افتتاح مدرن‌ترین مرکز موسیقی در آنکارا

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
افتتاح مدرن‌ترین مرکز موسیقی در آنکارا

مجهزترین مرکز موسیقی آنکارا مصادف با جشن بزرگداشت اعلام جمهوری در ترکیه افتتاح می‌شود.

سرانجام پس از انتظار طولانی مجهزترین مرکز موسیقی و سالن کنسرت آنکارا، پایتخت ترکیه، در تاریخ ۲۹ اکتبر مصادف با جشن بزرگداشت اعلام جمهوری در ترکیه طی مراسمی آغاز به کار می‌کند. به همین مناسبت بزرگان موسیقی جهان از جمله «آنجلا گورگیو» (Angela Gheorghiu) خواننده اپرای اهل رومانی، خواهران «پکینل» (Pekinel)، نوازندگان برجسته پیانو به رهبری «جمی جان دلیرمان» (Cemi'i Can Deliorman) و ارکستر سمفونی ریاست جمهوری به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

این مرکز موسیقی با بودجه‌ای بالغ بر ۸۳ میلیون یورو در مرکز شهر آنکارا و میان مقبره آتاتورک و قلعه آنکارا احداث شده است. گفتنی است انجمن موسیقی آنکارا از سال ۱۸۲۶ تاسیس شده و ارکستر سمفونی ریاست جمهوری یکی از قدیمی‌ترین ارکسترهای جهان محسوب می‌شود که افتخار میزبانی ارکسترها و خوانندگان بزرگ را خواهد داشت.

سالن بزرگ این مرکز دارای ظرفیت ۲۰۲۳ صندلی، سالن «ماوی» (آبی) ۵۰۰ صندلی و سالن تاریخی CSO دارای ۶۰۰ صندلی است. از جمله سایر امکانات این مرکز موسیقی مجهز می‌توان به رستوران‌ها، موزه و فضای آزاد اشاره کرد. پیش‌بینی می‌شود این مرکز در مدت زمان کوتاهی مورد توجه علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر قرار گیرد.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه