منع عبور و مرور در ۵ کلانشهر کشور در ایام تعطیلی ماه صفر

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا چهار شنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۴
منع عبور و مرور در ۵ کلانشهر کشور در ایام تعطیلی ماه صفر

طبق اعلام وزیر بهداشت و با موافقت رئیس جمهوری، مقررات منع عبور و مرور در پنج کلانشهر کشور در ایام تعطیلات پیش‌رو اجرا می‌شود.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت:

متاسفانه ویروس کرونا دچار جهش‌هایی شده و اینکه بیماری‌افزایی آن چقدر افزایش پیدا کرده مشخص نیست؛ اما در گرفتار کردن مردم جهت زیادی داشته و زنگ خطر جدی برای همه مردم ایران است.

وی افزود:

با تشدید شرایط فعلی و اینکه برای جمعیتی که مراعات نمی‌کردند و حقوق دیگران را رعایت نمی‌کردند، جریمه تعیین کردیم. دیروز خدمت رییس جمهوری درخواستی ارائه دادیم تا ما در پنج شهر مهم که شیوع کرونا بالا است مثل تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه اجازه دهند در ایام تعطیلی پیش ر‌و منع عبور و مرور اعمال کنیم و رییس جمهوری با این درخواست موافقت کردند. امیدوارم با اجرای این طرح در این سه روز تعطیلی به عنوان یک کار جدید در کاهش تردددها و محدودیت‌های جدید ترافیکی، در راستای کاهش بیماری گام‌هایی را بر داریم.

طبق اعلام رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت درباره منع عبور و مرور در ۵ کلانشهر، در صورت موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا سفر از مبدا و مقصد این شهرها متوقف خواهد شد؛ به هیچ عنوان سفرهای درون شهری در این پیشنهاد مطرح نبوده و نیست و بحث اصلی سفرهای برون شهری است.

قرنطینه در داخل شهرها انجام نخواهد شد

طبق گفته علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت، فقط خودروهای سواری با پلاک هر شهر اجازه ورود به همان شهر را دارند. این خودروها مجاز به خروج از شهر نیستند؛ خودروها با پلاک شهر دیگر که قصد ورود دارند، فقط با ارائه کارت ملی و احراز سکونت وارد می شوند. طرح منع رفت و آمد از ساعت ۲۴ امشب چهارشنبه تا ظهر روز یکشنبه اجرا خواهد شد.

همچنین، رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد با ارسال نامه‌ای به سرپرست استانداری خراسان رضوی تأکید کرده است که به منظور حفظ سلامت مردم و بر اساس نامه‌ای که توسط وزیر بهداشت به ریاست جمهوری ارسال و پاسخ آن نیز دریافت شده است انجام هرگونه سفر در روزهای پایانی ماه صفر از مقصد و مبدا مشهد ممنوع است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه