ممنوعیت فروش بلیط به بیماران کرونایی

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
ممنوعیت فروش بلیط به بیماران کرونایی

وزیر راه و شهرسازی از اتصال سامانه‌های فروش بلیط در سفرهای هوایی، زمینی، ریلی و دریایی به سامانه وزارت بهداشت و ممانعت از فروش بلیط به بیماران کرونایی خبر داد.

طبق اعلام محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، تمامی بخش‌های حمل و نقل هوایی به سامانه دیتابیس بیماران کرونایی متصل شده و یکی از مهم‌ترین اقدامات در این بخش جلوگیری از ورود افراد دارای تست مثبت است. همچنین، در حال حاضر کلیه حوزه‌های حمل و نقلی از جمله راه آهن، اتوبوسرانی و حتی کشتیرانی هم به این سامانه متصل شده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی در مراسم روز هواپیمایی کشوری در این رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از کرونا در صنعت حمل و نقل چنین گفت:

به هیچ عنوان به بیماران کرونایی بلیط فروخته نمی‌شود و اجرای این طرح از بخش حمل و نقل هوایی به سایر بخش‌های حمل و نقل هم تسری پیدا کرده و این خود یک برگ زرین دیگر در حوزه حمل و نقل هوایی و افتخارات این صنعت است که در جهت سلامت جامعه گام برداشته و نه تنها مظهر حاکمیت و ایمنی کشور است، بلکه پرچم دار گسترش سلامت هم به شمار می‌رود.

اسلامی با بیان اینکه صنعت هوانوردی در این مدت خدمات ارزشمندی از جمله انتقال دارو و تجهیزات پزشکی که از طریق ده‌ها پرواز فری فلایت (Ferry Flight پروازهای غیر برنامه ریزی شده) ارائه کرده است، افزود:

بخش هواپیمایی کشور اقلام و کالاهای مورد نیاز بهداشتی کشور را توانستند به دست وزارت بهداشت برسانند و همچنان این اقدامات با قوت در حال انجام است.

وی تأکید کرد:

با اقدامات انجام شده و برنامه ریزی‌های صورت گرفته واکسن‌های تأمین شده را بخش حمل و نقل هوایی از نقاط مبدأ به داخل کشور و از آنجا به سایر شهرها انتقال و توزیع کنند و این یک افتخار برای بخش هوایی کشور به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:

گام‌های مؤثر برای تقویت و ارتقای ضریب هوایی جامعه برداشته شده و از این بابت از سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های هندلینگ سپاس‌گزار هستم.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه