آیا برای طبیعت گردی آماده‌اید؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
آیا برای طبیعت گردی آماده‌اید؟

طبیعت گردی در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین روش‌های سفر تبدیل شده است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اختصاص دادن یک روز در هفته یا ماه، برای طبیعت گردی و گذراندن اوقاتی در طبیعت می‌تواند بسیار دلپذیر و لذت‌بخش باشد. گرم شدن توسط نور آفتاب، لذت بردن از صدای پرندگان و جریان آب، همگی می‌تواند باعث آرامش شما شده و از استرس و نگرانی‌های ناشی از زندگی شهری بکاهد. البته توجه داشته باشید که اگر طبیعت گردی به‌صورت اصولی انجام نشود، می‌تواند برای شما خطراتی داشته باشد.

در ادامه می‌خواهیم شما را با نکاتی آشنا کنیم که باید برای طبیعت گردی بدانید، بنابراین اگر می‌خواهید با این ترفندهای بی‌نظیر آشنا شوید، تا انتها همراه ما باشید.

۱. در مورد مقصد خود تحقیق کنید!

سعی کنید قبل از رفتن به طبیعت، در مورد مقصد خود از طریق جست‌و‌جو در گوگل اطلاعاتی را به دست آورید. این اطلاعات می‌تواند در ارتباط با چشم‌اندازهای زیبای منطقه، انواع گیاهان و پرندگان موجود در آن ناحیه و... باشد.

۲. از کم شروع کنید!

اگر برای اولین بار است که طبیعت گردی می‌کنید یا فاصله بین طبیعت گردی‌های شما زیاد است، سعی کنید زیاد به خودتان سخت نگرفته و مسیری نسبتا مسطح و کوتاه را برای خود در نظر بگیرید. البته برای کسانی که مرتب ورزش می‌کنند و به پیاده روی در طبیعت عادت دارند، مسیرهای سخت و طولانی نیز می‌تواند مناسب باشد.

۳. آب کافی همراه داشته باشید!

یکی از موارد مهمی که باید در هنگام کمپ، کوهنوردی و طبیعت گردی به آن توجه داشته باشید، به‌همراه آوردن آب کافی است. توجه داشته باشید که در هنگام پیاده روی در طبیعت بیش از هر زمان دیگری نیاز به آب خواهید داشت. بنابراین به‌طور کلی سعی کنید برای هر ۲ ساعت پیاده روی یک لیتر آب به‌همراه داشته باشید.

۴. مراقب پوست خود باشید!

برای مراقبت از خودتان در برابر اشعه‌های نور خورشید باید: کرم ضدآفتاب، عینک و کلاه آفتابی به‌همراه داشته باشید. توجه کنید که آفتاب زدگی، بیماری‌های پوستی و سرطان پوست ، اصلا شوخی بردار نیست و باید مراقبت از خود در برابر نور خورشید را جدی گرفت.

۵. کفش مناسب بپوشید!

رپورتاژ

اگر کفش مناسب و راحتی در هنگام طبیعت گردی نداشته باشید ، قطعا از طبیعت لذت نخواهید برد. بنابراین حتما قبل از رفتن به طبیعت یک کفش خوب و راحت برای خود تهیه کنید. اگر کفشی را به‌تازگی خریداری کرده‌اید و می‌خواهید آن را برای اولین بار در طبیعت استفاده کنید. بهتر است این کار را انجام ندهید، چون در بیشتر مواقع باعث بروز تاول و نارحتی در پا می‌شود.

بهتر است کفش تازه خریداری شده را برای مدتی پوشیده و سپس از آن برای طبیعت گردی استفاده کنید.

۶. یک همراه برای خودتان پیدا کنید!

سعی کنید برای طبیعت گردی و پیاده روی در طبیعت یک همراه برای خودتان پیدا کنید. این همراه می‌تواند دوست یا یکی از اعضای خانواده شما باشد. با این کار لذت بیشتری از سفر خود خواهید برد و همین طور در صورت بروز اتفاق سریع‌تر نجات خواهید یافت.

اگر به هر دلیلی می‌خواهید به‌صورت انفرادی سفر کنید، قبل از سفر زمان برگشت خود را با یکی از اعضای خانواده خود در میان گذاشته و بگویید پس از پایان طبیعت گردی با او تماس خواهید گرفت. در غیر صورت هماهنگ کنید که برای کمک به شما اقدامات لازم را انجام دهد.

۷. کمک های اولیه را یادبگیرید!

در طبیعت ممکن است هر لحظه یک اتفاق ناگوار برای شما یا همراهانتان رخ دهد. بنابراین قبل از سفر، نحوه کمک‌های اولیه را آموخته و آماده کمک‌رسانی باشید.

۸. استراحت کنید!

توجه داشته باشید که پیاده روی یک مسابقه نیست. بنابراین، هر زمان که احساس کردید نیاز به کم کردن سرعت یا استراحت دارید، حتما این کار را انجام داده و از مسیر لذت ببرید.

۹. مراقب قدم های خود باشید!

رپورتاژ

توجه داشته باشید که در هنگام طبیعت گردی، شما در خانه و قلمرو حیوانات قرار دارید. بنابراین مراقب باشید تا به حیوانات وحشی نزدیک نشده و از آن‌ها دوری کنید. همچنین در هنگام قدم برداشتن مراقبت خزندگانی مانند مار باشید تا به شما آسیب وارد نکنند.

۱۰. تجهیزات مناسب به‌همراه داشته باشید!

بسته به طول پیاده روی و مدت زمانی را که در طبیعت خواهید بود باید تجهیزات کمپ و کوهنوردی مناسب به‌همراه داشته باشید. لوازم پر کاربردی که به آن‌ها نیاز خواهید داشت عبارت‌اند از: چاقو ، قطب نما، نقشه، چراغ قوه، فندک، لباس اضافی، جعبه کمک های اولیه، دوربین شکاری و... . بهتر است در هنگام انتخاب تجهیزات مورد نیاز خود دقت کرده و با به‌همراه داشتن وسیله‌های غیر ضروری، کوله‌پشتی خودتان را سنگین نکنید.

فروشگاه مینی بیاب یک فروشگاه خوب و معتبر در زمینه لوازم و تجهیزات کوهنوردی و طبیعت گردی است که می‌توانید با مراجعه به سایت آن‌ها، تجهیزات مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنید. همین طور در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید با شماره ۰۲۴۳۳۷۴۲۷۴۹ تماس بگیرید.

در این مقاله سعی کردیم شما را با طبیعت گردی و نحوه آماده شدن برای آن آشنا کنیم. در صورتی که هر سوال یا نکته ای به نظرتان می‌رسد، خوشحال می‌شویم زیر این نوشته برای ما کامنت کنید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه