رویت مونولیت فلزی مرموز در حوالی جاجرود

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
رویت مونولیت فلزی مرموز در حوالی جاجرود

نهمین مونولیت فلزی عجیب و مرموز این بار در حوالی نیکنام‌ده جاجرود رویت شد تا سریال ظهور این پدیده رازآلود ادامه‌دار باشد.

نخستین بار، دو ماه پیش بود که خبر کشف یک جسم فلزی آینه‌ای در ایالت یوتا در رسانه‌ها پیچید. این مونولیت که توسط یک بالگرد محیط زیست در مناطق بیابانی رویت شد، مقامات محلی را سردرگم کرد. این مونولیت ۳٫۶ متری به‌طرز مرموزی در صخره‌های سرخ رنگ بیابان‌های یوتا در ایالات متحده آمریکا کاشته شده بود و هیچ‌ نشانی از کسی که آن را نصب کرده بود، مشاهده نمی‌شد.

برت هاتچینگز، خلبان بالگرد محیط زیست که در ماموریت شمارش گوسفندان بزرگ‌شاخ در یوتا به این مونولیت برخورده بوده‌اند، اذعان دارد:

من در همه سال‌هایی که بر فراز آن منطقه پرواز کرده‌ام، تابه‌حال با چنین چیز عجیبی روبه‌رو نشده بودم.

اداره امنیت عمومی یوتا ضمن انتشار عکس‌های این مونولیت، منشا احتمالی آن را گروه‌های هنری دانست و بر لزوم انجام بررسی‌های بیشتر دراین‌باره تاکید کرد. روابط عمومی اداره امنیت عمومی یوتا دراین‌باره تصریح کرد:

نصب سازه و آثار هنری در اراضی عمومی تحت نظارت دولت فدرال بدون مجوز غیرقانونی است و فرقی هم نمی‌کند که از کدام سیاره آمده باشید.

در هرحال، این موضوع در این نقطه خاتمه نیافت و مونولیت یوتا به یک‌باره ناپدید شد؛ بدون اینکه منشا و چرایی وجود آن مشخص شود.

موضوع این اجسام فلزی مرموز به ایالت یوتا در آمریکا محدود نشد. شواهدی مبنی بر پدیدار شدن مونولیت‌های ناشناخته در نقاط مختلف جهان مانند انگلستان، هلند، رومانی، آلمان و بلژیک، کانادا و استرالیا، این معما را پیچیده‌تر کرد.

مونولیت فلزی در حوالی جاجرود

اکنون اخبار حاکی از آن است که نهمین مونولیت فلزی مرموز در حوالی روستای نیکنام‌ده جاجرود، در کشور ایران مشاهده شده است. ارتفاع این جسم فلزی نیز مانند همتایان خود سه متر است و مانند سایر مونولیت‌های دیده شده در نقاط دیگر جهان، از جنس استیل براق ساخته شده است. حکاکی دو حرف N و S که نشان‌دهنده قطب شمال و‌ جنوب، بر بدنه این مونولیت جلب توجه می‌کند. یک روی این جسم عجیب ناظر به کوه و سمت دیگر آن، مشرف به پرتگاه است.

مقامات محلی اطلاعات بیشتری از این سازه جنجالی و عجیب به دست نداده‌اند. باید دید که آیا سرنوشت این مونولیت نیز مانند همتای خود در یوتا خواهد بود و ناپدید می‌شود یا راز آن سرانجام در ایران برملا خواهد شد. هرچند دست داشتن گروه‌های هنری، همچنان محتمل‌ترین حدس در این ماجرا است.

آخرین به‌روزرسانی سه‌شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ساعت ۱۶:۳۷

سید مهدی ساداتی، فرماندار شمیرانات، با انتشار اطلاعیه‌ای وجود مونولیت در در نیکنامده لواسانات را تکذیب کرد. در این اطلاعیه آمده است:

این موضوع توسط نهادهای مربوطه در فرمانداری مورد بررسی قرار گرفت؛ در محدوده‌ای که وجود مونولیت در آن ادعا شده بود، اثری از چنین شیئی دیده نشد و این خبر تکذیب می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه