با تور مجازی به ریودوژانیرو سفر کنید

علی گودرزی
علی گودرزی جمعه، ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی به ریودوژانیرو سفر کنید

ریودوژانیرو یکی از بزرگ‌ترین کلان‌شهرهای برزیل است که با طبیعت، تاریخ و فرهنگ منحصربه‌فرد خود شناخته می‌شود.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۲ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۲ به‌روزرسانی شده است.

ریودوژانیرو (Rio de Janeiro) شهری بسیار زیبا در کشور برزیل است که آن را با نام «ریو» هم می‌شناسند. این شهر مرکز ایالت ریو دو ژانیرو و دومین شهر بزرگ کشور برزیل محسوب می‌شود. شهری که با جمعیت بیش از ۶ میلیون نفری خودش، ششمین شهر بزرگ قاره‌ آمریکا و بیست و ششمین شهر بزرگ دنیا است. ریودوژانیرو با میزبانی از زیبایی‌ها پرتعدادی که دارد، خودش را درمیان موارد شاخص فهرست بلند و بالای میراث جهانی یونسکو جای داد.

زیبایی بسیار زیاد ریو کاری کرده تا همه‌ساله تعداد بالایی از گردشگرها، از آن بازدید کرده و در این شهر بزرگ، خاطره‌سازی بکنند. ریودوژانیرو در سال ۲۰۱۶ میلادی میزبان بازی‌های المپیک تابستانی هم بود یکی از مهم‌ترین میزبان‌های بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل محسوب می‌شد. همراه ما باشید که در تازه‌ترین قسمت از تورهای مجازی، به ریودوژانیرو سفر خواهیم کرد.

پیدایش شهر ریودوژانیرو به سال‌های قرن ۱۶ میلادی بازمی‌گردد. زمانی که اولین اروپایی‌هایی که به ساحل خلیج گوانابارا قدم گذاشته بودند، ریو دو ژانیرو را پیدا کرده و این نام را برایش انتخاب کردند. نامی که معنی «رودخانه‌ ژانویه» از آن دریافت می‌شود. ریو در طول تاریخ هم از شهرهای بسیار مهم کشور برزیل بوده است. از سال ۱۷۶۳ میلادی تا ۱۸۱۵ و از سال ۱۸۲۲ تا ۱۹۶۰ و همچنین در دوره‌ پادشاهی متحده‌ پرتغال، برزیل و آلگارو، این ریودوژانیرو بود که مرکز و پایتخت کشور برزیل انتخاب می‌شد.

طبیعت بسیار زیبای کشور برزیل در کنار دیدنی‌های پرتعداد ریو، این شهر را به یکی از جذاب‌ترین مقصدهای گردشگران تبدیل کرده است. تندیس مسیح در ۷۱۰ متری کوه کورکووادو بدون شک مهم‌ترین جاذبه‌ شهر است. مجسمه‌ای که ۳۹/۶ متر ارتفاع دارد و از آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نمادهای آمریکای جنوبی و کشور برزیل  یاد می‌کنند. در ادامه همراه با کجارو باشید که در تازه‌ترین قسمت از تورهای مجازی، به ریودوژانیرو سفر کرده‌ایم. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع AIRPANO

دیدگاه