آن قرار دارد یکسان باشد، اصطلاحاْ به آن «پرواز مستقیم» می‌گویند و مسافر بدون توقف و در حداقل زمان ممکن از مبدأ به مقصد می‌رسد؛ مانند، پرواز تهران به استانبول با هواپیمایی ماهان یا ترکیش. در غیر این صورت آن پرواز «غیر مستقیم» است و حداقل یک توقف در مسیر پرواز وجود دارد. برای مثال، اگر قصد دارید با ایرلاین «قطر ایرویز» از تهران به استانبول سفر کنید، حداقل یک توقف در فرودگاه دوحه (پایتخت کشور قطر) خواهید داشت.

علاوه بر این، گاهی امکان دارد با توجه به مسیر پرواز، سیاست‌های ایرلاین یا ترکیب خطوط پرواز، حتی بیش از یک توقف نیز در طول سفر ایجاد شود. بنابراین در این قسمت شما می‌توانید با تیک زدن گزینه‌ها، مشخص کنید که ترجیح می‌دهید تا چند توقف در طول سفرتان وجود داشته باشد. به‌صورت پیش‌فرض و به‌منظور نمایش تمام نتایج موجود، تمام گزینه‌ها تیک دارند. اگر فقط پروازهای مستقیم را در نظر دارید، می‌توانید تیک تمام گزینه‌ها را بردارید.

قیمت

در بخش قیمت، یک اسلایدر قرار دارد که نشان‌دهنده بازه قیمت پروازهای موجود در تاریخ موردنظر شما است. کمترین قیمتی که در سمت چپ اسلایدر نشان داده می‌شود، ارزان‌ترین قیمت موجود در بین نتایج و بیشترین قیمت در سمت راست، گران‌ترین قیمت موجود در بین نتایج است که با کلیک‌کردن و نگه‌داشتن اسلایدر می‌توانید آن را حرکت دهید و بازه قیمت موردنظر را محدود کنید.

ساعت پرواز رفت و ساعت پرواز برگشت

در بخش ساعت پرواز رفت و ساعت پرواز برگشت، برای سهولت انتخاب پرواز بر مبنای ساعت حرکت، اوقات روز در قالب چهار بازه زمانی ۶ ساعته تقسیم شده که می‌توانید با انتخاب یک یا چند بازه‌ی زمانی، فقط آن دسته از پروازهایی را مشاهده کنید که ساعت حرکت آن‌ها در بازه‌ی زمانی موردنظر شما قرار دارند.

راهنمای خرید بلیط هواپیما

نوع بلیط

«پرواز سیستمی»، پروازهایی هستند که پس از صدور بلیط، قابلیت تغییر تاریخ یا کنسل‌شدن را دارند. البته تغییرات در ازای پرداخت مبلغ جریمه‌ قابل انجام است و در صورت کنسل‌کردن بلیط، بعد از کسر درصدی از مبلغ پرداخت‌شده، مابقی وجه بازگشت داده می‌شود. مبالغ این جریمه‌ها با توجه به سیاست ایرلاین‌های مختلف، متفاوت است.

«پرواز چارتری» به پروازی گفته می‌شود که پس از صدور بلیط، قابلیت هیچ‌گونه تغییر و حتی کنسل‌کردن هم ندارند. به‌عبارتی، پس از خرید، هزینه دریافت شده به‌هیچ‌وجه قابل استرداد نیست.

کلاس کابین

چنانچه در بین نتایج مربوط به جستجوی شما، پروازی وجود داشته باشد که در کلاس‌های پروازی بیزینس و فرست، صندلی ارائه می‌کند، می‌توانید با انتخاب یک یا چند گزینه در این قسمت، فقط آن دسته از پروازهایی را در فهرست ببینید که در کلاس پروازی موردنظر شما انجام می‌شوند. بدیهی است اگر کلاس پروازی غیر از «اقتصادی» در میان گزینه‌ها وجود نداشته باشد، به این معنی است که تمام نتایج جستجوی شما فقط در کلاس «اقتصادی» انجام می‌شود.

شرکت هواپیمایی

در بخش شرکت هواپیمایی، فهرستی از تمام ایرلاین‌هایی نشان داده می‌شود که در تاریخ موردنظر شما پرواز دارند. اگر قصد دارید با ایرلاین‌های خاصی پرواز کنید، می‌توانید نام آن‌ها را در این فهرست تیک بزنید و اگر در میان گزینه‌ها، ایرلاینی وجود دارد که تمایل به سفر با آن را ندارید، می‌توانید تیک آن را از فهرست بردارید تا در این جستجو نمایش داده نشود.

پس از اینکه با اعمال فیلترهای مختلف دلخواه، مناسب‌ترین پرواز را پیدا کردید، روی دکمه «انتخاب» کلیک کنید که در سمت چپ هر ردیف قرار دارد و در صفحه بعد، فهرستی از آژانس‌های فروشنده آن بلیط هواپیما را به‌همراه قیمتی که هریک ارائه می‌دهند، مشاهده کنید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما

در نهایت پس از انتخاب و کلیک روی دکمه «رزرو»، به سایت آن آژانس مسافرتی منتقل می‌شوید و مراحل تکمیل خرید را طی خواهید کرد که شامل واردکردن اطلاعات هویتی و پرداخت هزینه بلیط به آژانس هواپیمایی می‌شود. توجه داشته باشید که خرید بلیط مستقیما از سایت آژانس انجام می‌گیرد و کجارو هیچ مسئولیتی در قبال تغییر نرخ احتمالی ندارد. همچنین، برای پیگیری‌های بعدی یا کنسلی و... لازم است با فروشنده بلیط در ارتباط باشید.

در خصوص هرگونه پرسش یا ابهام در خصوص مراحل رزرو و خرید پرواز، تیم پشتیبانی کجارو به‌صورت آنلاین و تلفنی راهنمای شما خواهند بود.

کجارو سفر خوشی را برای شما آرزو می‌کند!

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه