چگونه سفر کم هزینه به دبی داشته باشیم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
چگونه سفر کم هزینه به دبی داشته باشیم؟

هر ساله شمار زیادی از ایرانیان برای تفریح، بازرگانی یا اقامت، با خرید بلیط هواپیما به دبی رفت و آمد می‌کنند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

دبی بزرگترین شهر امارات متحده عربی و امیر نشین دبی است و حتی از پایتخت سیاسی امارات یعنی ابوظبی هم پرجمعیت‌تر و مشهورتر است. شهر دبی از همان زمانی که ناگهان از دل کویر زاده و تبدیل به شهری نورانی و لوکس شد، به‌دلیل نزدیکی به ایران، برای ایرانیان آشنا بود و هر ساله شمار زیادی از ایرانیان برای تفریح، بازرگانی یا اقامت، با خرید بلیط هواپیما به این شهر رفت و آمد می‌کنند. خیلی از ساکنان شهرهای جنوبی ایران تا مدت‌ها برای بازرگانی با قایق و لنج به شهر دبی رفت و آمد داشتند.

اما این روزها با افزایش قیمت ارز و افزایش هزینه‌های سفر، سفر به دبی در مقایسه با قبل، بسیار گران‌تر شده و از دسترس گروهی از گردشگران خارج شده است. بخشی از این موضوع البته به خاطر رویکرد لاکچری دبی در صنعت توریسم است. ولی روش‌هایی هم وجود دارد که بتوان سفر ارزان و مقرون به‌صرفه ای به دبی داشت، بدون آنکه کیفیت سفرمان کاهش زیادی پیدا کند. در این نوشته کمی بیشتر به این موضوع می‌پردازیم:

اقامت ارزان در دبی

این درست است که دبی شهری لوکس با هتل هایی مجلل و درخشان است. اما این بدان معنا نیست که همه مسافران باید در چنین اقامتگاه‌های گران قیمتی ساکن شوند. در حقیقت دبی دارای هاستل‌ها و هتل‌های ارزان‌تری هم هست که می‌توانید آن‌ها را رزرو و در آن‌ها اقامت کنید. این هاستل‌ها و هتل‌ها می‌توانند اقامتی نسبتا ارزان با سطح قابل‌قبولی از خدمات را به شما ارائه کنند. هاستل چهارفصل، خانه‌های ksk ،Bombay Backpackers DXB از جمله این هاستل‌ها هستند. در میان هتل‌های دو ستاره دبی هم می‌توانید گزینه‌هایی را بیابید که با هتل‌های سه یا چهار ستاره برخی کشورها برابری می‌کنند. هتل‌هایی مانند Al Khoory Inn، چهار تا از هتل‌های زنجیره‌ای Holiday Inn Express در منطقه جمیرا، فرودگاه دبی، منطقه مشهور به شهر اینترنت و منطقه پارک صفا و هتل ایبیس برج تجارت جهانی از این جمله هستند.

رستوران های ارزان در دبی

رپورتاژ

درباره رستوران‌های دبی هم باز می‌توان سطوح مختلفی از آن‌ها را در سطح شهر دبی جست‌و‌جو کرد. رستوران‌های لوکسی مانند شعبه دبی استیک فروشی نصرت تا رستوران‌هایی مانند آواتار، اصیل و غیره. ولی هر وعده غذا در این رستوران‌ها گران خواهد بود. اما رستوران های مقرون به‌صرفه و ارزانتری هم در شهر دبی وجود دارند که می‌توانند تجربه‌ای از غذاخوردن در رستورانی با کیفیت و زیبا را به شما ارائه کنند بدون آنکه هزینه زیادی را به شما تحمیل کنند. رستوران غذای دریایی فیش هات، رستوران ایتالیایی Cinque، رستوران غذای ایرانی استادی، فلافل و فست فود مرکز خرید ساحل، رستوران غذای مدیترانه‌ای مامایش و رستوران غذاهای هندی-آسیایی راوی از جمله این رستوران‌های مقرون به‌صرفه و اقتصادی هستند. در سطح شهر، مخصوصا بخش‌های غیرگردشگری شهر هم می‌توان خوراک‌فروشی‌هایی را یافت که فست فود یا غذاهای سنتی عربی را با قیمتی مناسب عرضه می‌کنند.

خرید ارزانترین بلیط هواپیما دبی

یکی از مهم‌ترین بخش های هزینه‌های سفر به دبی، خرید بلیط هواپیما است. برای پیدا کردن بلیط ارزان دبی می‌توان کارهای مختلفی کرد. برای نمونه خرید پرواز مستقیم و بدون توقف، معمولا هم سریع‌تر و هم ارزان‌تر خواهد بود. خرید بلیط رفت و برگشت دبی به‌طور یکباره هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند. همچنین پرواز ایرلاین های ایرانی، مانند ماهان، قشم ایر و ایران ایر به دبی، ارزانتر از ایرلاین‌هایی مانند هواپیمایی امارات و الاتحاد هستند.

اما یک پرواز ثابت توسط تامین‌کنندگان مختلف (سایت‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما و آژانس‌های مسافرتی)، با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شود. برای حل این مشکل و پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط هواپیما دبی، لازم نیست بین صدها سایت مختلف بگردید. بله کافی است از موتور جست‌و‌جو بلیط هواپیما یا سفرمارکت استفاده کنید. سفرمارکت قیمت همه تامین کنندگان را یک‌جا و به‌طور مقایسه‌ای در کنار هم می‌آورد. در نتیجه شما در یک‌جا و در یک صفحه می‌توانید ارزان‌ترین بلیط دبی را به آسانی و در کمترین زمان پیدا کرده و بدون واسطه و مستقیم خریداری کنید.

خرید ارزان در دبی

یکی از بخش های هر سفری، مخصوصا سفر به کشوری تجاری مانند امارات و شهر دبی، خرید کردن است. دبی از آن دست شهرهایی است که برای گردشگری خرید مقصدی ایدئال به شمار می‌روند. اما یک تفاوت عمده میان دبی و شهرهای دیگر مناسب خریدگردی مانند استانبول هست و آن هم اینکه اصالت برندها و البته سطح قیمت‌ها در دبی بالاتر است و همین خرید کردن در دبی را دشوار می‌سازد. اما این مشکل هم راه‌حل دارد. همه برندها و فروشگاه‌های بزرگ، دارای حراج های فصلی هستند که هماهنگ با هم و در سراسر جهان در پایان هر فصل برگزار می‌شود. این حراج ها قیمت‌ها را به‌شدت کاهش می‌دهد. به طوری‌که قیمت‌های برندهای بزرگ جهان را به شکلی چشمگیری کاهش می‌دهد.

رپورتاژ

علاوه بر این برخی فروشگاه‌ها و مراکز خرید در دوبی هستند که اوت لت یا outlet نامیده می‌شوند. مرکز خرید دوبی اوت لت (Dubai Outlet Mall)، مرکز خرید روستای اوت لت مراس (The Outlet Village by Meraas)، و فروشگاه اوت لت دبی (The Outlet) از این جمله هستند. اوت لت‌ها معمولا و مخصوصا در فصل‌های حراج، تخفیف‌های چشمگیری دارند.

شهر دبی همچنین یک جشنواره فروش سراسری دارد که در آستانه سال نو میلادی، یعنی حدود دی ماه برگزار می‌شود و معمولا همه مراکز خرید بزرگ این کشور

حمل و نقل ارزان در دبی

شما پس خرید بلیط هواپیما چارتر باید از فرودگاه به مکان مورد نظر خود حرکت کنید. هزینه رفت و آمد با تاکسی در شهری مثل دبی بسیار گران است. اما خبر خوب این است که شهر نسبتا کوچکی مانند دبی، دارای متروی پیشرفته و بسیار خوبی است و همین می‌تواند هزینه سفر و جابه جایی درون دبی را بسیار کاهش دهد. دبی دارای دو خط مترو اصلی است که به مانند خود این شهر، به موازات ساحل کشیده شده‌اند. در نتیجه مهم‌ترین نقاط کلیدی شهر در دسترس شما خواهد بود. لازم است کارت مترو دبی را بخرید و آن را به مقدار مورد نیاز شارژ کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه