جدیدترین مقررات سفر به آلمان در دوره شیوع کرونا

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱
جدیدترین مقررات سفر به آلمان در دوره شیوع کرونا

وزارت بهداشت آلمان در بخشنامه‌ای آخرین مقررات سفر به این کشور در دوران شیوع کرونا را اعلام کرد.

وزارت بهداشت آلمان بخشنامه جدیدی را جایگزین بخشنامه قبلی سفر به آلمان و پروتکل‌های بهداشتی این کشور در رابطه با جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صادر کرد. به موجب این بخشنامه، افراد دارای شرایط زیر می‌توانند به کشور آلمان سفر کنند:

  • دارندگان پاسپورت اتحادیه اروپا/ایسلند/سوئیس/نروژ/انگلستان
  • دارندگان اقامت اتحادیه اروپا/ایسلند/سوئیس/نروژ مشروط به اینکه مسافران بلیط تائید شده هواپیما یا قطار به‌صورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادرکننده کارت اقامات به‌همراه داشته باشند.
  • ویزای تایپ D معتبر آلمان (تجاری، تحصیلی، خانوادگی و...)
  • ویزای تایپ C معتبر صادره در آلمان جهت افرادی که همسر آن‌ها دارای پاسپورت آلمانی باشد. نامه سفارت و ترجمه رسمی از مدارک مربوطه به زبان انگلیسی به هنگام پرواز الزامی است.
  • ویزای تایپ c آلمان که تاریخ صدور ویزا از ۱۷ مارس ۲۰۲۰ به بعد باشد.
  • ویزای تایپ D اتحادیه اروپا مشروط به اینکه مسافران بلیط تائید شده هوایی به‌صورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادرکننده ویزا به‌همراه داشته باشند.
  • مسافران به‌صورت ترانزیت

کلیه مسافران بالای دو سال در پروازهای ورودی به آلمان باید در محدوده ۴۸ ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR کنند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به‌همراه داشته باشند. مسافران با ویزای توریستی تایپ C که تاریخ صدور آن قبل از  ۱۷ مارس ۲۰۲۰ باشد، تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نیستند.

گفتنی است مسافران قبل از پرواز باید فرم تعهد در لینک زیر را تکمیل کرده و به‌همراه داشته باشند. همچنین مسافران پس از ورود به این کشور باید به‌مدت ۱۴ روز خود را در محل سکونت شخصی خود قرنطینه کنند. ورود هرگونه بار دستی به‌صورت ترولی یا چرخ‌دار به داخل کابین هواپیما مجاز نبوده و مسافران صرفا می‌توانند فقط یک کوله‌پشتی یا یک ساک دستی جهت بار همراه داشته باشند. استفاده از ماسک در طول پرواز و فرودگاه‌ها الزامی است.

لینک تعهدنامه سفر به آلمان

مطالب مرتبط:

دیدگاه