راه‌اندازی سامانه استعلام وضعیت ابتلا به کرونا برای مسافران جاده‌ای

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵
راه‌اندازی سامانه استعلام وضعیت ابتلا به کرونا برای مسافران جاده‌ای

مدیرکل حمل و نقل سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای از استعلام آنلاین وضعیت ابتلا به کرونا در مسافران جاده‌ای از طریق اتصال به سامانه وب سرویس وزارت بهداشت خبر داد.

چندی پیش محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که با توجه به محدویت‌های جدید اعمال شده توسط ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، تردد بیماران کرونایی از اول آذرماه توسط تلفن همراه ایشان کنترل خواهد شد. وی همچنین از اتصال بخش‌های حمل‌و‌نقل ریلی و هوایی به سامانه وزارت بهداشت جهت استعلام وضعیت ابتلای متقاضیان خرید بلیط هواپیما و قطار خبر داده بود.

اگرچه پیش‌بینی شده بود که اتصال شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای به سامانه وزارت بهداشت تا پایان آذرماه به‌طول بیانجامد، داریوش باقر جوان، مدیر کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از برقراری ارتباط کامل همه شرکت‌های حمل و نقل و سامانه‌های اینترنتی فروش بلیط اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی به سامانه استعلام بیماران کرونایی خبر داد. وی در این رابطه اظهار داشت:

اتصال کامل به سامانه و وب سرویس مورد نظر برقرار شده و امکان استعلام آنلاین بیماران کرونایی در در تمام نقاط کشور فراهم است؛ به این صورت که کد ملی مسافران وارد این سامانه شده و اگر تست منفی از مسافر ثبت شده باشد، مجاز به سفر است.

باقر جوان با اشاره به اینکه اگر تست کرونای مثبت با کدملی مسافری در سامانه ثبت شود، از سفر وی ممانعت به عمل خواهد آمد، تاکید کرد:

اگر ۱۴ روز از اعلام نتیجه مثبت تست کرونای آن مسافر گذشته باشد، سامانه اعلام می‌کند که مسافر مجاز به سفر است.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین از ابلاغ این دستورالعمل به تمامی شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و تاکید کرد:

تخلفی صورت گیرد شرکت مورد نظر تا یک سال محروم از فعالیت خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه