اعمال پروتکل‌های کرونایی سختگیرانه برای ورود به فرودگاه های کشور از اول آبان

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا شنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
اعمال پروتکل‌های کرونایی سختگیرانه برای ورود به فرودگاه های کشور از اول آبان

طبق اعلام مدیرکل حقوقی سازمان هواپیمایی کشوری، از ابتدای آبان بازرسی کرونایی متقاضیان ورود به فرودگاه‌ها با سخت‌گیری همراه خواهد شد و از ورود افراد غیر مسافر و بدون بلیط جلوگیری می‌شود.

محمد سعید شرفی، مدیرکل حقوقی سازمان هواپیمایی کشوری، تشدید سخت‌گیری کرونایی در ورود به فرودگاه‌ها از اول آبان خبر داد و در این رابطه چنین گفت:

از هفته آینده اجرای این پروتکل‌ها الزامی شده و تا زمانی که مسافران فرم‌های مربوطه را مطالعه و تأیید نکنند، بلیط برای آن‌ها صادر نمی‌شود؛ وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فروش بلیط هواپیما نیز برنامه‌نویسی مربوطه را انجام داده‌اند و اجرای این دستورالعمل برای آن‌ها نیز الزامی شده است.

وی ادامه داد:

مسافران قبل از خرید بلیط باید فرم خود اظهاری درباره کرونا پُر کنند؛ اگر تب، سرفه، تنگی نفس، از دست دادن حس بویایی یا چشایی یا اختلالات گوارشی دارند، به فرودگاه نروند.

مدیرکل حقوقی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ورود افراد غیر مسافر به فرودگاه‌ها از هفته آینده ممنوع می‌شود، تصریح کرد:

روال جدید پذیرش مسافران و بازرسی آن‌ها طولانی‌تر شده است و لازم است که مسافران برای نداشتن استرس بابت جا ماندن از پرواز، زودتر از زمان‌های اعلامی به فرودگاه مراجعه کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسافران باید تا جایی که امکان دارد، کارت پرواز را به‌صورت الکترونیکی و آنلاین دریافت کنند، گفت:

در صف بازرسی ورود به فرودگاه، از این پس کارت پرواز، بلیط و کارت شناسایی از واردشوندگان درخواست می‌شود؛ چنانچه در هنگام بازرسی، دمای بدن مسافران از سقف مجاز بالاتر بود، اجازه ورود به فرودگاه را نخواهند داشت یا از سوار شدن آن‌ها به هواپیما جلوگیری می‌شود.

شرفی درباره پروتکل‌های جدید داخل پرواز نیز گفت:

مسافران در حین پرواز اگر احساس بیماری کردند، باید سریعاً به مهمانداران اطلاع دهند؛ همچنین جابه‌جایی داخل هواپیما و نیز تراکم مسافران در راهروی هواپیما هنگام پیاده شدن، باید به حداقل برسد.

این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص پروتکل‌های لازم‌الاجرا در فرودگاه مقصد نیز تأکید کرد:

مسافران از این پس با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بیشتر، بار را تحویل می‌گیرند؛ ضمن اینکه پرسش‌نامه آنلاین ارزیابی بهداشتی مسافر نیز باید پُر شود.

به گفته شرفی، از اول آبان رعایت فاصله‌گذاری در هواپیماها به‌نحوی که یک صندلی در بین هر دو مسافر فاصله باشد، الزامی خواهد بود و بیشترین سخت‌گیری در این خصوص انجام خواهد شد.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه