زیر و بم پذیرش تحصیلی در کانادا را بدانید!

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
زیر و بم پذیرش تحصیلی در کانادا را بدانید!

اگر دانشجو هستید و دوست دارید در کشور کانادا ادامه تحصیل دهید در این مطلب با شرایط اخذ پذیرش در کانادا آشنا می‌شوید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در ذهن بسیاری از افراد مهاجرت به یک کشور خارجی هدفی کاملا رویایی است که دسترسی به آن مشکل است. بسیاری از دانشجویان علاقه دارند تا در دانشگاه‌های خارجی ادامه تحصیل دهند، اما انجام چنین کاری را غیرممکن می‌دانند. در بین کشورهای دنیا، کانادا جزو محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرتی است که بسیاری از ایرانیان دوست دارند در این کشور اقامت و تحصیل داشته باشند. اگر دانشجو هستید و دوست دارید در کشور کانادا ادامه تحصیل دهید، با مطالعه ادامه این مطلب خواهید فهمید که چگونه این کار را انجام دهید و با زیر و بم انجام آن آشنا خواهید شد.

گرفتن پذیرش دانشگاه‌های کانادایی، از رویا تا واقعیت

رپورتاژ

برخی از دانشجویان گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کانادایی را یک کار خیلی سخت می‌دانند. اما گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های کانادایی با رعایت چند نکته به‌سادگی قابل انجام خواهد بود. برای گرفتن پذیرش ابتدا باید بررسی کنید که چه شرایطی برای قبولی در دانشگاه‌های کانادایی مورد نیاز است. معمولا دانشگاه‌های کانادایی این شرایط را در سایت خود قرار می‌دهند تا متقاضیان دریافت پذیرش از شرایط ثبت‌نام اطلاع پیدا کنند. پس بهترین راه برای اطلاع از شرایط پذیرش تحصیلی کانادا مراجعه به سایت دانشگاه است.

شرایط پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های کانادایی چیست؟

به‌طور کلی شرایط تحصیل در بسیاری از دانشگاه‌های کانادایی یکسان است و ممکن است نسبت به سطح علمی دانشگاه آسان‌تر یا سخت‌تر باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های کانادایی باید مدرک دیپلم ۱۲ ساله خود را در اختیار داشته باشید. اگر دانش‌آموز سال آخر دبیرستان هستید، ۱۱ ساله بودن مدرک شما اهمیت چندانی نخواهد داشت. در تمامی دانشگاه‌های کشور کانادا داشتن مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی الزامی است. البته اینکه به چه مدرکی و چه نمره‌ای برای دریافت پذیرش نیاز است، نسبت به نوع دانشگاه تفاوت دارد و باید این موضوع به دقت بررسی شود. معمولا نمره ۶.۵ آیلتس برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی کافی خواهد بود.

اگر قصد دارید که در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های کانادایی ادامه تحصیل دهید، باید حداقل معدل ۱۳ را در دوره کارشناسی کسب کرده باشید. همچنین در این مقطع هم به مدرک زبان انگیسی نیاز خواهید داشت و نمره حداقلی ۶.۵ در مدرک آیلتس شما الزامی است. توجه داشته باشید هر چقدر نمره شما در این موارد بیشتر باشد به امکانات بهتری دسترسی پیدا خواهید کرد و شانس پذیرش شما در دانشگاه‌ها بیشتر می‌شود.

 گرفتن پذیرش تحصیلی کانادا در مقطع دکتری اندکی مشکل خواهد بود و باید شرایط خاصی را داشته باشید. برای مقطع دکتری نمره حداقلی آیلتس ۷ نیاز است و داوطلب باید شرایطی دیگری هم داشته باشد. اگر متقاضی مقطع دکتری هستید، باید مقالات علمی معتبری را جمع‌آوری کنید. اصطلاحا به این مقالات ISI گفته می‌شود و هر چقدر تعداد آن در رزومه شما بیشتر باشد، شانس پذیرش در مقطع دکتری هم بیشتر می‌شود. دریافت توصیه نامه از اساتید دانشگاه شما هم امتیاز بزرگی برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های کانادایی است.

تحصیل در کانادا فقط در دانشگاه امکان‌پذیر است؟

رپورتاژ

برخی از افراد این سوال را دارند که آیا ادامه تحصیل رایگان در کانادا فقط در دانشگاه امکان‌پذیر است؟ اما پاسخ این سوال منفی است و کودکان کم سن هم می‌توانند در مدارس کانادایی ادامه تحصیل دهند. اما انجام این کار با مشکلاتی همراه است. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان در کشور کانادا به‌صورت ۱۲ ساله است و متقاضیان هر مقطع باید شرایط سنی خاصی را داشته باشند. گذراندن ۶ سال دوره ابتدایی برای کودکان ۶ تا ۸ سال اجباری است و نوجوانانی که بیش از ۱۳ سال سن دارند باید در دبیرستان‌های کانادایی ادامه تحصیل دهند.

اولین چالش برای فرزند شما این است که باید مهارت مناسبی در زبان انگلیسی داشته باشد و در دوره‌های زبان انگلیسی کشور کانادا شرکت کند. تحصیل در کالج‌های کانادایی فرصت بسیار مناسبی ادامه تحصیل نوجوانان دلبند شما است، اما انجام چنین کاری با هزینه‌های زیادی همراه خواهد بود. به‌طور مثال شهریه هر سال تحصیلی در کالج‌های خصوصی حدود ۵۰۰۰۰ دلار کانادا در سال است و با تبدیل آن به پول ملی مبلغ هنگفتی به دست می‌آید. از طرفی دیگر زندگی در یک کشور برای افراد زیر سن قانونی بسیار مشکل است و باید ولی و قیم کودک همراه وی باشد. دولت کانادا برای والدین دانش‌آموز ویزای توریستی صادر می‌کند که این ویزا تا زمان تحصیل کودک اعتبار دارد و پس از اتمام تحصیل دانش‌آموز باطل می‌شود.

مهمترین فایده دریافت ویزای تحصیلی کانادا

با دریافت ویزای تحصیلی کانادا به یک فرصت بسیار بزرگ دسترسی پیدا خواهید کرد. با دریافت پذیرش به دانشجو ویزای تحصیلی داده می‌شود که تا پایان تحصیل اعتبار دارد. اما دولت کانادا پس از پایان تحصیل به دانشجویان ۹ ماه تا ۳ سال زمان می‌دهد که یک شغل مناسبی برای خود پیدا کند. اگر به‌مدت ۳ سال در آن شغل مشغول به کار شود و هزینه‌های زندگی خود را تامین کند، ویزای دائمی به دانشجو داده می‌شود و از آن پس اقامت دائم کشور کانادا را خواهد داشت. بدون شک چنین امکانی یک فرصت ایدئال برای مهاجران است تا بتوانند اقامت دائم این کشور را کسب کنند.

هزینه زندگی دانشجویی در کشور کانادا چقدر است؟

بسیاری از داشجویان این سوال را دارند که هزینه دریافت ویزای دانشجویی و زندگی در این کشور چقدر است. هزینه شهریه دانشگاه نسبت به مقطع و نوع دانشگاه متفاوت است، اما اگر سابقه تحصیلی خوبی داشته باشید می‌توانید از دانشگاه بورسیه تحصیلی کانادا بگیرید تا بخشی از هزینه‌های تحصیل شما توسط دانشگاه پرداخت شود. در طول تحصیل در کشور کانادا این امکان را دارید تا به‌صورت پاره وقت مشغول به کار شوید و بتوانید هزینه‌های زندگی خود را تامین کنید.

استفاده از یک راهنمای خوب برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

انجام کارهای مهاجرتی و دریافت پذیرش از دانشگاه‌های کانادا ممکن است که با چالش‌های زیادی همراه باشد. با استفاده از مشاوران مجرب موسسه مهاجرتی مای اسمات اپلای، می‌توانید مسیر مناسبی را برای رسیدن به دانشگاه‌های کانادایی انتخاب کنید. سایت مای اسمارت امکانات ویژه‌ای را برای کاربران خود قرار داده است که یکی از این امکانات یک موتور جست و جوی هوشمند برای یافتن دانشگاه‌های مناسب با توجه به رشته و شرایط تحصیلی کاربران قرار گرفته است تا پیدا کردن دانشگاه راحت‌تر شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه