با تور مجازی از برج‌های پتروناس در مالزی دیدن کنید

علی گودرزی
علی گودرزی جمعه، ۳۰ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۳
با تور مجازی از برج‌های پتروناس در مالزی دیدن کنید

برج‌های پتروناس بلندترین برج‌های دوقلو در جهان هستند و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی کوالالامپور محسوب می‌شوند.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۰۷/۱۱ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۷ به‌روزرسانی شده است.

از برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers)  به‌عنوان نماد پایتخت کشور مالزی یعنی شهر کولالامپور، یاد می‌شود. این سازه‌، بلندترین برج‌ دوقلوی دنیا است و ارتفاع آن به ۴۵۲ متر می‌رسد. وجود این برج‌ها در نمای خط افق شهر کوالالامپور و وجود فروشگاه‌ها و مراکز متعدد در نزدیکی آن، توریست‌های فراوانی را به‌خود جذب می‌کنند. همراه ما باشید تا در این قسمت از تورهای مجازی، به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر کوالالامپور سر بزنیم.

تا قبل از اعلام شدن برج‌های دوقلوی پتروناس به‌عنوان بلندترین برج‌های دوقلوی دنیا، ساکنان شهر شیکاگو با مطرح کردن نام برج‌های Sears به‌عنوان برج‌هایی با ارتفاع ۵۲۷ متر، تلاش می‌کردند تا این سازه را به‌عنوان بلندترین برج دوقلوی دنیا معرفی کنند؛ اما در پایان مشخص شد که ۷۵ متر از این سازه را یک آنتن بسیار بلند شکل داده و به همین دلیل، ارتفاع ۵۲۷ متری برای این برج ثبت نشد و سازه‌ بلند مالزیایی همچنان به‌عنوان بلندترین برج دنیا پذیرفته شد.

با در نظر گرفتن ارتفاع برج‌های پتروناس و چشم‌پوشی از دوقلو بودن آن‌ها ، بلندترین آسمان‌خراش‌های دنیا به‌ترتیب برج خلیفه دبی با ۸۲۸ متر، برج تایپه ۱۰۱ با ۵۰۸ متر و برج مرکز مالی جهانی شانگهای با ۴۹۲ متر ارتفاع، به نسبت برج‌های پتروناس در صدر جدول قرار دارند.

از طریق قسمت ابتدایی این مطلب و از قاب تور مجازی، می‌توانید به برج پتروناس در کوالالامپور سفر کرده و از آن بازدید کنید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید. 

مطالب مرتبط:

منبع AIRPANO

دیدگاه