ممنوعیت تردد از ۲۵ مرکز استان در تعطیلات نیمه آبان

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۰
ممنوعیت تردد از ۲۵ مرکز استان در تعطیلات نیمه آبان

وزارت کشور طی ابلاغی به استانداران و رؤسای ستاد مقابله با ویروس کرونا در سراسر کشور از اعمال محدودیت‌های جدید در ۲۵ مرکز استان برای تعطیلات پیش رو خبر داد.

چهل و دومین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا (فوق‌العاده) در روز یک‌شنبه، ۱۱ آبان ماه ۱۳۹۹ برگزار شد. طی این جلسه، تصمیماتی در خصوص بررسی اعمال و چگونگی محدودیت‌ها در تعطیلات پیش رو اتخاذ و بلافاصله جهت اجرا به استانداران و رؤسای ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان‌ها ابلاغ شد.

محدودیت‌های ابلاغ شده جهت اجرا به شرح زیر است:

۱. از ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۳۹۹٫۸٫۱۲ خروج خودروهای شخصی از مراکز ۲۵ استان مندرج در «بند ۲» با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به این مراکز استان ممنوع است.

۲. مراکز استان‌های دارای محدودیت عبارت‌اند از:

تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان‌ جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان.

۳. اعمال ممنوعیت‌ها در استان‌های تهران و البرز از انتهای حوزه استحفاظی آن‌ها آغاز و به‌صورت یک‌پارچه از ورود پلاک غیربومی و خروج پلاک بومی جلوگیری می‌شود.

۴. زمان آغاز اجرای طرح از ساعت ۱۲:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۹٫۸٫۱۲ خواهد بود.

۵‌. زمان خاتمه طرح ساعت ۲۴:۰۰ روز جمعه مورخ ۱۳۹۹٫۸٫۱۶ خوهد بود.

۶. پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به اعمال جریمه ۵۰۰,۰۰۰ تومانی بر اساس کد تعریف شده قبلی، اقدام خواهد کرد.

۷. ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ضمن تشکیل جلسه با دستگاه‌های متولی، نسبت به هماهنگی و پشتیبانی جهت اجرای محدودیت‌های ابلاغی، اقدام کند. در این راستا لازم است ادارات کل راهداری استان‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ نسبت به انسداد معابر غیر اصلی با هماهنگی پلیس راهور استان ابلاغ کند.

۸. کمیته اطلاع‌رسانی به انجام اقدامات تبیینی و انعکاس تصمیمات در رسانه‌های کشور اعم از صداوسیما و مطبوعات، اقدام مستمر و موثر معمول کند. در این راستا تنظیم اطلاعیه‌های لازم و مصاحبه‌های تخصصی مدنظر و اقدام قرار گیرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه