مدارک لازم برای سفر به ترکیه

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
مدارک لازم برای سفر به ترکیه

برای اینکه یک سفر جذاب به ترکیه داشته باشید، بهتر است این مطلب را بخوانید تا از مدارک لازم برای شروع سفر مطلع شوید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ترکیه، برای مسافرانی که قصد دارند چند روزی آب‌وهوایشان عوض شود و بتوانند در بازارها پرسه بزنند و خرید کنند و از مناظر طبیعی و تاریخی لذت ببرند یک گزینه بسیار مناسب است. چون هم به‌لحاظ فرهنگی و هم موقعیت تجاری شرایط ویژه‌ای دارد. سالانه گردشگران زیادی با تور ترکیه به این کشور سفر می‌کنند و تور ترکیه هوایی یکی از پرطرفدارترین تورها در سطح جهان است. شهرهای استانبول، ازمیر، آنکارا و برخی از شهرهای تفریحی مانند بدروم مهم‌ترین مقاصد گردشگری این کشور به‌حساب می‌آیند. برای اینکه یک سفر جذاب به ترکیه داشته باشید، بهتر است این مطلب را بخوانید تا از مدارک لازم برای شروع سفر مطلع شوید. سفر با تور ترکیه ارزان و مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ پس حتما قبل از سفر درمورد تور ترکیه هم اطلاعات کسب کنید.

سفر به ترکیه به ویزا نیاز دارد؟

نکته مثبت در ارتباط با سفر به ترکیه این است که نیازی به ویزا ندارد؛ البته اگر قصد شما از سفر فقط گردشگری باشد. در این‌صورت بدون اخذ ویزا به‌راحتی می‌توانید با تور ترکیه یا به‌صورت فردی به این کشور سفر کنید. البته در صورتی‌که قصد شما از سفر اقامت است، باید توجه داشته باشید که برای اقامت با هدف تحصیل یا کار نیاز به ویزای کار و تحصیل دارید. برای درخواست و دریافت ویزا باید به سفارت ترکیه در ایران سر بزنید. این سفارت در تهران و در خیابان فردوسی قرار گرفته است و با تعیین وقت قبلی به روش اینترنتی می‌توانید به آنجا مراجعه کنید. به‌غیر از سفارت در تهران، ترکیه در شهرهای ارومیه، تبریز و مشهد هم سرکنسولگری دارد که می‌تواند به اموری مانند ویزای کار رسیدگی کند.

همراه‌داشتن پاسپورت، برای همه سفرهای خارجی

هروقت که بخواهید از مرزهای کشور خارج شوید و به کشور دیگری قدم بگذارید، باید پاسپورت (گذرنامه) همراه داشته باشید. اگر می‌خواهید با تور ترکیه به این کشور سفر کنید، حتما قبل از سفر وضعیت اعتبار پاسپورت‌تان را چک کنید. چون برای سفر به هر کشوری باید پاسپورت شما حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. با پاسپورتی که ۶ ماه اعتبار دارد، می‌توانید ۹۰ روز در ترکیه اقامت داشته باشید. یک نکته دیگر این است که همه افراد در هر سنی برای خروج از کشور به پاسپورت نیاز دارند.

فیش پرداخت عوارض خروج از کشور

یکی از مدارکی که باید برای سفر به ترکیه همراه داشته باشید، فیش عوارض خروج از کشور است. مبلغ قابل پرداخت این عوارض با توجه به اینکه سفر اول شما است یا نه، مشخص می‌شود. در حال‌حاضر هزینه خروج از کشور درمورد سفرهای هوایی، برای بار اول ۲۶۴ هزارتومان و هزینه خروج از کشور برای بار دوم ۳۹۶ هزارتومان است. اگر تعداد سفرهای شما بیش از دو بار باشد، این هزینه برای خروج شما ۵۲۸ هزارتومان در نظر گرفته می‌شود. هزینه خروج در سفرهای زمینی نیز متفاوت است. این قیمت‌ها در سال ۱۳۹۹ تصویب شده‌اند. بنابراین حین فرایند سفر برای پرداخت عوارض هم اقدام کنید و فیش آن را همراه داشته باشید. انتخاب تور ترکیه ارزان و تور ترکیه هوایی می‌تواند در کاهش هزینه‌های سفر شما موثر باشد.

رپورتاژ

کارت شناسایی معتبر

سفر شما چه از طریق تور ترکیه زمینی باشد و چه تور ترکیه هوایی باید کارت شناسایی معتبر همراه داشته باشید. این کارت شامل کارت ملی، شناسنامه یا گواهینامه می‌شود. البته در صورتی‌که سفر شما هوایی باشد، برای چک بلیط هواپیما استانبول حتما باید از مدارکی مانند کارت ملی برای اثبات هویت خود استفاده کنید و گواهینامه در این بخش معتبر نیست.

همراه داشتن ارز

طبیعی است که برای ورود و اقامت و تفریح در هر کشوری باید پولی را که همراه دارید، به ارز رایج آن کشور تبدیل کنید؛ واحد پول ترکیه لیر است. به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از خروج از مرز حتما مبلغ موردنظرتان را در صرافی‌های داخلی تبدیل کنید. در حال‌حاضر قیمت یک لیر ترکیه معادل ۳۷۰۰ تومان در ایران است. علاوه بر لیر می‌توانید پول خود را به دلار هم تبدیل کنید. اگر برای شما هم این سوال ایجاد شده که لیر مناسب‌تر است یا دلار، باید به این موضوع اشاره کنیم که دلار یک ارز بین‌المللی است و در اکثر کشورها قابل‌قبول است. اگر پول خود را به دلار هم تبدیل کرده باشید در صرافی‌های ترکیه می‌توانید از دلار به لیر تبدیل کنید و این برای شما به‌صرفه‌تر است. با توجه به نامتعادل‌بودن قیمت‌ها حتما قبل از آماده‌کردن مقدمات سفر نرخ ارز را از طریق کانال‌های معتبر چک کنید.

رپورتاژ

ترکیه کشوری توریستی و مناسب برای تفریح و خوش‌گذرانی است. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مقصد سفر خانوادگی یا شخصی می‌تواند ترکیه باشید. اگر برای سفر با تور ترکیه هوایی یا به‌صورت زمینی آماده هستید، مدارک خود را آماده کنید و از این سفر رویایی به کشور تاریخی و در عینِ حال مدرن ترکیه لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه