کشف اشیای باستانی در شهر هادریانوپولیس ترکیه

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
کشف اشیای باستانی در شهر هادریانوپولیس ترکیه

مجموعه‌ای از آثار تاریخی متعلق به ۱۸۰۰ سال پیش در شهر تاریخی هادریانوپولیس ترکیه کشف شد.

خبرگزاری «دیلی صباح» ترکیه، از کشف مجموعه‌ای از آثار تاریخی با قدمتی قریب به ۱۸۰۰ سال خبر داد. این اشیای تاریخی حاصل آخرین کاوش‌ها در شهر باستانی هادریانوپولیس، واقع در شهر قره‌بوک ترکیه بوده‌‌اند و  شامل یک چراغ نفتی، لوازم پزشکی، حلقه و آینه‌ای می‌شوند که از قبر یک زن کشف شده‌اند.

باستان شناسان بنا بر شواهد به دست آمده، احتمال می‌دهند که این قبر متعلق به یک پزشک باشد. همچنین تعدادی سکه در این قبر باستانی کشف شده است که قدمت آن را تا دوران امپراتوری روم باستان تخمین می‌زند.

شهر باستانی هادریانوپولیس که از جاهای دیدنی ترکیه محسوب می‌شود، در عصر مس و دوران روم باستان یکی از سکونتگاه‌های مهم تلقی می‌شد. کاوش‌های باستان‌شناسی این منطقه از سال ۲۰۰۳ آغاز شده است و مجموعه‌ای از موزائیک‌ها با تصاویر حیوانات و موجودات افسانه‌ای چون شیردال، ۱۴ بنای تاریخی شامل حمام، کلیسا و تماشاخانه و همچنین یک مقبره سنگی در این شهر کشف شده است.

بخش عمده‌ای از اشیای کشف شده در این شهر را که طی سال‌ها کاوش به‌دست آمده‌اند، سکه‌های باستانی و سرامیک‌های قدیمی تشکیل می‌دهند که قدمت این منطقه را تا عصر مس نشان می‌دهند؛ اما ارزشمندترین و مهم‌ترین کشف سال‌های اخیر، بی‌گمان کشف این اشیای ۱۸۰۰ ساله است که اطلاعات جدیدی درباره زندگی مردم پیشین این مکان و سنت‌های‌ آن‌ها ارائه می‌دهند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه