بهترین سوغات آبادان چیست؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۳
بهترین سوغات آبادان چیست؟

هر ساله بسیاری از گردشگران و مسافران از شهرهای جنوبی ایران بازدید می‌کنند و در هنگام برگشت به شهر خودشان سوغاتی تهیه می‌کنند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

یکی از شهرهایی که دارای تعداد بسیاری زیادی مسافر در سال است، آبادان است. آبادان یکی از شهرهای استان خوزستان است. بهترین زمان برای سفر به آبادان از اواخر اسفند تا پایان اردیبهشت است. اگر قصد سفر به آبادان را دارید بهتر است بدانید بهترین سوغات آبادان چیست؟ ما در ادامه به شما بهترین سوغات آبادان را معرفی می‌کنیم.

ادویه جات، یکی از بهترین سوغاتی های آبادان

شهرهای جنوبی ایران به‌دلیل گرمسیر بودن از ادویه جات بیشتری در آشپزی خود استفاده می‌کنند. آبادان یکی از شهرهایی است که در آن انواع مختلف ادویه‌جات، چاشنی‌ها و کاری‌ها یافت می‌شود. ادویه‌جات در آبادان جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. این چاشنی‌ها و ادویه‌جات در سمبوسه‌ها و فلافل‌ها تا غذاهای محلی این شهر استفاده می‌شود. علاوه بر غذاهای محلی در بسیاری از غذاهای هندی و پاکستانی که در این منطقه رواج دارد نیز استفاده می‌شود. حال می‌خواهیم به شما قدیمی‌ترین ادویه فروشی شهر آبادان را معرفی کنیم.

ادویه جات حاج محمد جلالی، بهترین سوغات آبادان

ادویه جات جلالی

اگر یک بار از شهر آبادان بازدید کرده باشید حتما اسم حاج محمد جلالی را شنیده اید. ادویه‌جات حاج محمد جلالی یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های ادویه فروشی در آبادان و شهر های جنوبی ایران است. این فروشگاه از سال ۱۳۰۶ فعالیت خود را در حوزه فروش ادویه‌جات، چاشنی‌ها وانواع کاری‌ها شروع کرده است. با این حساب ادویه جلالی دارای قدمت نزدیک به یک قرن است.

جالب است بدانید شروع فعالیت فروشگاه ادویه جات حاج محمد جلالی هم‌زمان با افتتاح پالایشگاه آبادان بوده است. زمانی که کارگران هندی و پاکستانی برای کار به پالایشگاه آبادان آمده بودند. این کارگران به‌همراه خود دستور پخت غذاهای تند و خوشمزه هندی و پاکستانی را آوردند و موجب رواج این غذا ها در آبادان شدند.

امروزه با گذشت قریب به یک قرن این فروشگاه به‌دلیل کیفیت و اصل بودن محصولات خود میان مردم و آشپزان بسیار محبوب است.

در گذشته اگر دوست‌داران ادویه تمایل داشتند تا این ادویه جات را تهیه کنند حتما باید به آبادان سفر می‌کردند. اما امروزه با راه‌اندازی فروشگاه‌های آنلاین و تاسیس شعبات این مجموعه این فراید بسیار آسان شده است. برای خرید این ادویه‌جات شما می‌توانید به‌صورت آنلاین سفارش خود را در سایت حاج محمد جلالی ثبت کنید یا از فروشگاه دیجی کالا این ادویه جات را تهیه بفرمایید.

حال شما یکی از بهترین سوغات آبادان را می شناسید. ادویه جات پاکستانی و هندی یکی از بهترین نوع ادویه جات هستند که مدل‌های تقلبی آن‌ها بسیار است. پس برای خرید اصل این محصولات باید دقت کنید که از کجا تهیه می‌کنید.

آدرس شعبات این مجموعه:

  • شعبه مرکزی: آبادان، خیابان امام خمینی (ره)، ساختمان جلالی
  • شعبه تهران: تهران، برج میلاد، نمایشگاه‌های دائمی هفتا
  • شعبه شیراز: شیراز، فلکه هنگ، بلوار استقلال، کوچه ۱۴، جنب ایران رادیاتور و قنادی شیراز

مطالب مرتبط:

دیدگاه