نمایش آثار موزه معدن‌کاوی بوخوم آلمان در موزه ملی ایران

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۶
نمایش آثار موزه معدن‌کاوی بوخوم آلمان در موزه ملی ایران

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از نمایش ۲۰۰ اثر از موزه معدن کاوی بوخوم آلمان در موزه ملی ایران خبر داد.

دکتر علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از انتقال آثا موزه معدن بوخوم در ۲۷ آذرماه ۱۳۹۹ جهت نمایش به موزه ملی ایران خبر داد. این مجموعه که شامل ۲۰۰ اثر تاریخی از ابزارآلات معدن‌کاوی است، پس ورود به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی با اسکورت کامل و اقدامات امنیتی در موزه ملی ایران قرنطینه شد. مونسان در این رابطه اظهار داشت:
در این نمایشگاه پیشینه معدن‌کاوی در جهان از عصر سنگ تا سده‌های اخیر که آثار آن مربوط به ۲۰ کشور مختلف از پنج قاره جهان است به نمایش گذاشته می‌شود. 
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی از آثار تاریخی و فرهنگی است که هم‌زمان با سال نوی میلادی در کشور برگزار می‌شود، اذعان داشت:
در شرایط شیوع ویروس کرونا سعی کردیم فعالیت‌های فرهنگی خود را به‌ویژه در سطوح بین‌المللی ادامه دهیم. موزه ملی ایران و موزه معدن بوخوم آلمان با تلاش بسیار موفق شدند که نمایشگاه دوجانبه‌ای را با هدف معرفی پیشینه معدن‌کاوی در ایران و جهان برنامه‌ریزی کنند.
علی‌اصغر مونسان ضمن امیدبخش دانستن تعامل بین موزه ملی ایران و موزه معدن‌کاوی بوخوم در روابط بین‌المللی ایران و آلمان، گفت:
بر اساس برنامه‌ریزی که انجام شده قرار است نمایشگاه متقابل ایران در موزه معدن‌کاوی بوخوم آلمان که مشتمل بر آثاری از یافته‌های باستان‌شناسی معدن نمک چهرآباد زنجان است، برگزار شود.
موعد برگزاری این نمایشگاه در صورت مساعد بودن شرایط، نیمه دوم دی‌ماه اعلام شده است. این نمایشگاه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تا مهرماه ۱۴۰۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه